مکس بورس ستاد مقابله با کرونا: روند نزولی ادامه دارد | هشدار مجلس: پاییز اوج می گیرد - مکس بورس

حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا از تداوم روند نزولی شدن تعداد مبتلایان کووید ۱۹ ابراز خرسندی کرد. البته مجلس در گزارشی نسبت به شیوع دوباره بیماری در پاییز هشدار داد.

 تاکنون ۷۵۱۰۳ بیمار کووید ۱۹ ترخیص شده اند

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از وبدا، کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۴۶۴۰ نفر رسیده است گفت : متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند. جهانپور افزود : مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۲۸ نفر رسیده است.

وی گفت : ۲۹۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت البته تاکید کرد: تاکنون ۷۵۱۰۳ نفر از بیماران کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند. جهانپور افزود: تاکنون ۴۶۳ هزار و ۲۹۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین با وجود قرنطینه بیش از نیمی از جمعیت جهان ، تاکنون ۳,۲۳۲,۰۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند و بیش از یک میلیون نفر (۱۰۰۷۸۶۶) نیز بهبود یافته اند. در این میان ۲۲۸۵۰۵ نفر فوت شده اند. البته برخی گزارش ها نشان میدهد که ارقام مرتبط با شمار تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به مراتب بیشتر از ارقامی است که دولت آمریکا اعلام می‌کند. در سراسر جهان تاکنون بیش از ۲۱۱ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند، اما پیش بینی می‌شود ارقام جهانی مرگ و میر ناشی از کرونا هم به مراتب بیشتر از این رقمی باشد که مقامات برخی کشور‌ها اعلام کرده اند.

 

روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا: شاهد روند نزولی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونابه با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در چارچوب استاندارد‌های توصیه و پذیرفته شده از طرف سازمان بهداشت جهانی بوده است، گفت: خوشبختانه با اجرای استاندارد‌های درمانی و همکاری خوب مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی شاهد روند نزولی بیماری در کشور هستیم.

آقای روحانی روز پنج‌شنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله کرونا، افزود: آرامش نسبی بوجود آمده در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به دلیل همکاری خوب مردم با مسئولین و جدی گرفتن هشدار‌ها و توصیه‌های بهداشتی بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جدی گرفته شدن هشدار‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم موجب شده که شاهد وضعیت سفید در برخی از شهر‌های کشور باشیم، افزود: براساس گزارش وزارت بهداشت در شهر‌هایی که وضعیت زرد و نزدیک به سفید دارند، مردم بالای ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

آقای روحانی خاطرنشان کرد: رفتار هوشمندانه و قاعده‌مند مردم ایران یک افتخار بزرگ است و نشان از رابطه خوب و قوی میان مردم و نظام و اعتماد به مسئولان پزشکی کشور دارد.

رئیس جمهور افزود: گسترش و توسعه تست‌های تشخیصی و همچنین شناسایی موارد مشکوک با اجرای طرح غربالگری وزارت بهداشت در کنار همراهی مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه‌سازی مبتلایان موجب کاهش مراجعات به مراکز درمانی شده است.

آقای روحانی خاطر نشان کرد: با کاهش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها، کادر درمانی و پزشکان امکان بیشتری برای مراقبت از بیماران بستری دارند.

رئیس جمهور در ادامه تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی برای ساخت اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله کیت تشخیص، ماسک، دستگاه تنفس مصنوعی و دستکش را افتخارآمیز دانست و افزود: تلاش برای اقدامات بعدی در ساخت واکسن و داروی این بیماری نیز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است که امیدواریم این مسیر تداوم یابد.

آقای روحانی همچنین با اشاره به سطح‌بندی شهر‌ها و استان‌ها در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز، افزود: مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی، اجتماعی و تبلیغات و رسانه همچنان در تلاش هستند، تا با فعالیت گسترده درمانی، اجرای پروتکل‌ها و نظارت بر آن و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به موقع با تبدیل نقاط قرمز به زرد و سپس به سفید، مناطق سفید کشور در مورد این بیماری را افزایش دهد.

رئیس جمهور اظهار داشت: امیدواریم وزارت بهداشت در کنار اعلام آمار روزانه وضعیت بیماری از نظر ابتلا، بستری، ترخیص و فوت بیماران آمار تبدیل شدن شهر‌ها از وضعیت قرمز به زرد و زرد به سفید را اعلام کند و شاهد روزی باشیم که تعداد مناطق قرمز در کشور به پایین‌ترین سطح برسد.

آقای روحانی گفت: تقسیم‌بندی شهر‌ها و مناطق مثل وضعیت سفید، زرد و قرمز ما را از مرحله فاصله‌گذاری هوشمند به بازگشایی هوشمند می‌رساند، به گونه‌ای که در هر شهری که مردم فاصله‌گذاری هوشمند را بهتر اجرا کرده باشند، می‌توان شرایط بهتر را برای بازگشایی هوشمند مراکز و فعالیت‌ها اعلام کرد.

آقای روحانی افزود: براساس گزارشی که مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی و اجتماعی در این جلسه دادند، براساس شاخص‌های تعیین شده شهرستان‌های سفید به زودی معرفی خواهند شد و شرایط بازفعالیت مشاغل کسب و کارها، اماکن مذهبی و به طور کل تعدیل محدودیت‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در خصوص مشاغل پر رفت و آمد و پرتجمع در شهر‌های سفید پروتکل‌های خوبی از سوی مسئولان ذیربط تدوین شده که در جلسه آینده ستاد ملی اعلام خواهد شد، گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بتوانیم ظرف ۲ هفته آینده یا نهایتاً تا پایان اردیبهشت مشاغل و مراکز پررفت و آمد و پرتجمع را به شرط تحقق شرایط لازم بازگشایی کنیم.

آقای روحانی ادامه داد: در شرایط و پروتکل‌های مربوط به الزام و ضرورت استفاده از ماسک به مرحله‌ای رسیده‌ایم که نگرانی برای تأمین آن وجود ندارد. ضمن آنکه تمهیداتی در نظر گرفته شده که وزارت بهداشت و درمان استفاده از ماسک را سهل‌تر تعریف و معرفی می‌کند.

 این جلسه با حضور وزرای کشور، ​بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد.

 

تشکر رئیس سازمان بهداشت جهانی از ابتکارهای ایران در مبارزه با کرونا

همچنین محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جاسه هیات دولت نیز گفته بود: تقریبا هم رسانه های مختلف و هم رهبران کشورها و از همه مهمتر رئیس سازمان بهداشت جهانی در نامه ای که اخیرا برای وزیر بهداشت فرستادند از ابتکارهای ایران در مبارزه با کرونا تشکر کردند وما باید این کار را تا آخر حفظ کنیم.

آقای واعظی پس از نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص نگرانی از شلوغی های اخیر خاطرنشان کرد : آنچه در شلوغی ها به چشم می آید ترافیک است دلیل آن هم این است که در ستاد ملی کرونا بحث کردیم و نتیجه این شد که اگر بخواهیم طرح ترافیک را اجرا کنیم موجب ازدحام در حمل و نقل عمومی می شود به همین دلیل تصمیم گرفتیم مردم برای امنیت جانی از خودروی شخصی استفاده کنند و اگر شما مجبور باشید از خانه بیرون بیایید و درداخل اتومبیل خود باشید به نوعی فاصله اجتماعی را رعایت کرده اید.

وی درخصوص گزارش هایی که از رعایت نشدن فاصله اجتماعی ارائه می شود گفت: گزارش های بسیاری هم داریم که فاصله اجتماعی رعایت می شود اما معنی اینکه کسب و کارهای کم ریسک یا متوسط می توانند کار خود را ادامه دهند این نیست که خطر فراگیری کرونا از بین رفته بلکه حتما باید با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: همه مسئولان از جمله رئیس جمهور و وزیر بهداشت مدام در سخنرانی های خود تاکید دارند که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و «در خانه بمانیم» شعار جدی است لذا خواهش می کنم از مردم که دراین شرایط سختی که جهان درگیر این مشکل است رعایت کنند.

وی اضافه کرد: این افتخار را مردم عزیز ما آفریدند، درست است که کادر بهداشت و درمان ما شبانه روز بسیار تلاش کردند اما اگر همراهی و مراقبت مردم نبود وضع امروز به این شکل نبود.

اقای واعظی به وضع کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: مقایسه کنید کشورهای مختلفی که آمار دادند از امریکا ایتالیا اسپانیا انگلیس و فرانسه و سایر کشورها که تا دیروز فکر می کردیم از نظر تعداد تخت ها قابل مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر نیستند؛ اما به دلیل اینکه ابتدا مغرور شدند و فکر کردند با توجه به اینکه نظام بهداشتی دارند مشکلی نخواهند داشت ولی تعداد کسانی که به این بیماری مبتلا و فوت شدند در آنها بسیار زیاد است.

وی با اشاره به عملکرد قابل قبول ایران در مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: تقریبا هم رسانه های مختلف و هم رهبران کشورها و از همه مهمتر رئیس سازمان بهداشت جهانی در نامه ای که اخیرا برای وزیر بهداشت فرستادند از ابتکارات ایران تشکر کردند و ما باید این کار را تا آخر حفظ کنیم .

اقای واعظی افزود: لذا این کار را در جلسه اخیر ستاد انجام دادیم و کشور را به سه دسته سفید، زرد و قرمز تبدیل و شهرهای سفید را آزاد کردیم همچنین با لحاظ پروتکل بهداشتی تلاش می کنیم شهرهای زرد را به سفید و شهرهای قرمز را به زرد برسانیم و در این زمینه موفق نخواهیم شد مگر اینکه مردم با ما همکار ی و پروتکل ها را رعایت کنند و من بسیار به این موضوع خوشبینم.

 

شهر‌های سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی ندارند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته ایم.

آقای محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران، به برگزاری مراسم ویدئویی انس با قرآن از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این اقدام مقام معظم رهبری درس بزرگی بود که به ما نشان داد هم می‌شود عبادت را انجام داد و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

وی از تمامی مداحان و هیئت‌های مذهبی خواست تا در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته ایم، گفت: در تلاش هستیم، بررسی مجدد کنیم که چگونه می‌توان برای شب‌های احیا، شهر‌های زرد را به سفید تبدیل کرد.

آقای واعظی تصریح کرد: نظر قطعی وزارت بهداشت این است که تا زمانی که شهر‌های قرمز وجود دارند، قطعاً نباید این کار انجام شود. رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: باید صبر کنیم ببینیم تا آن زمان، وضعیت چگونه خواهد شد.

 

رونمایی از ۴۰ محصول دانش بنیان در مقابله با کرونا

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: بیش از ۴۰ محصول دانش بنیان با محوریت مقابله و پیشگیری از کرونا در نمایشگاهی در دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد.

به گزارس علیرضا زالی در مراسم رونمایی و معرفی این محصولات که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد افزود: این محصولات به همت گروه های جوان و در فرصت اندکی که بر اثر بحران کرونا پیش آمده تولید شده است.

وی گفت : پس از بروز بحران کووید ۱۹ در کشور بحث موضوعاتی که در پیشگیری نقش دارند پر رنگ تر شد و یکی از این موضوعات ضد عفونی کننده ها هستند.

زالی با بیان اینکه به علت ماندگاری بالای ویروس کرونا روی سطوح، بحث گند زدایی این ویروس از سطوح دو چندان شده است افزود: در این نمایشگاه بیش از ۴۰ محصول مبتنی بر دانش فردی و با اتکا به فناوری نانو و بایو و منطبق بر حفظ سلامت زیست محیطی رونمایی و معرفی شده اند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران ادامه داد: این محصولات ، آثار خورندگی محیطی و آسیب زیستی ندارند و با فناوری پلاسمایی و هوش مصنوعی فرایند ضدعفونی را به سمت پایدارتر برده اند و دانش فنی این محصولات بومی و به بلوغ کامل رسیده است.

زالی ادامه داد: رفع برخی زیرساخت ها و کاهش تشریفات اداری در ثبت و حمایت های مالی و معنوی از جمله مطالباتی بوده است که این گروه های جوان و فعال از مسئولان دارند که امیدواریم از این ظرفیت پیش آمده بهترین بهره برده شود.

 

کرونا در فصل پاییز اوج می گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان نیز نوشت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی از اوج گرفتن بیماری کرونا در فصل پاییز خبر داد.

دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «درباره مبارزه با شیوع ویروس کرونا (۳۹) ملاحظات و الزامات کرونایی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده ۱۴۰۰-۱۳۹۹» آورده است؛ براساس اظهارنظر مقامات رسمی وزارت بهداشت، در فصل پاییز کووید ـ ۱۹ دوباره اوج می‌گیرد، هم زمان آنفلونزا نیز به پیک خود می‌رسد.

همچنین برخی کارشناسان و اپیدمیولوژیست‌ها معتقد هستند موج دوم شیوع بیماری رخ خواهد داد، ولی زمان و بزرگی آن به‌درستی قابل تعیین نیست، زیرا موضوع داینامیک تحت تأثیر عوامل مختلف است.

به‌نظر می‌رسد بیماری‌هایی نظیر کووید، رفتاری فصلی داشته باشند، لذا انتظار می‌رود در فصل بعدی سرما، این بیماری را مجدد تجربه کنیم؛ بنابراین به رغم مشکلات و چالش‌های کرونایی که وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری با آن‌ها مواجه است با توجه به پیش بینی آغاز موج دوم در فصل سرما یا پاییز ۱۳۹۹، در ادامه به بایسته‌های این وزارتخانه برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان، ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و تقویت آموزش‌های الکترونیکی و تلویزیونی پرداخته می‌شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش‌های قبلی خود به بایسته‌های سال تحصیلی فعلی (۱۳۹۸-۱۳۹۹) پرداخته است و پیشنهاد‌هایی برای ادامه سال تحصیلی ارائه کرده است که کلیات آن‌ها عبارت است از: آموزش‌های تلویزیونی مکمل فرایند یادگیری است و از همین رو بعد از بازگشایی مدارس، به مدت حداقل دو هفته آموزش حضوری جبرانی و رفع اشکال برگزار شود، از ظرفیت روز‌های پنج‌شنبه، افزایش ساعت تدریس روزانه و شیفت مخالف مدارس تک نوبته استفاده شود.

 آزمون سراسری حداقل به مدت دو هفته بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم برگزار شود، مدارس به تناسب کنترل ویروس کرونا در استان‌های مختلف با حذف سلامت دانش‌آموزان و کاهش تراکم کلاسی برگزار شود، امتحانات و ارزشیابی‌های پایانی بر ۷۰ درصد محتوای آموزش‌دیده حضوری قبل از شیوع ویروس کرونا، تمرکز یابد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش جدید خود به ملاحظات و الزامات سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مدارس پرداخته است و در آن به مواردی همچون بازگشایی مدارس و آموزش‌های حضوری، آموزش‌های الکترونیک و مجازی آموزش و پرورش و آموزش‌های تلویزیونی پرداخته است؛ ضمن اینکه در این موارد به نکاتی همچون اصلاح قانون، کاهش تراکم کلاسی، ارزیابی کیفیت یادگیری سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸، ثبت‌نام در مدارس دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید، رعایت ملاحظات بهداشتی در مدارس، اجرای قوانین، تدوین ضوابط حکمرانی آموزش‌های مجازی، الزامات مدیریتی و اجرایی آموزش‌های مجازی، ادامه روند آموزش تلویزیونی و گسترش و کیفیت‌بخشی به آموزش‌های تلویزیونی، اشاره کرده است.

 

افول هفتگی بیماران کرونایی

دنیای اقتصاد هم نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی یک هفته به میزان ۱۰ درصد از سطح بیماران کرونایی کاسته شده است، همچنین آمار مرگ‌و‌‌میر نیز نسبت به هفته قبل، افت ۱۵ درصدی را ثبت کرده است. این دو آمار تایید می‌کند که روند بیماری کرونا در کشور کاهشی بوده است.

روز گذشته، میزان مبتلایان روزانه ۱۰۷۳ نفر گزارش شد، همچنین رقم فوتی‌های روزانه نیز به ۸۰ نفر رسید. با آمار روز گذشته تعداد کل مبتلایان به رقم ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر رسید و  میزان کل درگذشتگان نیز ۵۹۵۷ نفر ثبت شده است. میزان مبتلایان طی یک روز ۴ درصد کاهش داشت، اما ۱۳ درصد به میزان فوتی‌های روزانه افزوده شده است. مسوولان وزارت بهداشت نیز تاکید کردند با توجه به کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها، روند بیماری کرونا در ایران نزولی است.

 

جایگاه ایران در مبتلایان دنیا

روز گذشته، وزارت بهداشت اعلام کرد که میزان مبتلایان روزانه به رقم ۱۰۷۳ نفر رسیده است. این رقم نسبت به ۹ اردیبهشت روند نزولی ۴ درصدی را ثبت کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مبتلایان نسبت به چهارشنبه هفته قبل به میزان ۱۰ درصد کاهش یافته است. این دو آمار نشان می‌دهد که هم در سطح روزانه و هم در سطح هفتگی روند میزان مبتلایان کاهشی بوده است. در مجموع میزان کل مبتلایان در ایران به رقم ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با این آمار ایران از لحاظ تعداد مبتلایان در دنیا جایگاه نهم را ثبت کرده است. در روزهای اخیر، روسیه با شناسایی ۹۹ هزار بیمار کرونایی جایگاه هشتم دنیا را ثبت کرد. با این تفاوت که میزان فوتی‌های این کشور تنها ۹۷۲ نفر ثبت شده است. روسیه یکی از بالاترین سطح تست کرونا را در هفته‌های اخیر انجام داده است، به نحوی که از هر یک میلیون نفر ۲۲ هزار و ۶۰۰ تست انجام شده است.

در ترکیه نیز از هر یک میلیون نفر، یازده هزار و ۲۴۲ نفر تست داده‌اند. اما رقم تست ایران به ۵ هزار و ۳۹۸ نفر رسیده است. ایتالیا با ۳۰ هزار نفر تست در یک میلیون جمعیت، بیشترین میزان تست در بین ۱۰ کشور نخست مبتلا به کرونا را دارد. ظرفیت تست آمریکا که بیشترین میزان مبتلایان را دارد، ۱۷ هزار تست در یک میلیون عنوان شده است.

در بین بیشترین کشورها با ابتلا به کرونا، آمریکا با شناسایی یک میلیون و ۳۵ هزار نفر در رتبه نخست قرار دارد، پس از آن اسپانیا با ثبت رقم ۲۳۲ هزار و ۱۲۸ نفر در رتبه دوم قرار گرفته است. همچنین ایتالیا نیز با ثبت رقم ۲۰۱ هزار و ۵۰۵ نفر در رتبه سوم قرار گرفته است. در بین این کشورها، آمریکا با ۵۹ هزار فوتی بیشترین میزان مرگ را ثبت کرده است و ایتالیا با ثبت ۲۷ هزار نفر در رتبه بعدی قرار دارد. اسپانیا و فرانسه نیز حدود ۲۳ هزار فوتی را ثبت کرده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در روز گذشته میزان فوتی‌های روزانه در ایران نیز به ۸۰ نفر رسیده، این رقم نسبت به روز قبل افزایش ۱۳ درصدی را ثبت کرده، اما نسبت به چهارشنبه هفته قبل به میزان ۱۵‌درصد کاهش را ثبت کرده است. میزان فوتی‌های کشور در دو هفته اخیر همواره دو رقمی گزارش شده است.

براساس آمارهای وزارت بهداشت در روز گذشته کل تست‌های انجام شده در ایران به رقم ۴۵۳ هزار و ۳۸۶ نفر رسیده است. به این معنی که روز گذشته حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ آزمایش روزانه انجام شده و از میان هر ۱۰ آزمایش انجام شده در ایران جواب یک نفر مثبت اعلام شده است.

تعداد آمار فوتی ها و مبتلایان در هر روز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 233 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.