مکس بورس سهام بر مدار پیش‌بینی‌های «دنیای بورس» - مکس بورس

شاخص کل بورس در آخرین چهارشنبه سال رشد ۱۲۰۵ واحدی را تجربه کرد تا یک گام دیگر به بازپس‌گیری کانال ۱۷۰ هزار واحدی نزدیک شود. این سطوح از شاخص از سوم آذر ماه تا به امروز تجربه نشده بود. «دنیای بورس» در هفته‌های اخیر به جنبه‌های مختلف جذابیت سهام از دیدگاه کلان و همچنین نمادها از گروه‌های مختلف پرداخته بود. رشدهای اخیر مطابق با انتظار بر بسترهای بنیادی بوده و همچنان نیز انتظار برای ادامه رشد قیمتی سهام با وضعیت کنونی متغیرها وجود دارد.

دنیای بورس: «دنیای بورس» در گزارشی به انتظار برای پایان سبز ۹۷ با سیگنال تحلیل‌گران اشاره کرده بود. همچنین در گزارش دیگری به خیز بورس برای عبور از محدوده نوسان‌گیری اشاره شد. شاخص بورس از ابتدای آذر در محدوده نوسانی قرار داشت که مطابق با انتظارات با شتاب سهام روی ریل بنیادی از این محدوده عبور کرد. همچنین در  گزارش روند معکوس بورس و ارز تاکید شد، انتظار می‌رود در این بستر حتی محرک‌های بازاری روزهای پایانی سال را برای بورس تهران سبزپوش رقم بزنند.

بنابراین گمانه‌ها از حذف دست‌کم یکی از نرخ‌‌های چندگانه دلار (به تحلیل‌ها در خصوص اما و اگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین سیگنال‌ها از بازار آزاد ارز در هفته‌های گذشته مراجعه کنید)، شناسایی سود تسعیر ارز بانک‌ها، احتمال آزادسازی نرخ اوره و مهم‌تر از همه سیگنال‌های بنیادی تحلیل‌گران در گزارش اجماع پیشبینی سود  هر کدام به راحتی توانسته‌اند موج صعودی قدرتمندی را در نمادهای مربوط رقم بزنند.

در رابطه با نمادهای گروه روی، روند قیمتی به ریشه‌ای ملموس‌تر پیوند خورده و آن عبور قیمت این فلز از سطح ۲۸۰۰ دلار به ازای هر تن در بورس فلزات لندن است. در این خصوص در هفته‌های گذشته در گزارشی برای تقویت روند کوتاه‌مدت قیمت روی و مس (مس در مسیر ۷ هزار دلار و روی در مسیر ۳ هزار دلار) به انتظار برای انعکاس این عوامل در قیمت سهام این شرکت‌ها اشاره شد. 

در رابطه با معاملات نمادهای بانکی، بار دیگر تعیین‌تکلیف موضوع شناسایی سود ناشی از تسعیر ارز در کانون توجهات قرار گرفته و این موضوع در پی انتشار برخی اخبار از مجمع بانک صادرات به اوج خود رسیده است. در گزارش ریشه‌یابی رفتار متفاوت سهام بانکی، تاکید شد که در کورس معاملاتی جدید این گروه، «وبملت» به شکل قاطعانه‌ای پیشتاز روند صعودی این گروه است. به این ترتیب برخلاف پاییز این بار «وبملت» رشد محسوسی را در مقایسه با «وتجارت» تجربه خواهد کرد و تفاوت آن با الگوی پاییزی نیز احتمال همراهی کل بازار سهام عنوان شد. همچنین پیش از این و در سطوح پایین قیمتی سهام این بانک به انتظار برای شناسایی سود حاصل از تسعیر مشابه با روند تاریخی اشاره شده بود.

سهام شرکت‌های ملی‌مس و فولاد مبارکه و همچنین کالسیمین نیز در هفته‌های گذشته مورد بررسی قرار گفت. در ماه‌های گذشته پتانسیل‌های سودآوری ملی‌مس با توجه به ذخایر ارزشمند این شرکت توسط «دنیای بورس» بررسی شد. همچنین در گزارش‌های دیگری به سیگنال‌های بورس کالا «فملی» و همچنین روند سودآوری این شرکت پرداخته شد. در خصوص سهام فولاد مبارکه نیز همچنان در گزارش‌های جداگانه به بررسی سود خالص سال ۹۷ و ۹۸ و همچنین ارزیابی سودعملیاتی روی نمودار پرداخته شد. سودآوری کالسیمین نیز در شرایط مختلف و با در نظر گرفتن مشکلات موجود این شرکت بررسی شد و به جذابیت‌های بنیادی این سهم اشاره شده بود. نمادهای مزبور در کنار بانک ملت (به گزارش در خصوص انتظار برای واکنش بازار به اخبارها پیرامون تسعیر ارز در هفته‌های گذشته مراجعه کنید) در میان نمادهای بزرگی بودند که بیشترین توجه بازار را به خود جلب کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.