مکس بورس رکورد 22 هفته‌ای شاخص دلار شکست - مکس بورس

امروز پس از انتشار آمار خانه‌های نوساز فروش رفته در آمریکا نگرانی از کاهش رشد بزرگترین اقتصاد جهانی کمرنگ شد و شاخص دلار توانست به اوج ۲۲ هفته اخیر خود صعود کند.

 

دنیای بورس: به گزارش رویترز شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب به سطح ۹۷٫۶۰۲ واحد رسیده است. میزان فعلی شاخص دلار پس از اصلاح اندک اوج ۲۲ هفته‌ای ۹۷٫۷۷۷ شب گذشته حاصل شده است.

رشد شاخص دلار در روزهای اخیر مدیون آمار مطلوب اقتصادی آمریکاست. دیروز نرخ خانه‌های نوساز تک خانواده‌ای فروش رفته در آمریکا منتشر شد که نشان‌دهنده اوج یک و نیم ساله است. این گزارش در ادامه آمار مثبت صادرات و نرخ خرده‌فروشی در ماه مارس نشان از حال و روز خوب اقتصاد ایالات متحده دارد.

ارزش یورو (که بیشترین وزن را در شاخص دلار دارد) پس از تجربه افت ۰٫۲۵ درصدی روز گذشته بازهم کاهش یافت و در سطح ۱٫۱۲۱۹ دلار قرار گرفت. با مقایسه اوضاع اقتصادی آمریکا و حوزه یورو به ضعف طرف اروپایی پی می‌بریم که عامل اصلی افت یورو محسوب می‌شود.

در حال حاضر انتظار می‌رود که ایالات متحده در سه ماهه ابتدای سال ۲۰۱۹ رشد پایدار و قدرتمندی را تجربه کرده باشد که همین امر موضع دلار در برابر یورو را تقویت می‌کند.

گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۹ روز جمعه منتشر خواهد شد و می‌تواند سنگ محک جدی برای شرایط انبساطی کنونی اقتصاد جهانی باشد.

شب گذشته و همزمان با افت اوراق خزانه بلندمدت آمریکا، نسبت دلار به ین ژاپن اندکی افت کرد و هم‌اکنون در سطح ۱۱۱٫۸۸۵ واحد قرار دارد.

دلار استرالیا نیز با گزارش دیروز تورم داخلی این کشور ۰٫۵ درصد افت کرد و به سطح ۰٫۷۰۹۷ دلار  آمریکا رسید.

با اشارات تلویحی مقامات بانک مرکزی کانادا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره، وضعیت دلار کانادا اندکی بهبود یافت و ضمن فاصله گرفتن از کف ماهانه، نسبت دلار آمریکا به دلار کانادا به ۱٫۳۴۴۳ رسید. با این حال به نظر می‌رسد تا پیش از سال ۲۰۲۰ بانک مرکزی کانادا اقدام به افزایش نرخ بهره نکند.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 3 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.