مکس بورس سهامداران بازار چه سهامی خریدند؟ - مکس بورس

معامله‌گران حقیقی با خریدهای پرحجم خود در سه روز اخیر، توانستند تغییر مالکیت هفتگی را در اختیار گیرند. در معاملات این هفته بیش از ۱۳میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی جابه‌جا شد. «بازیگران بورس» در گزارش هفتگی خود به دنبال بررسی موقعیت خریداران و فروشندگان در بازار سهام است.   

دنیای بورس: بررسی تغییر مالکیت های صورت گرفته در این هفته نشان از آن دارد که در نخستین روز کاری هفته ، سهامداران عمده با حمایت‌های خود توانستند بیش از ۳۰میلیارد تومان نقدینگی را به پرتفوی خود منتقل کنند. این روند در معاملات روز یکشنبه نیز با خالص خرید ۲۴میلیارد تومانی حقوقی‌ها دنبال شد. اما از روز دوشنبه و همزمان با موج مثبت تشکیل شده در بورس، سهامداران خرد فعال شدند.

 در روز دوشنبه حدود ۹٫۵میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی منتقل شد. سهامداران خرد در روز سه‌شنبه نیز روند مزبور را خالص خرید بیش از ۲۰میلیارد تومان حفظ کردند. سرانجام در آخرین روز کاری هفته نیز ۴۸میلیارد تومان نقدینگی به زمین بازی معامله گران خرد منتقل شد. به این ترتیب برآیند جابه‌جایی‌ها در نخستین روز کاری هفته به ۱۳میلیارد تومان رسید.

جابه‌جایی‌های روز چهارشنبه

در جریان معاملات روز چهارشنبه خرید سهامداران خرد با شدت بیشتری دنبال شد؛ به طوری که این امر موجب شد بیش از ۴۸میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی حقیقی‌های بازار منتقل شود. در این میان سهامداران خرد، خریدهای پرحجمی در نماد فولاد مبارکه داشتند؛ نماد «فولاد» روز چهارشنبه پس از ثبت افزایش سرمایه ۷۳ درصدی از محل سود انباشته مجددا به مدار معاملات بازگشت و با افزایش بیش از ۷٫۵ درصدی در قیمت پایانی همراه شد.

«فولاد» از انتهای هفته گذشته در پی مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت متوقف شده بود. به این ترتیب نماد مزبور مورد استقبال سهامداران خرد قرار گرفت. در نهایت خالص خرید حقیقی ها در این نماد به حدود ۲۱میلیارد تومان رسید.

در ادامه این روند نیز جمع آوری سهام ملی مس ایران قرار داشت. بر این اساس بیش از ۱۶میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی حقیقی های «فملی» منتقل شد. فروسیلیس نیز  خالص خرید ۱۱میلیارد تومانی را از سوی معامله گران حقیقی تجربه کرد.

در این میان ۳۰میلیون سهم «فروس» از سوی سهامدار عمده یعنی شركت كارآفرينان صنعت ذوب فلزات عرضه شد. در این گروه فولاد خوزستان نیز شاهد واگذاری ۲میلیون و ۵۰۰هزار سهم از سوی گروه توسعه اقتصادي پايندگان بود.

حقوقی‌ها چه خریدند؟

بررسی روند خریدهای سهامداران عمده نشان از آن دارد که حقوقی‌ها بیشتری حمایت را از سهام «های وب» داشتند. بر این اساس ۹٫۵میلیارد تومان نقدینگی از سبد سهامداران خرد این نماد به پرتفوی معامله‌گران عمده منتقل شد.

تامین سرمایه لوتوس پارسیان و بانک ملت نیز از دیگر نمادهای مورد توجه حقوقی‌ها در این بازار بودند که هر کدام خالص خرید بیش از ۳میلیارد تومانی را از سوی سهامداران عمده تجربه کردند. در نماد «وبملت» ، حدود ۴میلیون سهم توسط صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني ملت خریداری شد.

در نماد ماشین سازی اراک نیز خرید سهم از سوی دو سهامدار عمده صورت گرفت. بر این اساس سرمايه‌گذاري سامان فرهنگيان و سرمايه‌گذاري فرهنگيان هر کدام یک میلیون سهم «فاراک» را خریداری کردند.

در نماد تازه وارد فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق كوروش نیز همچنان استقبال از سوی سهامداران خرد ادامه یافت. به این ترتیب سهامدار عمده یعنی گروه مديريت صنعت خرده فروشي كوروش اقدام به عرضه ۵میلیون سهم مزبور کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.