مکس بورس رشد 180 هزار میلیارد تومانی ارزش بازار سهام در هفته جاری - مکس بورس

ارزش شرکت‌های حاضر در بورس تهران در روز جاری رشد با ثبت رشد ۲٫۹۳ درصدی شاخص کل به رقم ۱۸۸۶ هزار میلیارد تومان رسید. با ثبت رشد امروز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای اسفند رشد ۸٫۳ درصدی را تجربه کرد که معادل افزایش ۱۴۵ هزار میلیارد تومانی ارزش این بازار است. بازگشایی نماد «فارس» با رشد ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان ارزش بازار سهام از نکات حائز اهمیت این فرآیند به حساب می‌آید

دنیای بورس: وضعیت رشد قیمت‌ها در سهام شرکت‌های بزرگ‌تر بورسی همزمان با تاثیر محسوس بر ارزش بازاری، شاخص کل را نیز با جهش‌های متوالی همراه کرده‌است به نحوی که شاخص کل بورس از ابتدای اسفند تاکنون در چهار روز کاری بیش از ۸٫۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

۱۰۰ نماد بازار سهام (اعم از بورسی، فرابورسی و بازار پایه) با بیشترین افزایش ارزش شرکت در بستر معاملات از ابتدای اسفند (ابتدای هفته) تاکنون در قالب دو جدول آورده شده است. در ستون آخر این جداول جایگاه شرکت‌ها براساس رتبه‌بندی ارزش فعلی بازار آنها آورده شده‌است. همانطور که مشاهده می‌شود، حضور ۲۳ نماد در میان لیست ۵۰ نماد برتر با رتبه شرکت‌های متوسط نشان دهنده جهش‌های قیمتی در این نمادها و نزدیک شدن ارزش بازاری آنها به سطح شرکت‌های بزرگ است. بررسی روند قیمت این شرکت‌ها با توجه به پتانسیل رشد واقعی قیمتی آنها در بستر بازار سهام در چنین مقایسه‌ای از آن جهت حائز اهمیت است که برخی از این شرکت‌ها زنگ خطر ورود به محدوده حباب قیمتی را به صدا در آورده‌اند.

لازم به ذکر است مجموع ارزش معاملات خرد در بازار سهام طی ۴ روز کاری ابتدایی اسفندماه تاکنون رقم ۲۴۱۰۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. با ثبت این ارزش معاملات، ارزش کل بازار سهام چیزی در حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. که سهم بورس ۱۴۵ هزار میلیارد تومان و سهم بازارهای فرابورس از این رشد ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 1 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.