مکس بورس درباره عرضه بزرگ سهام بخوانید: پذیره نویسی در صندوق ها نیاز به کد بورسی دارد؟ - مکس بورس

رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت گویی تلویزیونی با تشریح مقدمات عرضه اولیه بزرگ سهام، در خصوص شرایط حضور سرمایه گذاران در صندوق های ETF توضیح داد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایبنا، رئیس سازمان خصوصی سازی گفته است: در گام اول واگذاری به روش ETF افراد بدون نیاز به کد بورسی می‌توانند در سامانه صندوق مورد نظر تنها با کد ملی پذیره نویسی کنند. اما برای ادامه باید کد بورسی بگیرند.

علیرضا صالح درباره عرضه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی سهام دولت در ۱۸ شرکت‌ بزرگ حاضر در بورس و از طریق واحدهای صندوق سرمایه گذاری (ETF) به شبکه خبر (لینک) گفت: در این روش که مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای بهبود درآمد تشویق می شوند ، هر متقاضی می‌تواند با دو میلیون تومان در این صندوق‌ها سرمایه گذاری با قیمت هزار تومانی هر واحد اقدام کند. بنابراین یک خانواده ۴ نفره می‌تواند به اندازه ۸ میلیون تومان واحد بخرد.

وی ادامه داد: در این روش بهترین شرکت های بورس‌ انتخاب شده ( از جمله ایران خودرو ، سایپا ، بانک های ملت ، تجارت و صادرات ، پالایشگاه ها ، چند بیمه و… ) تا خیال مردم از بابت سوددهی راحت باشد. در این میان علاوه بر تخفیف ۲۰ درصدی، مبلغ سهام میانگین ارزش ماه گذشته از زمان صدور آگهی محاسبه می‌شود و تخفیف دیگری است.

این مقام مسئول با اشاره به انتشار اساسنامه و امیدنامه اولین صندوق در کدال و در آینده ایی نزدیک برای اطلاع رسانی به مردم ، توضیح داد: در گام اول ممکن است برخی افراد کد بورسی نداشته باشند. بنابراین برای عدم تضییع حقوق این گروه با کد ملی پذیره‌نویسی می‌شود و افراد می‌توانند با همان کد ملی و بدون نیاز به مراجعه حضوری وارد سامانه صندوق مورد نظر شوند و ۲ میلیون تومان را ثبت سفارش کنند.

صالح ادامه داد: ولی تا زمان تشکیل بلوک صندوق ، کد بورسی گرفته شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.