مکس بورس رالی خودرویی‌ها در غیاب بزرگان - مکس بورس

در حالی‌که سهام ایران‌خودرو و سایپا در روزهای پایانی سال ۹۸ به منظور برگزاری مجمع افزایش سرمایه متوقف شده بود، از زمان توقف این نمادها گروه خودرو مسیر صعودی پرشتاب را تجربه کردند.

دنیای بورس: البته کل بازار سهام کشور طی چند هفته اخیر رشد محسوسی را به ثبت رسانده‌اند. 

برای مثال خپارس طی نبود بزرگان خودرویی رشد نزدیک به ۴۰ درصدی را به ثبت رسانده است. شاخص کل نیز طی این مدت رشد نزدیک به ۱۷ درصدی را تجربه کرده است. همچنان افزایش سرمایه‌های سنگین خودروسازان به ثبت نرسیده است و بازگشایی این نمادها جالب توجه به نظر می‌رسد. 

 از طرفی تعداد سهام به دنبال افزایش سرمایه‌های سنگین به خصوص ایران‌خودرو افزایش یافته است و این موضوع می‌تواند با موج شناسایی سود بعد از بازگشایی این نمادها را با فشار مواجه کند. از سوی دیگر با بهانه جا ماندن از رشد بازار و دیگر نمادهای خودرویی احتمال داغ شدن سهام خودروسازان نیز وجود خواهد داشت. در این خصوص برخی به رشد محسوس سهام با قیمت کمتر از صد تومان (قیمت اسمی) مانند وتجارت و وبصادر طی این مدت اشاره کرده‌اند و این موضوع را نیز بهانه‌ای برای رشد محسوس سهام خودرویی عنوان می‌کنند. 

 در چنین شرایطی باید منتظر ماند که افزایش سرمایه خودرویی‌ها چه زمان ثبت می‌شود و واکنش بازار به این بازگشایی چه خواهد بود؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 23 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.