مکس بورس سمت و سوی قیمت نفت در روزهای آتی - مکس بورس

با وجود انتشار اخباری حمایت‌کننده از قیمت نفت، این محصول در شروع معاملات هفتگی به محدوده منفی خزید. در یک هفته اخیر روند متزلزلی بر بازار نفت حاکم بوده و به نظر می‌رسد تنها در صورت کاهش ملموس سطح ذخایر ایالات متحده می‌توان منتظر تسلط روند قیمتی با ثبات در بازار بود.

امروز خبر رسید که به علت بروز نقص فنی در واحد کنترل میدان نفتی شراره در شهر زاویه لیبی، تولید این میدان نفتی متوقف شده است.

در عین حال اخبار منتشر شده در اواخر هفته گذشته مبنی بر کاهش تعداد دکل‌های حفاری در ایالات متحده و گزارش بهتر از انتظار بازار کار این کشور نیز کماکان به عنوان عواملی حمایت کننده‌ در بازار نفت به حساب می‌آیند.

در این میان تحلیلگران بازار انرژی بر این عقیده هستند که پس از رونق مناسب معاملات نفت و رسیدن قیمت این محصول به بالاترین سطح در ۹ هفته اخیر، در حال حاضر بازار در انتظار دریافت سیگنالی قوی برای پیدا کردن روند آتی خود است.

انتشار گزارش‌های مربوط به میزان ذخایر نفت ایالات متحده و تولید روزانه نفت این کشور در هفته جاری برای بازار نفت خام بسیار مهم است و پس از آگاهی فعالان بازار از نتایج این گزارش ها، سمت و سوی قیمت نفت مشخص خواهد شد و تا پیش از آن به نظر می‌رسد که روندی متزلزل را در بازار شاهد باشیم.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با کاهشی به میزان ۰/۳ درصد جزئی به ۵۲/۲۶ دلار رسیده است و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه سپتامبر همین وضعیت را تجربه کرده و در سطح ۴۹/۴۱ دلار قرار گرفته است.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.