مکس بورس رشد دسته‌جمعی فلزات‌پایه در آغاز هفته - مکس بورس

پس از تسلط جوی مبهم بر بازار فلزات پایه در پایان هفته گذشته، با آغاز معاملات هفته جدید بار دیگر فضای مثبتی بر این بازار حاکم شده و بیشتر محصولات معاملاتی افزایشی بیش از یک درصد را تا این لحظه به ثبت رسانده اند.

پس از عبور قیمت روی از مقاومت مهم سه هزار دلار در هفته گذشته، هیجان زیادی به معاملات فلزات پایه وارد شد و فعالان بازار با دید تکنیکال بر حجم خرید خود افزودند و بر رشد قیمت این محصول دامن زدند. این هیجان به معاملات سایر محصولات نیز سرایت کرد  و معاملات داغی را از چهارشنبه گذشته بر بازار فلزات حاکم ساخت که این روند پس از نوسانی مختصر در اواخر هفته به تبع فرآیند شناسایی سود، بار دیگر در این بازار دیده می شود.

باز بودن پنجره آربیتراژی میان لندن و شانگهای در بازار روی و همچنین تحولات سمت عرضه از جمله ممنوعیت واردات کنسانتره سرب کره شمالی از سوی چین و اعلام اخباری مبنی بر خروج بخشی از ظرفیت تعدادی از سازنده بزرگ آلومینیوم چین از مدار تولید در حمایت از قیمت ها نقش آفرین بوده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی ۰/۵ درصدی در سطح ۶۵۱۴ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی ۱/۵ درصدی در سطح ۲۰۹۴ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی یک درصدی در سطح ۲۳۸۳ دلار قرار گرفته و قیمت روی با افزایشی ۱/۱ درصدی در سطح ۳۱۷۲ دلار گزارش می‌شود.  

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان ۱/۱ درصد رشد کرده و روی افزایش قیمتی ۲/۵ درصدی را پشت سرگذاشته است.  قیمت مس ۰/۵ درصد بالا رفته و در این میان تنها سرب با افت ۱/۲ درصدی مواجه شده است.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.