مکس بورس رکوردهای جدید در ایران | انتظار پیک کرونا در اواخر فروردین + اینفوگرافی - مکس بورس

سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گزارش «دنیای بورس»، کیانوش جهانپور اظهار کرد: مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹۴۰۶ نفر رسید. وی گفت: تاکنون ۱۰۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت؛ و حدود ۲۷۴۶ نفر از بیماران، مورد شدید ابتلا به این بیماری هستند.

وی گفت: مشارکت مردم در طرح غربالگری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر تا ظهر امروز رسید. جهانپور تاکید کرد: مردم برای آگاهی از وضعیت سلامتی خود حتما به سامانه  (لینک) مراجعه کنند.

 

خودروهای متخلف از طرح فاصله گذاری اجتماعی توقیف می شوند

همچنین کیانوش جهانپور در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در پاسخ به پرسش ایرنا درباره جرایم طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: این طرح روز گذشته ابلاغ شد و بر اساس آن محدودیت در سفرهای بین شهری اعمال می شود، مسافران در روزهای اخیر امکان بازگشت به شهر خودشان را خواهند داشت اما نمی توانند وارد شهرهای بین راهی بشوند و ظرف روزهای آینده در مبادی ورودی شهرها از ورود آنها جلوگیری می شود. البته خودروهای حامل مایحتاج عمومی مردم استثنا هستند.

وی گفت: در تفرجگاهها و امکان مذهبی و فرهنگی نیز محدودیت تردد اعمال می شود و تا پایان این طرح که البته مدت اجرای آن اعلام خواهد شد، این محدودیت ها اعمال خواهد شد.

وی افزود: ادارات نیز باید با حداکثر یک سوم نیروهای خود در شیفت کار کنند و نیروهای ادارات باید به صورت شفیتی و بر اساس ضرورت و فوریت در محل کار حاضر شوند. همین طور از مردم انتظار داریم از مراجعه غیر ضروری به ادارات و بانک ها خودداری کنند.

جهانپور گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مستلزم همکاری و مشارکت اجتماعی مردم است و البته همکاری بین بخشی است و اکنون با اقناع عمومی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. این طرح البته به صورت تدریجی و گام به گام با توجه به شرایط به سمت سختگیری های بیشتر پیش می رود و در هیچ کشور نمی توان محدویت های سختگیرانه را به یکباره اعمال کرد در بخش فردی نیز خودروهای متخلف مشمول جریمه می شوند و ممکن است توقیف شوند و اگر نیاز باشد جرایم شدیدتری نیز در آینده در نظر گرفته می شود.

 

انتظار پیک کرونا در اواخر فروردین

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: برای مقابله با هر بیماری سه سناریو خوشبینانه، بدبینانه و میانه وجود دارد بر اساس هر یک از این سناریوها ممکن اسد در خرداد، اردیبهشت یا فروردین به پیک یا اوج این بیماری برسیم. هیچ کس نمی تواند به طور دقیق پیش بینی کند که چه اتفاقی می افتد اما فعلا با توجه به روند بیماری به نظر می رسد اواخر فروردین به پیک اپیدمی کرونا در ایران می رسیم که چیزی بین سناریوی خوشبینانه و میانه است.

وی گفت: وزارت بهداشت آمارهای دقیق موارد قطعی را بر اساس موارد آزمایشگاهی اعلام می کند و بر اساس آمارهای موجود، انتظار خیزها و نمودارهای هیجانی که در فضای مجازی هست را نداریم به همین علت شدت مداخلات هم تدریجی است با این حال ممکن است تحت تاثیر کشورهای  همسایه که نظام بهداشتی و درمانی قوی دارند در آینده شاهد طغیان و خیز مجدد این بیماری باشیم.

جهانپور افزود: کشور چین نیز که اکنون در استان هوبی مداخلات را کم کرده است ممکن است شاهد ورود مجدد این بیماری از سایر کشورها باشد و این مساله در کشور ما هم مطرح است. اگر ناهمزمانی اوج بیماری در ایران با کشورهای همسایه رخ دهد این نگرانی وجود دارد اما بر اساس وضعیت موجود انتظار نداریم حداقل تا ۱۵ فروردین وارد پیک و نقطه اوج شیوع کرونا برسیم و روند افزایشی این بیماری همچنان ادامه دارد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا عامل یک بیماری نوپدید است که هنوز شناخت زیادی از آن نداریم و نمی دانیم مانند سارس از بین می رود یا ماندگار خواهد بود. برخی اطلاعات موجود ممکن است ضد و نقیض هم باشد به همین علت اقدامات و مداخلات تدریجی و گام به گام است. اما مادام که اطلاعات کامل نشده و واکسن و درمان قطعی در اختیار نداریم، اعمال محدویت و فاصله گذاری را دنبال می کنیم تا ببنیم در هفته ها یا ماههای آینده چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: البته مانند برخی کشورها به سمت حکومت نظامی نمی روند زیرا نمی توان چرخ های کشور را متوقف کرد. طرح فاصله گذاری اجتماعی هم نمی تواند خیلی طولانی شود اما باید دید شرایط این بیماری چگونه خواهد بود.

 

تیم پزشکان بدون مرز اخراج نشد

جهانپور درباره صحبت های اخیر پومپئو مبنی بر اخراج پزشکان بدون مرز از ایران گفت: از وزیر خارجه آمریکا به خصوص در این دولت انتطار حرف راست نداریم. در مورد پزشکان بدون مرز چیزی به عنوان اخراج نداریم و چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: دراین تیم یک پزشک بوده که ۴۸ تخت بیمارستانی را برای استقرار در اصفهان با خود به ایران آورده بودند، در اصفهان با توجه به ظرفیت تخت بیمارستانی چنین نیازی نبود اما از توان این تیم برای درمان بیماران اتباع خارجی که بیشتر در شرق کشور هستند می توانیم استفاده کنیم. نیاز و ظرفیت کشور را بهتر خارجی ها می شناسیم و شناخت ما از وضعیت کشور واقعی تر است.

وی ادامه داد: حرف پومپئو در مورد اخراج پزشکان بدون مرز دروغ است و برای سرپوش گذاشتن از اقدامات ضدبشری دولت آمریکاست که علیه مردان، زنان و کودکان ایرانی اعمال شده و مخفی کاری هم نمی کنند اما در مورد فعالیت پزشکان بدون مرز در جایی که نیاز باشد از توان آنان استفاده می کنند و از آنان سپاسگزاریم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره پیشنهاد درمان با پلاسمای بهبودیافتگان گفت: این درمان و روشهای درمانی دیگری در کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا در حال بررسی است. برخی از این روشها مجوز کمیته اخلاق پزشکی را هم گرفته اند. هیچ پیشنهادی رد نمی شود اما هیچ دارو و درمانی تا زمانی که به طور قطعی تایید نشوند کاربرد عام در شبکه خدماتی نخواهند داشت اما پس از تایید می توانند وارد پروتکل درمان کرونا بشوند.

 

ویروس هانتا نگرانی ندارد

وی درباره ویروس هانتا نیز گفت: این ویروس موضوع جدیدی نیست. جزو ویروس های مشترک بین انسان و حیوان است که قبلا هم شناسایی و گزارش شده بود نه در چین و نه جاهای دیگر گزارش طغیان این ویروس را نداریم. بیشتر یک موضوع ژورنالیستی است تا دغدعه جدی جهانی. بنابر این تمرکز دنیا روی ویروس کروناست.

جهانپور درباره موارد خفیف بیماری کرونا گفت: بیماری ناشی از ویروس کرونا در برخی افراد عوارض شدید دارد اما اکثر افراد با علایم خفیف دچار این بیماری می شوند. ۱۸ درصد نیز بدون علامت دوره این بیماری را طی می کند.

وی افزود: از افرادی که وارد سامانه salamat.gov.ir می شوند انتظار داریم وضعتی خود را بدون بزرگنمایی یا انکار بیان کنند. انتظار این است که ۹۵ درصد وضعیت خود را درست گزارش کنند و ۵ درصد گزارش نادرست در هر طرح اجتماعی دور از انتظار نیست. از افرادی هم که به سامانه ۴۰۳۰ ارجاع می شوند انتظار داریم با این سامانه تماس بگیرند و به توصیه های آن عمل کنند.

 

درمان اتباع قانونی افغان مانند ایرانی ها

وی درباره درمان اتباع مبتلا به کرونا افغانستانی در ایران نیز گفت: با این افراد در صورتی که به صورت قانونی در ایران باشند مانند هموطنان خودمان برخورد می شود و حتی اگر بیمه داشته باشند نیز فقط ۱۰ درصد کل هزینه بیمارستانی به عنوان فرانشیز از آنها گرفته می شود تست کرونا نیز در بخش دولتی برای همه رایگان است.

جهانپور افزود: هیچ فردی نیز اعم از ایرانی یا غیر ایرانی در زمان پذیرش به خاطر ملیت یا نوع بیماری با پذیرش نشدن در بیمارستان مواجه نمی شود و این مسائل هنگام ترخیص از بیمارستان مطرح است. البته انتظار نداریم اتباغ افغانستان یا هر یک از کشورهای همجوار که موارد این بیماری را نیز به درستی گزارش نمی کنند برای درمان وارد ایران شوند.

وی گفت: فعلا با توجه به درگیری ایران با بحران کرونا امکان خدمت رسانی به اتباع همسایه  را نداریم اما بعد از عبور از این بحران می توانیم خدماتی را در کشورهای خودشان به آنان ارائه کنیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشتد درباره انتقال کرونا از طریق هوا گفت: این ویروس در هوا به افراد منتقل نمی شود اما از طریق سطوح آلوده یا عطسه و سرفه منتقل می شود. بنابراین عموم مردم نیازی به استفاده از ماسک ندارند و ضدعفونی کردن سطوح و شستن مداوم دستها با آب و صابون بهترین روش پیشگیری است اما استفاده از ماسک برای بیماران و کادر پزشکی الزامی است.

 

افزایش آمار با شناسایی بیماران خفیف در روزهای آینده

وی درباره آمار موارد خفیف مبتلا به کرونا گفت: هیچ کشوری نمی تواند همه بیماران خفیف را شناسایی کند و در کشورهایی مثل ایتالیا واسپانیا علت اینکه ۱۰ درصد مبتلایان فوت می کند این است که آمار بیماران خفیف و بدون علامت را ندارند. در کشور ما نیز تاکنون آمار رسمی بر پایه موارد شدید و بیمارستانی بوده است اما در روزهای آینده با افزایش کیت تشخیصی موارد خفیف و کم علامت هم آزمایش می شوند و علت افزایش آمار در روزهای آینده شیوع بیشتر این بیماری نیست بلکه بیماریابی و شناسایی بیشتر موارد خفیف است.

 

روحانی متخلف مجازات شود

جهانپور درباره دخالت یک فرد روحانی در درمان بیماران نیز گفت: حکم جلب این فرد صادر شده و اگر بازداشت شده اطلاع ندارم.

این فرد را که در لباس روحانیت است اما بویی از روحانیت نبرده از گذشته می شناختیم و دخالت هایی در امر درمان داشته است. فردی متخلف است که در فضای مجازی به  دروغ پراکنی علیه نظام سلامت و مسئولان کشور مبادرت کرده است. خلا قانونی برای برخورد با این فرد وجود ندارد و مطمئن هستیم که قوه قضاییه و دادگاه ویژه روحانیت برخورد لازم را با او خواهد داشت زیرا با سوء استفاده از اعتقادات مردم در پوشش مذهب و دین سلامت مردم را به خطر انداخته است.

 

ابتلای ۴۷۱ هزار و ۵۳۸ نفر به ویروس کرونا در جهان

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز پنجشنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۴۷۱ هزار و ۵۳۸ نفر رسید که از این تعداد ۲۱ هزار و ۲۹۶ نفر جان باختند.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آخرین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان و پیامدهای گوناگون آن در کشورهای مختلف و همچنین راه های مقابله با آن به شرح زیر است:

  

۲۳۵ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در مالزی

به گزارش خبرگزاری رویترز ، مالزی از ۲۳۵ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا خبر داد و به این ترتیب شمار افراد آلوده در این کشور به دو هزار و ۳۱ نفر افزایش یافت.

  

نیم میلیون نیروی کمکی داوطلب برای مقابله با ویروس کرونا در انگلیس

مت هانکاک وزیر بهداشت انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد ، ۵۶۰ هزار نیروی داوطلب برای کمک به نیروهای بخش سلامت برای مقابله با بحران ویروس کرونا بسیج شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، دولت انگلیس و اداره خدمات ملی بهداشت این کشور روز سه‌شنبه برای جذب ۲۵۰ هزار نیروی داوطلب برای کمک به تأمین و توزیع مواد غذایی یا دارویی، حمل و نقل بیماران و گفتگوی تلفنی با افراد قرنطینه شده ، فراخوان داده بود. افرادی که برای این کمک اعلام آمادگی کردند، دو برابر میزان مورد نیاز است.

  

بحران کرونا باعث کاهش ۹۰ درصدی پروازهای دو فرودگاه برلین شده است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما از برلین، مسئولان آلمان در نظر دارند یکی از دو فرودگاه پایتخت را تعطیل کنند. برای جلوگیری از اخراج کارکنان ، ساعات کار ۲۲۰۰ شاغل در فرودگاهها کاهش یافته است.

  

وزارت دفاع روسیه ۱۶ مرکز بزرگ بیماری های عفونی احداث می کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، با افزایش نگرانی ها از شیوع گسترده ویروس کرونا در روسیه، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد: تا روز ۱۵ ماه می، ۲۶ اردیبهشت، تعداد ۱۶ مراکز عفونی مجهز برای بستری و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در پایتخت و مناطق مختلف روسیه احداث می کند.

  

کمبود دستمال توالت مردم آمریکا را با مشکل مواجه کرده است

شبکه تلویزیونی ان بی سی گزارش داد کمبود دستمال توالت مردم آمریکا را با مشکل جدی مواجه کرده است. این شبکه از شکایت پرستاران از کمبود تجهیزات حفاظتی در بیمارستان های کالیفرنیا خبر داد.

بنا بر اعلام تلویزیون ان بی سی آمریکا سازمان ملل را تحت فشار گذاشته است تا چین را منشا کرونا معرفی کند. این شکبه گزارش داد کارگران رنگین پوست آمریکایی در بحران کرونا بیشتر از سفیدپوستان آسیب می بینند.

تلویزیون ان بی سی همچنین از نگرانی از شیوع کرونا در بازداشتگاه های مهاجران و افزایش فشار بر ترامپ برای آزاد کردن آنها خبر داد. به گفته این شبکه شبکه بسیاری از واحدهای صنفی آمریکا با ادامه شیوع کرونا، در معرض خطر قرار دارند.

 

 کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا برای چهارمین روز متوالی در ایتالیا

شبکه خبری فرانس ۲۴ گزارش داد: با توجه به این که طی ۲۴ ساعت گذشته (منتهی به چهارشنبه) ۶۸۳ نفر دیگربه علت ابتلا به ویروس جدید کرونا جان باخته اند اوضاع در ایتالیا هنوز بد است و در حال حاضر بیش از ۷ هزار و۵۰۰ در این کشور به علت کووید-۱۹ جان باخته اند. با این حال بارقه ای از امید برای مردم ایتالیا ایجاد شده است چون برای چهارمین روز متوالی شمار مبتلایان جدید کاهش یافته است.

جوزپه کونته, نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه در سخنانی تاثر انگیز در برابر نمایندگان پارلمان این کشور گفت: «ما هرگز فکر نمی کردیم شاهد چنین روزهایی در کشورمان باشیم, ما کاروانهایی طولانی از کامیونهای نظامی حامل تابوتهای شهروندانمان را مشاهده کرده ایم».

ایتالیا هنوز بیش از کشورهای دیگر درگیر ویروس جدید کرونا است. پلیس این کشور برای کنترل رعایت قرنطینه توسط مردم به استفاده از پهپاد روی آورده است مثلا در رم در مرکز و ناپل درجنوب کشور.

  

کرونا اقتصاد جهان را با خطر نابودی روبرو کرده است

طی چند هفته ویروس کرونا و قرنطینه میلیون ها نفر اقتصاد جهانی را تا مرز نابودی پیش برده است تا جایی که اقتصاددانان انتظار دارند شدیدترین رکود اقتصادی تاریخ مدرن رخ دهد که حتی شاید بدتر از دوران رکود بزرگ باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، این شرایط قرار است با افزایش بیکاری همراه باشد. گستردگی این شوک به راه های اتخاذ شده از سوی دولت ها، بانک های مرکزی و نهادهای بین المللی و مدت زمان این بحران بهداشتی بستگی خواهد داشت.

اقتصاددان موسسه اعتبارسنجی مودیز پیش بینی می کنند اقتصادهای گروه ۲۰ در نیمه نخست سال ضربه بی سابقه ای خواهند کرد و در سال ۲۰۲۰ پیش از احیای سال ۲۰۲۱ انقباض خواهند داشت.

آنجل گوریا دبیر کل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در گفتگو با شبکه بی بی سی گفت اقتصاد جهانی سالها در رنج خواهد بود.

  

احتمال ورشکستگی شرکت هواپیمایی ال عال رژیم صهیونیستی

بلومبرگ نوشت: اسرائیل راه های مختلفی را برای شرکت هواپیمایی ال عال از جمله اعلام ورشکستگی، انحلال یا ادغام آن با شرکت های دیگر را بررسی می کند.

در حالی که شیوع ویروس کرونا سفرهای هوایی را کاهش داده است، اسرائیل در حال بررسی گزینه هایی برای شرکت هواپیمایی ال عال از جمله باز کردن پرونده ورشکستگی برای این شرکت است.

به گفته فردی که خواست نامش فاش نشود، مقامات اسرائیلی همچنین در حال بررسی ادغام ال عال و دو شرکت هواپیمایی بزرگ دیگر یعنی اسرایر و آرکیا هستند.

  

۱۰۳ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در اندونزی

یکی از مقامات وزارت بهداشت اندونزی روز پنج شنبه اعلام کرد آلودگی ۱۰۳ نفر دیگر به ویروس کرونا تایید شده است که به این ترتیب شمار افراد آلوده به ۸۹۳ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، شمار تلفات ناشی از آلودگی به کرونا نیز ۲۰ نفر افزایش یافته و به ۷۸ نفر رسیده است.

  

 استفاده از قطار برای جابجایی بیماران در فرانسه

فرانسه به دلیل اشباع ظرفیت بیمارستانی، برای جابجایی بیماران کووید ۱۹ از شرق به غرب این کشور از قطار سریع السیر استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ شتاب ویروس کرونا در فرانسه هم چنان ادامه دارد. ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۱ نفر بر اثر ابتلا به ویروس در این کشور جان باخته اند.

براساس گزارش ژقوم سالومون مدیر کل بهداشت و سلامت فرانسه ؛ تعداد مبتلایان ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۳۳ نفر بوده است. در مجموع تعداد کل مبتلایان تا شب گذشته به ۲۵۲۳۳ نفر رسیده است.

سالومون در گزارش خود اعلام کرد با توجه به شرایط موجود، بحران ویروس کرونا همچنان ادامه خواهد داشت.

به علت اشباع بیمارستان ها در مناطق شرقی مثل مولوز و استرسبورگ قطار سریع السیر بصورت قطار بهداشتی مبتلایان را از مناطق شرقی به بیمارستان های مناطق غربی انتقال می‌دهد.

بر اساس موسسه آماری انسی ، اقتصاد فرانسه تا کنون متحمل ضرر ۳۵ درصدی شده است.

  

شمار مبتلایان به کرونا در اتریش به حدود شش هزار نفر افزایش یافت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اتریش روز پنجشنبه افزایش یافت و به ۵۸۸۸ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از وین؛ طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در اتریش ثبت و تا به امروز حدود ۳۶ هزار تست کرونا انجام شده است. بیشترین آمار مبتلایان در استان تیرول اتریش با ۱۴۶۰ نفر است.

رودلف انشوبر وزیر بهداشت اتریش می گوید در ۸۹ درصد مبتلایان ؛ بیماری سخت نبوده است و تحت مراقبت های خانگی قرار گرفته اند. در اتریش تاکنون ۳۴ نفر از مبتلایان به دلیل ابتلای به این ویروس جان باختند.

بحران ویروس کرونا با محدودیت های خروج از خانه و تعطیل شدن فعالیت بسیاری از کسب و کارها شمار بیکاران در اتریش را افزایش داده و تنها در طول دو هفته گذشته حدود ۱۵۴ هزار نفر بیکار شده اند.

یوهانس کوپف رییس اداره کاریابی اتریش می گوید بیشترین شمار بیکاران در رستوران ها و بخش های ساختمانی است. شمار بیکاران در اتریش پیش از شروع بحران کرونا به ۴۰۰ هزار نفر رسیده بود.

  

گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری کره جنوبی با نخست وزیر کانادا

مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی روز پنجشنبه با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در مورد شیوع ویروس کرونای جدید موسوم به « کووید-۱۹ » تلفنی گفتگو کرد.

این گفتگوی تلفنی در آستانه برگزاری کنفرانس ویدیویی سران گروه بیست درخصوص یافتن یک پاسخ جهانی در برابر ویروس کرونا صورت گرفت.

  

کاهش شدید بورس آلمان

ترس از افزایش شیوع «ویروس کرونا» که در جهان همه گیر شده است و پیامدهای منفی که بیماری ناشی از این ویروس برای اقتصادها و بازارهای مالی جهان در پی دارد، باعث شد شاخص کل سهام بورس فرانکفورت آلمان (دکس)، به طور چشمگیری، کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت، شاخص کل سهام بورس فرانکفورت آلمان (دکس)، در ساعات اولیه معاملات امروز یک و ۷۶ صدم درصد کاهش یافت. این در حالی است که این بورس در دو روز کاری گذشته متاثر از بسته های حمایت اقتصادی توسط بانک های مرکز اقتصادهای مطرح جهان افزایش یافته بود. در چارچوب این ‏بسته های حمایتی، تدابیری از جمله ارائه تسهیلات پولی و اعتباری به شرکت ها و بنگاههای تولیدی، کاهش مالیات ها و بازخرید اوراق قرضه و بهادار دولتی با هدف تزریق نقدینگی بیشتر به بازار به اجرا گذاشته می شود.

در معاملات ساعت هشت و ۱۱ دقیقه به وقت گرینویچ شاخص اصلی عملکرد بورس ‏اوراق ‏بهادار در معاملات امروز با ۱۷۳ واحد کاهش به ۹ هزار و ۷۰۰ واحد رسید. دومین شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار آلمان یعنی ام دکس نیز با ۴۷ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، به ۲۰ زهار و ۶۶۵ واحد رسید.

  

افزایش تلفات ناشی از ویروس کرونا در فیلیپین به ۴۵ نفر

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت فیلیپین روز پنج شنبه اعلام کرد هفت نفر دیگر بر اثر آلودگی به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و به این ترتیب شمار تلفات به ۴۵ نفر افزایش یافت.

  

پلیس انگلیس برای نگه داشتن افراد در منزل به زور متوسل می شود

به نوشته گاردین, بر اساس طرح های دولت انگلیس, در صورتی که مردم از مقررات قرنطینه و ماندن در خانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تبعیت نکنند پلیس مجاز خواهد بود برای بازگرداندن آنها به خانه هایشان متوسل به زور شود.

بر اساس طرح هایی که وزیران و مقامات بلندپایه دولت انگلیس مشغول بررسی درباره آن هستند, ماموران پلیس اگر ببیند افراد بر خلاف ممنوعیت اعلام شده, در خارج از خانه هایشان هستند, نخست با زبان خوش آنها را ترغیب به بازگشت به خانه خواهند کرد, اما اگر این راه جواب نداد, آنها می توانند به عنوان آخرین راه به طور معقول و مناسب متوسل به زور شوند.

پیش بینی می شود افرادی که از خشونت های خانگی فرار می کنند افراد مذهبی که مایلند تکالیف مذهبی خود را انجام دهند و والدینی که از یکدیگر جدا شده اند و می خواهند فرزندشان را ببینند و افراد بی خانمان, از این مقررات مستثنی شوند.

بر اساس دستور بوریس جانسون, تنها دلایل موجه برای بیرون رفتن از خانه عبارتند از: یک بار ورزش در روز خرید اقلام ضروری همچون مواد غذایی و دارو مراجعه به درمانگاه و رفتن به سر کار در صورت عدم امکان کار کردن از خانه. تجمع بیشتر از دو نفر ممنوع است.

در صورت نقض این مقررات افراد جریمه نقدی می شود که کمترین آن ۳۰ پوند است. اما اگر جریمه را بپردازند برایشان سوء سابقه کیفری ثبت نخواهد شد. اما اگر جریمه ندهند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. تاخیر در پرداخت جریمه و اقدامات نقض آمیز بیشتر منجر به افزایش جریمه خواهد شد.

 

۷۱ یک مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در فیلیپین

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت فیلیپین از ۷۱ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا خبر داد و به این ترتیب شمار افراد آلوده به این ویروس در فیلیپین به ۷۰۷ نفر افزایش یافت.

  

ضرورتی برای تعویق بازگشت فضانوردان به زمین به علت شیوع کرونا وجود ندارد

شرکت فضایی فدرال روسیه، راسکوسموس Roscosmos، روز پنجشنبه اعلام کرد ضرورتی برای به تعویق انداختن بازگشت خدمه ایستگاه فضایی بین المللی به زمین به علت شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزهای بین روسیه و قزاقستان نمی بیند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، این شرکت اعلام کرد به تعویق انداختن بازگشت خدمه ای که در ماموریت طولانی مدت در ایستگاه فضایی بین المللی بسر می برند اقدامی قابل قبول نیست. برخی محدودیت ها از طرف قزاقستان وجود دارد که به خاطر اجرای تدابیر مربوط به قرنطینه ایجاد شده است. اما شرکت راسکوسموس در حال همکاری با همکاران و دستیابی به گزینه هایی برای حل این مشکل است.

پیش بینی می شود خدمه ایستگاه فضایی بین المللی هفدهم آوریل به زمین بازگردند. کارشناسان روس و تجهیزات مورد نیاز برای فرود خدمه باید در محل مورد نظر حاضر باشند.

  

زیان ناشی از کرونا بر اقتصاد فرانسه ۳۵ درصد برآورد می‌شود

موسسه ملی آمار فرانسه (اینسه) روز پنجشنبه اعلام کرد اقدامات قرنطینه ای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور در حال حاضر به فعالیت اقتصادی فرانسه حدود ۳۵ درصد خسارت وارد می کند و تاثیر آن بر بخش های مختلف اقتصادی متفاوت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، «اینسه» که «سطح فعالیت اقتصادی هفته کنونی در فرانسه را با سطح فعالیتی که این کشور در یک هفته عادی بدون کرونا می توانست داشته باشد» مقایسه کرده است، اعلام کرد قرنطینه یک ماهه به معنای سه درصد تولید ناخالص داخلی کمتر در یک سال خواهد بود.

این موسسه افزود: « اگر این قرنطینه دو ماه طول بکشد، تولید ناخالص داخلی ۶ درصد در سال کمتر خواهد بود. البته این پیش بینی راحت نیست.»

«اینسه» برای ارزیابی ضرر فعالیت اقتصادی بخش های مختلف، از داده های مستقیم شرکت ها و فدراسیون های حرفه ای و همچنین به شیوه ای بی سابقه از داده های مربوط به مصرف انرژی، استفاده از حمل و نقل های ریلی یا معاملات ازطریق کارت های بانکی استفاده کرده است.

به این ترتیب، هر چند که فعالیت های کشاورزی مانند صنایع غذایی احتمالا « اندکی کمتر از حالت عادی » به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اما در مقابل، در حال حاضر تنها نصف فعالیت بقیه این صنعت حفظ خواهد شد.

همچنین، بخش ساخت و ساز متحمل ضرر گسترده ۸۹ درصدی خواهد شد و خدمات بازرگانی نیز حدود ۳۶ درصد زیان خواهد کرد که برخی از آنها از قبیل حمل و نقل، هتلداری یا رستوران ها به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و برخی نیز همچون مخابرات یا پرداخت اجاره ملک ضرر کمتری خواهند داشت.

فعالیت اقتصادی بخش خدمات غیربازرگانی (آموزش، نگهداری از کودکان، فعالیت های ورزشی) نیز با زیان ۱۴ درصدی مواجه خواهد شد.

به نظر می رسد که محاسبه زیان فعالیت اقتصادی حدود ۳۵ درصدی با اطلاعات اولیه موجود درخصوص وضعیت حقوق بگیران که یک سوم آنها در محل عادی کار خود فعالیت دارند، یک سوم دورکاری می کنند و یک سوم آنها نیز بیکار شده اند، تطابق دارد.

همچنین در حال حاضر مصرف خانوارها نیز حدود یک سوم (۳۵ درصد) وضعیت عادی است، به خصوص به علت به حداقل رسیدن برخی هزینه ها همچون نساجی، پوشاک و همچنین برخی کالاهای صنعت کارخانه ای.

موسسه ملی آمار فرانسه به علت نامشخص بودن شرایط فعلی، پیش بینی خود را درخصوص رشد اقتصادی سالانه این کشور منتشر نکرد.

این منبع افزود رشد تولید ناخالص داخلی به شدت به سناریوی خروج از بحران کرونا بستگی دارد و بازگشت به شرایط عادی در کوتاهترین زمان ممکن، منتفی نیست.

 

ثبت پنج  مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در سرزمین های اشغالی

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در سرزمینهای اشغالی ۱۹۴۸ میلادی به ۲۴۹۵ نفر رسید و پنج مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا نیز در آن ثبت شده است.

 

کلیساها در ایتالیا به انبار تابوت قربانیان کرونا تبدیل شده است

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی کلیساها در ایتالیا به انبار تابوت قربانیان کرونا تبدیل شده است.

 

افزایش افراد آلوده به کرونا در مغولستان به یازده نفر

به گزارش خبرگزاری شین هوا از اولان باتور، مغولستان روز پنج شنبه از یک مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که به این ترتیب شمار کلی افراد آلوده در این کشور به ۱۱ نفر افزایش یافت.

 

۱۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کویت

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد وزارت بهداشت کویت اعلام کرد ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان ثبت شده به ۲۰۸ نفر رسیده است.

 

ثبت ۱۸۲ مورد ابتلا به کرونا در روسیه

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد مقامات روسی اعلام کردند ۱۸۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در روسیه به ثبت رسیده و مجموع مبتلایان به ثبت رسیده به ۸۴۰ نفر افزایش یافته است.

 

تعطیلی همه رستوران ها در روسیه تا هفدهم فروردین

خبرگزاری اسپوتنیک از تعطیلی همه رستوران ها و کافه ها در مسکو ، پایتخت روسیه از ۲۸ مارس – نهم فرودین ماه- تا پنجم آوریل – ۱۷ فروردین ماه- خبر داد.

 

شمار قربانیان در اسپانیا بیشتر از چین شد

روز چهارشنبه سیاه ترین روز اسپانیا از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور بود و شمار قربانیان این ویروس از چین فراتر رفت.

شبکه خبری فرانس ۲۴ گزارش داد: طبق آماری که روز چهارشنبه اعلام شد فقط طی ۲۴ ساعت ۷۳۸ نفر دیگر به قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا افزود شده است . با این ترتیب شمار قربانیان این ویروس در اسپانیا به ۳ هزار و ۴۳۴ نفر رسید که رکوردی غم انگیز است. این تعداد از شمار قربانیان از چین مرکز ظهور ویروس جدید کرونا هم بیشتر است.

فرناندو سیمون مدیر مرکز هشدارهای بهداشتی اسپانیا گفت:« از زمان آغاز این همه گیری ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر در اسپانیا در بیمارستان بستری شده اند و تا به امروز ۳ هزار و ۴۳۴ نفر از آنها جان باخته اند و ۵هزار و ۳۶۷ نفر هم از بیمارستان مرخص شده اند».

مادرید سفارش خرید لوازم بهداشتی به میزان ۴۳۰ میلیون یورو را به پکن داده است که بیشتر شامل ماسک دستکش و کیت آزمایش سریع است.

 

استقرار نیروهای ارتش در استان مثنی عراق

استانداری المثنی در عراق برای جدا کردن منطقه ای که مبتلایان به کرونا در آن مشاهده شدند، به ارتش متوسل شد.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، استانداری مثنی با صدور بیانیه کوتاه اعلام کرد نیروهای خود را برای جدا کردن منطقه الهلال در این استان که مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شده بود، در این منطقه مستقر کرده است.

گفتنی است وزارت بهداشت عراق از ثبت ۳۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 

 هشدار مقام عراقی درباره اجرا نشدن مقررات رفت و آمد

نائب رئیس مجلس عراق هشدار داد اگر مقررات منع آمد و شد برای جلوگیری از شیوع کرونا با قدرت اجرا نشود، کشور کاملا از بین خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری سومریه نیوز عراق، حسن الکعبی نائب رئیس مجلس عراق دیروز در دیدار با عبدالامیر یارالله، معاون فرمانده عملیات مشترک هشدار داد اگر برای اعمال منع آمد و شد از «زور» استفاده نشود، کشور کاملا از بین خواهد رفت.

الکعبی از (عادل) عبدالمهدی، خواست هرچه سریعتر ارتباط بخش های عملیات بغداد را با ارتش و گروه های مبارزه با تروریسم تقویت کند.

 

استاندار کربلا به دلیل شیوع ویروس کرونا در این شهر وضعیت قرمز اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، نصیف الخطابی استاندار کربلا در راستای تدابیر جدید به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این شهر بالاترین سطح هشدار (وضعیت قرمز) اعلام و تأکید کرد نیروهای امنیتی از کسانی که مقررات منع آمد و شد را نقض بکنند، بازخواست خواهند کرد.

وی تأکید کرد هر کس در خیابان دیده شود یکماه زندانی خواهد شد.

اداره بهداشت کربلا، دیروز اعلام کرد شش مورد جدید ابتلا به کرونا و دو مورد مرگ به سبب ابتلای این ویروس ثبت شده است.

 

پاره وقت شدن برخی فعالیت ها در سوئد به علت شیوع کرونا

فرودگاه “کالمار اولاند” در جنوب سوئد اعلام کرد به دلیل کاهش شدید تعداد پروازها پس از شیوع کرونا ویروس، از ۶۰ درصد کارمندان خود خواسته است به صورت پاره وقت در محل کار حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از استکهلم، رونی لیندبری مدیرعامل این فرودگاه گفت: “این اقدام باعث خواهد شد تا بتوانیم همکاران خود را حفظ کنیم و پس از بازگشت اوضاع به حال طبیعی، اقدام به بازگرداندن کار به صورت تمام وقت کنیم”.

وی افزود این مکان به منظور استقبال از معدود پروازهای در حال انجام، کماکان باز خواهد ماند.

شرکت بزرگ تولید بلبرینگ SKF در شهر گوتنبرگ سوئد نیز از ۱۵۰۰ نفر از کارمندان خود خواست کار خود را از تمام وقت به پاره وقت کاهش دهند. برخی از این کارمندان به صورت ۴۰ درصد و برخی دیگر به صورت ۸۰ درصد به کار خود ادامه خواهند داد. این تصمیم فعلا تا هشت هفته آینده اعتبار خواهد داشت.

                                                             

کشتی مسافربری با هفتاد و هفت مسافر مشکوک به کرونا راهی فلوریدا شد

سی ان ان گزارش داد ۷۷ نفر از مسافران کشتی کروز آمریکایی “زندام Zaandam ” علائمی شبیه به آنفلوانزا دارند.

این ۷۷ نفر شامل ۳۰ مسافر و ۴۷ خدمه هستند. این کشتی کروز با ۲۰۰۰ مسافر ۷ مارس و قبل از تعلیق فعالیت های کشتی های کروز به مدت یک ماه، بوینس آیرس آرژانتین را ترک کرد. قرار بود برنامه سفر این کشتی شنبه گذشته در سن آنتونیو در شیلی پایان یابد اما اجازه خروج به هیچ مسافری در شیلی داده نشد. تمام بنادر در مسیر حرکتی این کشتی نیز به روی کشتی های کروز بسته اند.

این کشتی کروز آمریکایی احتمالا در بندر اورگلیدز لنگر می اندازد اما نگرانی های جدی درباره سلامت ۲۰۰۰ مسافر این کشتی وجود دارد.

 

دستور تشکیل نیروی ضربت در ژاپن برای مقابله با کرونا

همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دستور تشکیل یک نیروی ضربت دولتی را در واکنش به شیوع ویروس کرونا صادر کرد.

به گزارش سی ان ان، تشکیل یک نیروی ضربت برای اعلام وضع اضطراری در این کشور ضروری است اگر چه یوشیهدا سوگا دبیر کابینه ژاپن اعلام کرده است که این کشور هنوز به نقطه اعلام وضع اضطراری نرسیده است.

وزیر بهداشت ژاپن به رسانه ها اعلام کرد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است.

در همین حال فرماندار توکیو روز گذشته در کنفرانسی خبری از مردم خواست در خانه بمانند و برای کارهای غیرضروری از خانه خارج نشوند. اما به نظر می رسد مردم توکیو به این هشدارها بی توجهند. خیابان های توکیو یک روز پس از این هشدار، مملو از مردمی است که برای تماشای شکوفه های گیلاس به خیابان ها آمده اند.

 

چهل مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در توکیو

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژاپن ۴۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا را در توکیو پایتخت این کشور تایید کرد.

 

تایید ۱۴۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ویتنام

وزیر بهداشت ویتنام با تائید هفت مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز پنجشنبه (امروز) مجموع مبتلایان به این ویروس را از آغاز شیوع آن در این کشور یکصد و چهل و هشت نفر اعلام کرد.

به گزارش شینهوا هفت مورد تائید شده شامل یک شهروند فرانسوی و یک شهروند آفریقای جنوبی است که به ویتنام سفر کرده اند و همچنین چهارشهروند ویتنامی هستند که اخیرا از انگلیس باز گشته و یک مرد ویتنامی که با هواپیما به شهر کان تو در جنوب ویتنام سفر کرده است.

از یکصد و چهل و هشت مورد تائید شده هفده نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند . تا کنون هیچ مورد مرگ و میر در ویتنام گزارش نشده است.

به گزارش وزارت بهداشت تا روز پنجشنبه یک هزارو ششصد و چهل و سه مورد مشکوک شناسایی و چهل و پنج هزار نفر دیگر تحت نظارت و قرنطینه پزشکی قرار گرفته اند.

 

شاخص سهام بورس توکیو دوباره سقوط کرد

ارزش شاخص سهام بورس توکیو روز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش نگرانی ها درخصوص شیوع ویروس کرونا در پایتخت ژاپن که از ساکنان آن خواسته شده است اواخر هفته از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند، به شدت کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، ارزش شاخص سهام « Nikkei ‎‎۲۲۵‎‏ » – یکی ‏‏از دو شاخص عملکرد ‏‏بورس اوراق ‏‏بهادار ‏توکیو که سهام ‏‏‏۲۲۵ ‏شرکت ‏بزرگ ‏‏ژاپنی در آن ‏فهرست ‏و در هر روز کاری ارزشگذاری می شود- روز سه شنبه بیش از هفت درصد و روز چهارشنبه هشت درصد افزایش داشت. شاخص سهام نیکی امروز با ۴,۵۱ درصد کاهش به ۱۸ هزار و ۶۶۴ ممیز ۶۰ (۱۸٫۶۶۴,۶۰) واحد رسید.

ارزش شاخص سهام تاپیکس -‏دیگرشاخص ‏عملکرد ‏بورس ‏‏‏اوراق بهادار توکیو- نیز با ۱,۷۸ درصد کاهش به یک هزار و ۳۹۹ ممیز ۳۲ (۱٫۳۹۹,۳۲) واحد رسید.

 

ضرر سنگین سوئد از بسته شدن مرزهای این کشور

سوئد به علت کاهش تعداد گردشگر درپی بسته شدن مرزهای خود روزانه ۲۶۱ میلیون کرون ضرر می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از استکهلم، آندریاس هاتزیجرجیو از مسئولان اتاق بازرگانی سوئد در مصاحبه با روزنامه افتونبلادت گفت رستوران ها و هتل ها بیشترین آسیب را در این زمینه می بینند.

وی افزود استکهلم در مقایسه با دیگر شهرهای سوئد نیز بالاترین آسیب را از کاهش گردشگر در این کشور دیده است.

 

مرگ دیپلمات انگلیسی در پی ابتلا به کرونا

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد یک دیپلمات ارشد انگلیس در مجارستان پس از ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش سی ان ان، استیون دیک ۳۷ ساله یکی از مقامات ارشد سفارت انگلیس در بوداپست جان باخت. وی روز سه شنبه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.

دومنیک راب وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد:” من از شنیدن خبر مرگ استیون واقعا ناراحت شدم و قلب من با والدین استیون است.”

 

شمار مبتلایان به کرونا در کرانه باختری به ۸۳ نفر رسید

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد: شمار مبتلایان به کرونا در کرانه باختری رود اردن افزایش یافته و به ۸۳ نفر رسیده است.

 

کمبود ماسک و ملزومات پزشکی در سوئد

کمبود ماسک بهداشتی و ملزومات مقابله با کرونا در بخش درمان سوئد جدی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از استکهلم، سینوا ریبیرو رئیس اتحادیه درمان سوئد با اعلام این مطلب گفت: “افرادی که در بخش درمان کار می کنند به این امکانات نیاز مبرم دارند. بدون این امکانات نمی توان با بیماری کووید۱۹ مقابله کرد”.

 

افزایش انتقادها از نخست وزیر پاکستان به دلیل تعطیل نکردن کشور

عمران خان نخست وزیر پاکستان درخواست ها برای اعمال تعطیلی سراسری را در این کشور رد کرده و گفت تعطیلی کامل کسب و کارها بر ۲۵ درصد از جمعیت این کشور که زیرخط فقر زندگی می کنند ، تاثیر می گذارد.

به گزارش سی ان ان، مخالفت عمران خان با اعلام تعطیلی عمومی در پاکستان در حالی است که همه پروازهای داخلی و بین المللی در این کشور تعلیق شده است، قطارها تردد ندارند و سفرهای درون شهری نیز ممنوع شده است.

براساس آمار وزارت بهداشت پاکستان، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان از ۱۰۰۰ نفر عبور کرده است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ۱۰ روز پیش ۵۳ نفر بود. مرگ دست کم ۷ نفر تایید شده است.

دکتر ارشد الطاف کارشناس سلامت عمومی پاکستان به سی ان ان گفت پاکستان کمتر از ۳۰۰۰ دستگاه اکسیژن دارد.

 

مبتلایان به کرونا در ترکیه هزاران نفرند نه صدها نفر

یک پزشک ترکیه ای گفت بر خلاف آنکه گفته می شود تعداد مبتلایان در ترکیه صدها نفر هستند اما هزاران نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع مصر ویدیوی این پزشک زن ترکیه ای را در پایگاه خود منتشر کرده است.

وی در این ویدئو می گوید: ما الان می توانیم بگوییم مبتلایان به کرونا در ترکیه به هزاران نفر رسیده اند و آنچنانکه گفته می شود صدها نفر نیستند بلکه هزاران نفرند. مبتلایان در خیابانها تردد می کنند. استانبول بسیار خطرناک است.آنکارا نیز در حال تبدیل شدن به یک کانون خطرناک (شیوع کرونا)ست. شهر قیصریه نیز سه مبتلای به کرونا دارد که از حج عمره آمده اند.

 

افزایش ناگهانی دلار در پاکستان به علت شیوع ویروس کرونا

تاثیرات منفی اقتصادی ناشی از جهانی شدن بحران کرونا به بازار ارز پاکستان نیز سرایت کرد به گونه ای قیمت دلار در بازار ارز این کشور به بالاترین حد در ۷ ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از سایت خبری “اکسپرس نیوز” قیمت هر دلار آمریکا امروز، در بازار ارز و مراکز تجاری پاکستان از مرز ۱۶۲ روپیه گذشت. یورو نیز با جهشی قابل توجه مرز ۱۷۵ روپیه را پشت سر گذاشت.

به گفته منابع خبری امروز هر دلار آمریکا در صرافی‌ها و مراکز تجاری پاکستان به قیمت ۱۶۲ روپیه فروخته می‌شود که در قیاس با دیروز ۳ روپیه افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

افزایش قیمت دلار در پاکستان درحالی رخ می دهد که رسانه های محلی از کاهش تعداد مشتری اسکناس ارزی در پاکستان به دلیل شیوع کرونا خبر می دهند؛ با این حال کارشناسان پاکس?

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 333 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.