مکس بورس سهام پالایشی در کانون توجه حقیقی‌های بازار - مکس بورس

دادوستدها در بازار سهام درحالی امروز در کانون توجه حقیقی‌های بازار بود که بیش‌ترین خرید این بازیگران روی سهام شرکت‌های پالایشی متمرکز بود.

دنیای بورس: معاملات نخستین روز کاری هفته با خالص خرید بیش از ۲۵۰میلیارد تومانی سهامداران خرد آغاز شد. در این روز معامله گران حقیقی تمایل زیادی به جمع آوری سهام پالایشی نشان دادند که در صدر آن خرید سهام دو شرکت پالایش نفت تهران و بندرعباس قرار داشت؛ به طوریکه خالص خرید حقیقی ها در نماد «شتران» به ۲۶میلیارد تومان و در نماد «شبندر» نیز به بیش از ۲۳میلیارد تومان رسید.

همچنین در این گروه پالایش نفت اصفهان با جابه‌جایی بلوکی سهم میان سهامداران عمده مواجه شد؛ به طوریکه ۳۴۸میلیون سهم معادل درصد از سهام «شپنا» را شركت ملي پالايش وپخش فرآورده هاي نفتي ايران عرضه کرد که توسط شركت ملي پالايش وپخش فرآورده‌هاي نفتي ابخش۱ خریداری شد.

در همین راستا سهامداران خرد به خرید سهام فولاد مبارکه اصفهان نیز تمایل نشان داده و در نهایت ۲۲میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی «فولاد» جابجا شد. این در حالی است که سهامداران عمده به خرید سهام بانک ملت اشتیاق داشته و خالص خریدی در حدود ۴۰میلیارد تومان را در این نماد ثبت کردند. در این میان ۶۱میلیون سهم «بملت» از سوی صندوق سرمايه‌گذاري بازارگرداني ملت جمع‌آوری شد.

شركت تعاوني معين آتيه خواهان نیز دیگر حقوقی فعال در «وبملت» بود که به خرید ۲میلیون سهم مزبور پرداخت. در همین راستا بانک صادارت نیز خرید ۷میلیون سهم از سوی گروه مالي سپهرصادرات و ۱۰۰هزار سهم توسط صندوق سرمايه‌گذاري بازارگرداني سپهرصادرات را تجربه کرد. خرید ۴۰۰هزار سهم بانک پاسارگاد از سوی شركت آرمان گسترظفرمند و در مقابل عرضه ۲۶میلیون سهم بانک اقتصاد نوین توسط شركت سرمايه‌گذاري ساختمان ايران از جمله دیگر تحرکات سهامداران عمده در نمادهای بانکی بود.

در میان نمادهای معدنی نیز توسعه ‌معادن ‌و فلزات‌ با عرضه سهم از سوی دو سهامدار حقوقی مواجه شد؛ عرضه بیش از ۵میلیون سهم توسط گروه مالي ملت و یک میلیون سهم از سوی صندوق توسعه معادن وفلزات آرمان در این نماد شکل گرفت. در همین راستا سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد سرمايه گذاري صدرتامين به عرضه سهم پرداخت و ۴۰میلیون سهم را واگذار کرد.

در میان نمادهای شیمیایی نیز سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با عرضه ۵۰میلیون سهم از سوی سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي مواجه شد. این در حالی است که سرمایه گذاری صنايع ‌شيميايي ‌ايران خرید ۵۰۰هزار سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري نماد صنعت ومعدن را تجربه کرد.

در میان نمادهای دارویی نیز داروسازی زهراوی شاهد فروش یک میلیون سهم از سوی داروسازي حكيم بود. در همین راستا بيمه مركزي نیز به عنوان سهامدار عمده در گروه دارويي بركت به عرضه سهم پرداخت و ۲میلیون و ۴۰۰هزار سهم را از پرتفوی خود خارج کرد. داروسازي‌ دكترعبيدي‌ نیز دیگر نماد این گروه بود که با فروش ۳۰۰هزار سهم توسط سهامدار حقیقی بالای یک درصدی مواجه شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.