مکس بورس دولت مجاز به بهادارسازی بدهی‌های بانکی - مکس بورس

نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را مجاز به بهادارسازی بدهی‌های خود تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان در صورت اجرای عملیات بازار باز کردند. با بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ سازوکارهای تسویه بدهی‌های دولت در حال تدوین است.

خانه ملت: نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه؛ ۳۰ بهمن ماه) مجلس در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با جز (۲) بند (م) تبصره (۵) ماده واحده این لایحه  درباره اینکه دولت می تواند بخشی از بدهی‌های خود به بانک‌ها را تا سقف مشخصی بهادارسازی کند، موافقت کردند.

در جز (۲) بند (م) تبصره (۵) آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود، در صورت اجرای عملیات بازار باز و نیز وثیقه گیری اوراق مالی اسلامی دولتی از بانک‌ها توسط بانک مرکزی، بخشی از بدهی‌های قطعی و حسابرسی‌شده خود به بانک‌ها را که در چهارچوب قوانین تا پایان سال ۱۳۹۷ ایجاد شده است، تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان بهادارسازی کند.

پیش‌تر در صبح امروز نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند بدهی‌های خود به اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسه‌های عمومی غیردولتی را تا سقف  ۵ هزار میلیارد تومان از طریق اسناد تسویه خزانه پرداخت و تسویه کند. دیروز هم البته نمایندگان مجلس دولت را مجاز به تامین بدهی یک هزار میلیارد تومانی بدهی ناشی از عدم اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ از سال ۸۷ از طریق فروش سهام و دارایی مالی کردند. قبل‌تر هم با بررسی جزییات لایحه بودجه سال ۹۸ نحوه تسویه بدهی‌های دولت به اشخاص حقیقی، حقوقی و تعاونی و خصوصی که تا پایان سال ۹۷ ایجاد شده است، مشخص شد.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.