مکس بورس سرعت بالای روند بهبودیافتگان کرونا در ایران - مکس بورس

اگر چه روند مبتلایان ویروس کووید ۱۹ در ایران دوباره نسبت به روز قبل خود افزایش یافته اما بر مبنای آمار جدید اعلام شده روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته است.

به گزارش «دنیای بورس»، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفته است:

  • از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
  • با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۸۱۹۲ نفر رسید.
  • متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
  • تاکنون ۴۲۳۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.
  • خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۳۵۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
  • ۳۹۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
  • تا کنون ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: روند صعودی بهبود یافتگان همچنان با شیب قابل قبولی ادامه دارد. روند فوت ناشی از کرونا نیز کاهش نسبی داشته است.

 

آغاز فاصله گذاری هوشمند از فردا

جهانپور گفت: ثبت نام از اصناف در سامانه (لینک) فراهم شده و مدیران و کارفرمایان و صاحبان صنایع باید برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنند. از روز ۲۳ فروردین فاصله گذاری هوشمند آغاز می‌شود و پروتکل‌های آن متضمن بازگشت به کار مشاغل کم خطر خواهد بود.

وی گفت: بیش از ۸۰ راهنمای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با عنوان فاصله گذاری هوشمند  تصویب و ابلاغ شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: مردم نیز هر گونه تخطی از ابلاغیه‌ها و پروتکل‌های ابلاغی را می‌توانند از طریق سامانه سجام به اطلاع دستگاه قضایی برسانند. سلامت از حقوق عامه است و پیگیری این موضوع توسط دادستان‌ها به عنوان موارد تخلف انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قطعا همچنان همه نکات بهداشت فردی و عمومی و محدودیت ترددها و سفرها و لغو هرگونه تردد غیرضروری به جای خود باقی است و انتظار داریم مردم موضوع را جدی بگیرند. در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ترددها در استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی و شرقی و موارد جدید ابتلا بوده‌ایم.

همچنین به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان و همچنین اقدامات کشور‌ها برای جلوگیری از همه‌گیری و راه‌های مقابله با آن، به شرح ذیل است:

 

بحران کرونا چین و آمریکا را به یک جنگ سرد جدید سوق می دهد

سی دیلی تلگراف در گزارشی تصویری اعلام کرد، چین احتمالا با جایگاهی قوی‌تر از گذشته از این وضعیت [شیوع کرونا]خارج می‌شود و آمریکا در جایگاهی ضعیف‌تر از آن بیرون می‌آید. این امر ممکن است آمریکا و چین را به شکلی عمیق‌تر در جنگ سرد درگیر کند.

 

کرانه باختری/ ابتلای سه نفر دیگر به کرونا

 تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد سه مورد جدید ابتلا به کرونا (در کرانه باختری اشغالی رود اردن) گزارش شده و مجموع مبتلایان به کرونا در این منطقه به ۲۶۶ نفر رسید.

 

ژاپن/استان های بیشتری خواستار اجرای وضع فوق العاده هستند

فرماندار کیوتو پایتخت سابق ژاپن و یکی از مکان‌های گردشگری مهم این کشور روز جمعه پیوستن به وضع فوق العاده را خواستار شد که پیش از این در مقابله با همه گیری ویروس کرونا در هفت منطقه دیگر این کشور از جمله توکیو و اوزاکا اعلام شده بود.

 

شمار فوتی ها در بلژیک به سه هزار نفر رسید

وزارت بهداشت بلژیک اعلام کرد هزار و ۶۴۸ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۲۶ هزار و ۶۶۷ نفر رسیده است. وزارت بهداشت بلژیک افزود با مرگ ۵۰۰ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا میزان فوتی‌ها در این کشور به سه هزار و ۱۹ نفر رسیده است.

 

ترودو : موج نخست کرونا تابستان فروکش می کند

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا امروز به مردم این کشور گفت باید خود را برای مسیر طولانی که برای مهار این ویروس در پیش دارند، آماده کنند.

ترودوگفت” نظام بهداشتی ما فعلا با این مشکل دست به گریبان خواهد بود. ما تنها دو حق انتخاب داریم. باید بین بهترین و بدترین پیامد ممکن انتخاب کنیم. اوج اولیه شیوع احتمالا تا پایان بهار ادامه داشته باشد و موج نخست شیوع کرونا در تابستان پایان می‌یابد. البته در چند ماه بعد از آن شیوع‌های کوچک تری را شاهد خواهیم بود. این روند عادی شیوع این بیماری تا زمانی که واکسن ان ساخته شود، خواهد بود. “

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 298 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 22 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.