مکس بورس روانشناسی بازار سهام| بهترین وقت برای معاملات بورس - مکس بورس

زمان هایی که نمیتوانیم در بازار سهام برای معاملات انجام دهیم، چه وقت است؟ آیا استراتژی هایی برای تدوین یک چارچوب برای حل این مشکل وجود دارد؟ مطلب پیش رو پاسخ به این پرسش هاست.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از فرهنگ سازی بورس، گاهی بعد از کسب سود در معاملات، به‌صورت ناخودآگاه، خودتان را به ورود مجدد به بازار، متقاعد می‌کنید.

اعتمادبه‌نفس زیاد و حتی وابستگی بیش از حد معامله کردن و احساس خوبی که بعد از کسب سود در معامله‌ای در بازار سرمایه بر شما حاکم می‌شود، مواردی هستند که می‌توانند به فعالیت‌های معاملاتی‌تان پایان بخشند. گاهی بعد از کسب سود در معاملات، به‌صورت ناخودآگاه، خودتان را به ورود مجدد به بازار، متقاعد می‌کنید!

 یکی از خطرناک‌ترین زمان‌ها برای انجام معاملات، درست بعد از کسب سود در یک معامله است. وقتی از چیزی خوشحال می‌شوید، درست همانند کسب سود در یک معامله، حسی از رضایت در شما به وجود می‌آید و معامله‌گر، پس از کسب سود، شاید تعداد معاملاتش را بیشتر کند یا به انجام معاملاتی که با استراتژی معاملاتی‌اش همخوانی ندارند، روی بیاورد تا صرفاً، بتواند خودش را در شرایط رضایتی که واسطه کسب سود به دست آورده نگه دارد یا حتی بالاتر ببرد. در چنین شرایطی، مغز معامله‌گر ریسک کمتری را لحاظ می‌کند و ممکن است، باهدف احساس رضایت بیشتر و بیشتر، از استراتژی معاملاتی خود نیز دورتر و دورتر شود.

مطمئن شوید مطابق با آستانه و میزان تحملتان، دست به معامله در بازار سهام می‌زنید. شما باید یک نقشه معاملاتی داشته باشید و از آن پیروی کنید تا از ورود به معاملات تصادفی برآمده از احساسات و هیجانات ناشی از معاملات سود ده قبلی یا صرفاً به اتکای اتفاقی که ممکن است بر اساس چارت روی دهد، جلوگیری کنید. درواقع، تنها کاری که باید بکنید این است که عملکرد مغزتان را درک کنید و یاد بگیرید که با مشخص کردن راه روش درست و پیروی از برنامه‌ استراتژیک، تحت تأثیر چنین مواردی قرار نگیرید.

وقتی‌که به استراتژی معاملاتی‌تان تسلط و اشراف پیدا کردید، باید برنامه معاملاتی‌تان را مطابق با آن تعیین کنید و به آن اتکا کنید تا تمامی معاملاتی که  از احساسات و هیجانات پیروی می‌کنند، را فیلتر کنید. (تسلط بر استراتژی معاملاتی، پیاده کردن نقشه معاملاتی، درک آستانه تحمل در ریسک پذیری، پیروی از استراتژی و در صورت لزوم بروزرسانی آن)

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 307 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 26 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.