مکس بورس روانشناسی بازار سهام| چطور معامله گر حرفه ای بورس شویم؟ - مکس بورس

معامله گران حرفه ای معتقدند که خسران و زیان بخشی از ذات بازار است و البته تاکید دارند معامله گران بورسی با این رویکرد آگاهانه در بازار باید چند نکته کلیدی را رعایت کنند. این نکات کدامند؟

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از فرهنگ سازی بورس، ترس به‌واقع تنها چیزی است که ما را از فراگیری مسائل جدید بازمی‌دارد.

یاد بگیرید که نحوه درست ضرر کردن را یاد بگیرید. این همان نکته‌ای است که همیشه، معامله‌گران حرفه‌ای رعایت می‌کنند. اتفاقا ضرر کردن در یک معامله ناراحت کننده است اما درس گرفتن از آن بسیار مهم‌تر . بناراین خروج از بازار معاملات سهام درست زمانی که سودآور نیستند، بسیار هم خوب است.بسیاری از افراد به معاملات زیان ده خود پایان می‌دهند، قبل از این‌که دریابند ضرر کردن آگاهانه چقدر مهم است. مانند بسیاری از معامله‌گران دیگر اما معامله‌گران موفق نیز با احتمال اشتباه کردن مواجه هستند، بنابراین وقتی‌که زمان ضرر کردن فرامی‌رسد، بدون تأمل آن را می‌پذیرند.

معاملات زیان‌ده‌ بخشی از فراز و نشیب این بازار است و کاملا طبیعی است که شما همیشه در حال سود کردن‌ نباشید. موفق‌ترین معامله‌گران بازار سرمایه نیز هر از گاهی معاملات زیان ده دارد. ولی آن‌ها با این تفکر که معامله زیان ده‌بخشی از بازار و معامله است، به صورت آگاهانه و باتجربه رفتار می‌کنند. حرفه‌ای بازار درک می‌کند که این پیش‌آمد بخشی از بازار است و هرچه زودتر با دیدگاه صحیح یک معامله زیان ده را به اتمام برساند، سریع‌تر فرصت انجام یک معامله سودآور را به دست خواهد آورد. نکته مهم در این است که افراد باتجربه و حرفه‌ای بازار سهام فراگرفته‌اند که معاملات زیان‌ده‌بخشی از بازار است و می‌دانند که هرچه سریع‌تر از از معامله زیان‌ده خارج شوند‌‌، فرصت بیشتری برای دستیابی به معاملات سودآور خواهد داشت. (این مسئله برای سایرین نیز صادق است).

همچنین با پیش‌بینی کردن ضررها و کوتاه کردن آن‌ها شما خود را قادر می‌سازید که بهترین راه‌های ممکن برای رشد سود را یاد بگیرید.

” معاملات زیان‌ده خود را بلافاصله پس از این‌که متوجه وجود آن‌ها شدید، پایان دهید. هنگامی‌که زیان‌ها قابل پیش‌بینی بوده و بتوان آن‌ها را بدون هیچ تأملی پایان داد، احتیاجی به فکر کردن، سنجیدن یا قضاوت کردن و درنتیجه ملامت کردن خود نخواهیم داشت و در معرض هیچ تهدیدی ازنظر از دست دادن سرمایه نخواهیم بود.اگر خود را در شرایط قضاوت کردن و یا سنجیدن یافتید یا قادر به پیش‌بینی کردن زیان‌ها نبوده‌اید و یا این‌که معاملات زیان ده را به‌موقع پایان نداده‌اید.

دو حالت قابل پیش‌بینی است، یا این‌که شرایط تغییر می‌کند و این معامله سودآور می‌گردد که درهرحال رفتار نامناسبی را در پیش‌گرفته‌اید که می‌تواند منجر به یک فاجعه گردد و یا این‌که وضع بدتر می‌گردد و ضرر سنگین‌تر می‌گردد که در این حالت شما در یک چرخه دردناک گرفتار می‌شوید که خروج از آن بسیار سخت است.به خاطر داشته باشید که ترس به‌واقع تنها چیزی است که ما را از فراگیری مسائل جدید بازمی‌دارد. اگر شما از انجام کاری بترسید و یا از انجام آن در موقعیت مناسب ناتوان باشید، هیچ‌چیز جدیدی در مورد رفتار بازار فرا نخواهید گرفت. با پیش‌بینی کردن ضررها و کوتاه کردن آن‌ها شما خود را قادر می‌سازید که بهترین راه‌های ممکن برای رشد سود را یاد بگیرید. “(مارک داگلاس)

اگر شما بتوانید به درستی این ضررها را بشناسید قطعا شناخت و درک شما از یک معامله زیان‌ده تغییر می‌کند و بلافاصله  پس از تشخیص وجود آن باید  از معامله دارای ضرر خارج شده و منتظر معامله سود‌ده بمانیم،  فایده آن در این است که از اضطراب خارج خواهید شد. این علت اصلی ضرر کردن آگاهانه است که شما را در موقعیت بهتری برای انجام معاملات سودآور قرار خواهد داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 24 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.