مکس بورس ریسک اصلی بازار سرب از نگاه متال‌بولتن - مکس بورس

موسسه متال بولتن در گزارشی از وجود چشم انداز مناسب برای قیمت سرب خبر داد اما ریسک افزایش عرضه به تبع قیمت های کنونی را بالا دانست.

به گزارش متال بوتن بر طبق آمار منتشر شده از سوی گروه مطالعات بین المللی سرب و روی بازار سرب در نیمه ابتدایی سال جاری با کمبود عرضه‌ای به میزان ۸۶ هزار تن مواجه شده و در این میان کاهش سطح ذخایر این محصول در بازارهای معاملاتی پس از ماه جولای نیز از تداوم روند کمبود عرضه حکایت دارد.

وجود کمبود عرضه در بازار در کنار پایین بودن میزان ذخایر خارج از بازارهای معاملاتی این محصول عوامل مهمی در حمایت از قیمت به حساب می‌آیند.

افزایش ملموس قیمت سرب از نوامبر سال گذشته تا فوریه سال ۲۰۱۷ منجر به ورود  حجم قابل توجهی از قراضه سرب به بازار جهانی شد امری که بازار را در فصل دوم سال زیر فشار قرار داد اما به نظر می رسد که این عرضه سنگین از سوی بازار جذب شده و بنابراین عوامل بنیادی در برهه کنونی حمایت خوبی را از قیمت سرب به عمل خواهند آورد.

بر اساس گزارش متال بولتن خطر اصلی که پیش روی بازار سرب قرار دارد این است که به تبع افزایش قیمت،  احتمال دارد معدن‌کاران ظرفیت معلق شده تولید سرب را به مدار بازگردانند. در عین حال بالا بودن قیمت روی  می‌تواند تولیدکنندگان این محصول را به سوی بالا بردن سطح تولید سوق دهد امری که عرضه کنسانتره سرب را به عنوان محصول جانبی این معادن بالاتر خواهد برد.

براین اساس در حال حاضر وجود تقاضای مناسب برای سرب در بازار جهانی به خصوص از سوی بخش تولید خودرو چین، کماکان چشم اندار مثبتی را پیش روی بازار سرب قرار می‌دهد اما ریسک افزایش تولید در صورت صعود بیش از پیش قیمت نیز بازار را در شرایط فعلی تهدید می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 175 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.