مکس بورس سهامداران حتما بخوانند: معاملات سهام تغییر می کند + جدول کامل تغییرات - مکس بورس

سازمان بورس در آخرین جلسه هیات مدیره با حضور شاپور محمدی، تغییرات جدید مهمی در معاملات سهام بورسی و فرابورسی  به تصویب رسید که از دوشنبه هفته پیش رو اجرا می شود.

به گزارش «دنیای بورس»، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه این هفته خود تغییرات اساسی و مهمی در نحوه معاملات سهام شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اعمال کرد. این تغییرات در آستانه تحولات مدیریتی سازمان بورس و اوراق بهادار صورت می گیرد که گفته میشود قرار است حسن قالیباف به جای شاپور محمدی در مسند ریاست قرار گیرد.

تغییرات مزبور عصر دیروز ابلاغ شد و البته با انتقاداتی از سوی فعالان بازار همراه شد، ولی قرار است از دوشنبه هفته پیش رو ۲۵ فروردین اجرا شود. 

اعمال قوانین جدید بر بستر بازار سهام در ۵ محور تغییرات قیمت ۲۰ درصد، تغییرات قیمت۵۰ درصد، گره و حجم مبنا، حجم مبنا در بازارگردانی و تغییرات در نحوه بازگشایی‌ها صورت می گیرد. همچنین توقف نماد شرکت های با نوسان ۲۰ درصدی به جای ۶۰ دقیقه به یک روز ، حدف اختیاری بودن و اجباری شدن شفاف سازی ها همراه با اعلام دقیق دلایل نوسان با احتمال حجم مبنای دو برابری برای ۱۰ روز، افزایش توقف نماد برای کنفرانس اطلاع رسانی از ۲ روز ۴ روز و در صورت عدم اعلام دلایل منطقی افزایش ۳ برابری حجم مبنا برای ۱۰ روز ، اعمال حجم مبنا برای شرکت های دارای بازار گردان، از جمله تغییرات مهم است.

تغییرات جدید در معاملات سهام شرکت های بورس اوراق بهادار تهران
تغییرات جدید در معاملات سهام شرکت های فرابورس ایران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 226 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 22 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.