مکس بورس روانشناسی بازار سهام| بهترین شیوه در رفتار معامله گران بورسی - مکس بورس

اتفاق های پیش‌بینی نشده می تواند رفتار بازار سهام را تغییر کند اما معامله گران بورسی در رهگذر اتفاق ها، دست کم همسو با تغییر رفتار بازار سهام باید چه رفتاری از خود نشان دهند؟

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از فرهنگ سازی رسانه، در هرلحظه، اتفاقی پیش‌بینی‌نشده می‌تواند رفتار بازار سهام را تغییر دهد و تحلیل‌های تکنیکال معامله‌گران را دست‌کم به‌صورت موقت، غیرکاربردی سازد.

ممکن است افراد موفق آگاهی را به‌طور غریزی یا از طریق آزمون‌وخطا و تجربه به دست آورده باشند. کارکرد مغز به گونه‌ای است که می‌تواند شمارا فریب دهد، که حتی متوجه آن‌هم نمی‌شوید! البته کاری که باید انجام دهید این است که آموزش ببینید تا از توانایی‌های فکری بالاتری استفاده ببرید این کار سبب می‌شود ضمیر ناخودآگاه نتواند کنترل اوضاع را در دست بگیرد و از بروز نتایج ناگوار در آینده معاملاتی بکاهد.

*** ضمیر ناخودآگاه همان بخش از مغز است  که در تصمیم‌گیری‌، اولین نظر را می‌دهد. بسیاری از معامله‌گران، حتی وقتی‌که نمی‌دانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اجازه می‌دهند مغز، براساس تجربه‌های پیشین کنترل را در دست‌گیرد. سیستم انعکاسی مغز آن‌قدر سریع کار می‌کند که اغلب، بخش آگاه ذهن متوجه چیزی نمی‌شود تا به واسطه آن نیاز را پاسخ دهد، پس نسبت به مسئله‌ای واکنش نشان لازم داده شده است. این سیستم، در اکثر قضاوت‌ها و تصمیمات نقش اساسی بازی می‌کند.

(می‌تواند در برخی از موارد منجر به بروز ضرر در معاملات شود)!

**بیش‌ازحد تحلیل کردن بازار سهام به‌طوری‌که وقتی لحظه انجام معامله فرامی‌رسد، به‌جای انجام معامله، به تحلیل کردن و فکر کردن ادامه می‌دهید و خود را به عدم انجام آن معامله متقاعد می‌کنید. دلیل دیگر این است که شما می‌توانید با تفکر بیش‌ازاندازه، خودتان را متقاعد کنید که تصمیمتان در مورد یک معامله کاملاً صحیح است تا جایی که حاضر می‌شوید کل پول و سرمایه‌تان را در یک معامله وارد کنید و در موارد شدیدتر حتی خود را وادار به خرید یک سهم خاص (تک سهم) کنید؛ که ریسک بسیار بالایی دارد و می‌تواند سرمایه شما را با خطر جدی مواجه کند.

* بدون بررسی و تحلیل در هیچ معامله‌ای وارد نشوید.چک‌لیستی از معاملات برای خودتان آماده کنید و تک‌تک معاملات را با آن تطبیق دهید. قبل از کلیک کردن روی دکمه‌های خرید یا فروش، خوب فکر کنید که چه‌کار دارید می‌کنید. بعد از انجام معامله، برطبق برنامه استراتژیک خودتان پیش رفته و از معامله کردن مجدد بپرهیزید. از قبل این نکته را در برنامه استراتژیک خود ببینید و خودتان را به اجرای آن وادارید. فقط مطمئن شوید که در این مسیر، از سیستم فکری مغزتان غافل نشده‌اید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 320 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 26 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.