مکس بورس روحانی خبر داد: طرح حذف تحریم های ایران آماده بررسی در شورای امنیت - مکس بورس

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند با کرونا مقابله کند؛ تحریم های غیرقانونی باید لغو شوند.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، میشل باشلت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه خبری مهمی خواستار تعلیق فوری تحریم ها شد زمینه تقویت سیستم بهداشتی کشورهای تحت تحریم برای مقابله با ویروس کرونا و محدود کردن روند شیوع این ویروس مسری در سطح جهانی فراهم گردد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه تحریم ها ثاثیر مخربی بر بخش سلامت کشورها و حقوق بشر در کشورهایی که با ویروس کرونا مواجه هستند دارد بازنگری فوری در این تحریم ها مورد تاکید قرار گرفته است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر ضرورت ممانعت از فرو پاشی سیستم سلامت کشورهای تحت تحریم, این وضعیت را دارای تاثیرات زیانبار بر میزان مرگ و‌ میر، آلام و شیوع بیشتر این ویروس دانست.

عالی ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل در این بیانیه افزوده است :در این شرایط حساس و مهم، هم به دلیل سیستم بهداشت جهانی و هم به خاطر حمایت از جان و حقوق میلیون ها انسان در کشورهای تحت تحریم، تحریم ها باید تعلیق و یا تخفیف داده شود.

به اعتقاد وی, در شرایط شیوع جهانی ویروس کرونا، مانع تراشی بر سر راه تلاش های پزشکی در یک کشور، موجب افزایش ریسک برای همه جامعه بشری می شود.

خانم باشلت همچنین با اشاره به استثنا کردن کمک های بشر دوستانه از تحریم ها گفت: این استثنائات بشردوستانه باید دارای تاثیرات عملی و وسیع باشد و باید مجوز های منعطف و فوری برای عرضه تجهیزات پزشکی لازم صادر شود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به اینکه هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند با این بیماری مقابله کند, ضمن تاکید بر ضرورت همکاری و انسجام بین المللی، از همه رهبران جهان خواست در کنار هم برای غلبه بر این چالش متحد شوند.

خانم باشلت همچنین در این بیانیه به قربانیان این ویروس در ایران اشاره و عنوان نموده است در ایران حداقل ۱۸۰۰ نفر از جمله ۵۰ نفر از کادر درمانی به خاطر کرونا جان خود از دست داده اند.

با توجه به تاثیر منفی تحریم ها بر تلاش کشورها در مقابله گسترش ویروس کرونا, لغو تحریم های غیرقانونی به یک مطالبه عمومی در عرصه بین المللی تبدیل شده است.

پیش تر هم حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز در جلسه هیات دولت گفته بود که در شورای امنیت این بحث مطرح است که همه تحریم‌ها حذف شود. در این رابطه در جریان تماس تلفنی با یکی از کشورهای عضو غیردائم شورای امنیت تلفنی ، اعلام شد طرح حذف تحریم های ایران آماده بررسی در شورای امنیت است . همچنین تلاش می شود پول‌های بلوکه‌شده ایران آزاد شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 239 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.