مکس بورس سیر نزولی کرونا در ایران | وزیر بهداشت: 53 درصد ابتلای روزانه کاهش یافت - مکس بورس

در حالی آمار امروز مبتلایان به کووید ۱۹ اعلام شد که با تداوم روند نزولی تعداد مبتلایان، حالا وزیر بهداشت از کاهش ۵۳ درصدی ابتلای روزانه در فاصله ۱۸ روز خبر داده است.

به گزارش «دنیای بورس»، کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز- ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹- و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۸۷ هزار و ۲۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴۸۱ نفر رسید.

جهانپور گفت: تاکنون ۶۴ هزار و۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۱۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: اگرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی و لغو تردد و سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد. نکات بهداشتی هم باید با جدیت بیشتری مورد ملاحظه و مراعات باشد تا بتوانیم این مرحله را هر روز با روند کاهشی به سمت مهار و کنترل بیماری پیش ببریم.

 

کاهش ۵۳ درصدی ابتلای روزانه به کرونا در ایران

همچنین به گزارش وزارت بهداشت، سعید نمکی در نشست مجازی با دبیرکل سازمان جهانی بهداشت و رییس دفتر و وزرای بهداشت منطقه شرق مدیترانه این سازمان که با موضوع بیماری کووید ۱۹ به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: از دوم آوریل ۲۰۲۰ مطابق با ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ و با گذشت ۱۸ روز از اولین جلسه مجازی ما، تعداد موارد ابتلای روزانه، ۵۳ درصد و تعداد قربانیان نیز ۳۰ درصد کاهش داشت و با این وجود در همین مدت، تعداد کل موارد ابتلا به این بیماری از ۵۰ هزار و ۴۶۸ به بیش از ۸۴ هزار مورد تا ۲۰ آوریل و اوایل اردیبهشت ماه رسیده است.

وی بیان کرد: در راستای سیاست فاصله گذاری فیزیکی، اقدام به بازگشایی کسب و کارهای کم خطر، حمل و نقل عمومی و تردد تحت ملاحظات دقیق پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت کردیم. مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، رستوران‌ها و اماکن عمومی همچنان بسته خواهند ماند تا طی ۱۰ روز آتی با ارزیابی مجدد در مورد آنها تصمیم گیری شود. ما همچنین کمیته‌ای تشکیل دادیم که مداخلات و نتایج در خصوص بیماری کووید ۱۹ را ثبت، ضبط و گزارش می‌کند و اولین گزارش این کمیته تدوین و منتشر شده است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: بحران کووید ۱۹ نشان داد که آمادگی برای شرایط اضطراری و نیز مدیریت پاسخ در سطح جهانی در دهه‌های آتی باید در صدر اولویت دولت ها و سازمان های بین المللی قرار گیرد. از دهه ها پیش ما شاهد انواع مختلف شرایط اضطرار در منطقه شرق مدیترانه بوده‌ایم، بنابراین آمادگی و راهبردهای پاسخ ما باید مورد بازنگری قرار گرفته و به گونه ای هماهنگ، تقویت شود.

نمکی گفت: سران کشورها باید بدانند که سلامت در قلب توسعه قرار دارد که این امر متاسفانه در حد شعار باقی مانده است. از سازمان جهانی بهداشت تقاضا دارم که چهارچوبی مبتنی بر تجربیات جهانی تدوین کرده تا برای کمک به اعضا و عملی کردن چهارچوب مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: کووید ۱۹ نشان داد که یک ویروس می‌تواند وظایف دینی، منفعت اقتصادی، کسب و کار، تعاملات فرهنگی و سیاسی، آموزش و یادگیری و مهمتر از همه، شرایط سلامتی جامعه از جمله زیرساخت ها و مدیریت بهداشتی را مختل کند. فاکتورهای آموزشی، بهداشتی، امنیتی، اقتصادی، روابط اجتماعی، مسکن و حمل و نقل از جمله حوزه هایی هستند که باید توسط کشورهای عضو در اولویت قرار گیرند به ویژه نیازمندان باید در مرکز توجه باشند.

وزیر بهداشت گفت: برابری در دسترسی به دارو و واکسن و اتخاذ موضع مشترک علیه یک جانبه گرایی و تحریم های غیرقانونی باید در مرکز توجه سازمان جهانی بهداشت باشد. در این راستا از مدیر منطقه‌ای این سازمان تقاضا دارم که از کشورهای عضو بخواهد تا برنامه مشترک سالانه وزارت بهداشت کشورها با سازمان جهانی بهداشت و تقویت ظرفیت‌های آمادگی و پاسخ را بازبینی کرده و آن را با مراقبت های اولیه (PHC)، اهداف و پوشش همگانی سلامت (UHC) تلفیق کرده و توجه ویژه ای به مبارزه با آثار سوء کووید ۱۹ بر شاخص های اجتماعی سلامت داشته باشند.

 همچنین وزیر بهداشت در حاشیه نشست مجازی با وزرای بهداشت کشورهای جهان:

  • میزان بهبود یافتگان کرونا در ایران یک رکورد ناب بین المللی است
  • ایران یکی از ۶ کشور جهان برای ارائه گزارش دستاورهای خود در زمینه مبارزه با کرونا است
  • در ایران هیچ گروه سنی را بدون رسیدگی نداشتیم
  • طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، کار بزرگی بوده که هیچ کشوری در چنین سطحی آن را اجرا نکرده است
  • مردم از دستاوردهای ایران در مبارزه با کرونا، مغرور نشوند و فراموش نکنند که ما هنوز در نیمه راه هستیم
  • اگر مردم از رعایت پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی غافل شوند ممکن است در نیمه راه مغلوب این ویروس منحوس شویم (لینک فیلم)

 

ضرورت همبستگی جهانی در مقابله با همه‌گیری کرونا

همچنین سعید نمکی در ابتدای نشست مشترک سازمان جهانی بهداشت و ۶منطقه بهداشتی در مقابله با کرونا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از آقای دکتر تدروس و سازمان جهانی بهداشت برای برگزاری این نشست مهم به منظور تبادل تجارب در خصوص مقابله بهتر با همه گیری کووید ۱۹ سپاسگزاری کرد.

وی ادامه داد: به محض آغاز شیوع ویروس در ووهان، چندین کمیته مأمور اتخاذ اقدامات بهداشت عمومی، فرآیندهای تشخیص آزمایشگاهی و مدیریت بیمارستانی در کشور شدند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین مورد مثبت آزمایشگاهی کووید ۱۹ در ایران در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ تأیید شد و سامانه های مشاوره ای و پایش بلافاصله فعالیت بیماریابی خود را در سرتاسر کشور افزایش دادند.

وی ادامه داد: اکنون ما بیش از ۸۶ هزار مورد مبتلا، در حدود ۵ هزار و ۴۰۰ مورد فوت شده داریم و بیش از ۶۵ هزار مورد تا کنون بهبود یافته اند. انتقال فرد به فرد بیماری، اکنون از طریق پویش ملی در طرح فاصله گذاری هوشمند مهار شده است.

آقای دکتر سعید نمکی افزود: میزان مرگ و میر موارد مبتلا در حال نزول است که ممکن است حاکی از مراقبت های بهتر در این بازه زمانی باشد.

در برنامه بسیج ملی، بیش از ۷۱ میلیون نفر را از طریق تلفن و یا به صورت برخط (آنلاین) و با بهره گیری از سیستم توانمند مراقبت های اولیه بهداشتی غربالگری کردیم.

وی گفت: مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ نیازمند همبستگی جهانی و همکاری بین المللی در عمل است.

 

حاشیه جلسه مشترک با سازمان بهداشت جهانی

در همین حال سعید نمکی در حاشیه جلسه مشترک با سازمان بهداشت جهانی، به صورت ویدیو کنفرانس در جمع خبرنگاران افزود: ایران یکی از کشور‌های مطرح در منطقه غرب اسیا در مقابله با بیماری کروناست و این نشست با حضور ۶ نماینده منطقه‌ای بهداشت جهانی انجام شد و ایران به عنوان نماینده منطقه مدیترانه شرقی تجربیاتی خوبی در مبارزه با کرونا برای انتقال به سایر کشور‌ها دارد.

وی ادامه داد: با کمک نیرو‌های بین بخشی و وفاق و همدلی توانستیم مرگ ناشی از کرونا را در سه هفته به یک سوم کاهش دهیم که این دستاوردی بزرگ است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در صورت ادامه این شرایط و همبستگی و همراهی با یکدیگر و رعایت دستورالعمل‌ها، ما در مقابله با کرونا حدنصابی جهانی ثبت خواهیم کرد.

دکترنمکی افزود: امروز با این افزایش‌ها میزان تخت ما ۱.۶ به هزار نفر جمعیت رسیده در حالی که این رقم در کشور‌های اروپایی ۵ تا ۶ برابر ایران است و میزان پرستاران کشور‌های اروپایی ۲ تا ۳ برابر در ایران به ازای هر تخت است.

وی گفت: انچه موجب این دستاورد برای ایران شد ایثار، فداکاری، گذشت کادر بهداشت و درمان و همکاری گسترده و درک و فهم مردم بود و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری گسترده نقش موثری در تکمیل این همراهی و همدلی داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: مبنای بسیج ملی مقابله با کرونا پرونده الکترونیک سلامت بود که آن را به عنوان یک تکلیف بر زمین مانده دنبال کردیم و توانستیم برای ۸۰ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهیم.

 

وزیر بهداشت: حاضریم به مردم گرفتار آمریکا کمک کنیم

سعید نمکی در توییتی نوشت:

  • امروز وزیر بهداشت آمریکا در نشست سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد حاضر است برای مقابله با کرونا به ایران کمک کند
  • همانطور که در نشست وزرای بهداشت عضو سازمان جهانی بهداشت نیز در مقابل این ادعای پوچ و واهی اعلام کردیم: ‏در مقابله با کرونا امروز جمهوری اسلامی ایران با لطف پروردگار و همیاری مردم و مسئولان و مشارکت صمیمانه بین بخشی در اوج عزت و سربلندی در حال تسلط بر بیماری است
  • ایران عزیز ما حاضر است به مردم گرفتار آمریکا برای نجات از درماندگی دولتشان برای برون‌رفت از شرایط سهمگین کنونی کمک کند.

  

محققان ایرانی در تلاش برای یافتن واکسن و داروی کووید ۱۹ هستند

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت در جریان بازدید از بیمارستان طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون دارو و واکسن مشخصی برای بیماری کووید ۱۹ شناسایی نشده زیرا این بیماری عمری چهار ماهه دارد.

وی افزود: محققان ایرانی در حال انجام آزمایش‌های علمی برای یافتن واکسن و داروی این بیماری هستند و هر کسی ادعای یافتن این بیماری را داشته باشد به لحاظ علمی معقول نیست.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط استان خوزستان را از نظر شیوع بیماری کرونا مثبت ارزیابی کرد و گفت‌: استان خوزستان با اقدامات مناسبی که در مقابله با ویروس کرونا انجام داده جز استان‌های کم‌شیوع است.

حریرچی تصریح کرد:بیماری کرونا در استان خوزستان بخوبی مدیریت شده و امیدواریم مردم این استان فاصله‌ اجتماعی را به منظور قطع زنجیره انتشار این بیماری بخوبی رعایت کنند.

وی با اشاره به میزان بالای بستری بیماران کرونایی در یک هفته گذشته در استان خوزستان گفت‌: متاسفانه در یک هفته گذشته تعداد بیماران بستری در خوزستان روند صعودی به خود گرفته که باعث نگرانی وزارت بهداشت شده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت‌: این ویروس توسط یک نفر در دنیا شیوع پیدا کرد و همچنان در کمین است و باید فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: مشاغل و کسب و کارهایی که بازگشایی می شوند ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی هستند در غیر این صورت باید با بیماری کرونا درگیر شویم.

حریرچی از مردم خواست با خیال راحت به درمان دیگر بیماریی‌ها خود بپردازند. مردم از مراجعه برای درمان بیماری‌های دیگر از جمله واکسیناسیون کودکان، رسیدگی به زنان باردار، فشار خون و دیگر بیماری ها نگران نباشند زیرا تمامی پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا شدن مردم به بیماری کرونا در مراکز بهداشتی رعایت می‌شود.

وی آمار مرگ و میر در کشور را در سالهای گذشته روزانه یکهزار و ۵۰ نفر با اکثریت افراد زیر ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: مردم برای جلوگیری از افزایش میزان مرگ زودرس باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حریرچی با اشاره به غربالگری مجدد در استان‌های کشور بیان کرد: غربالگری برای شناسایی علایم بالینی مثل تب ، سرفه و … است که باید در دوره‌های مکرر انجام شود.

وی گفت:تکرار غربالگری به این دلیل است که ممکن است برخی مواقع تست آزمایشگاه هیچگونه علایمی نداشته باشند و با گذشت ۲ هفته ایجاد شود یا در مرحله اول، آزمایش منفی نشان دهد و در مرحله بعد مثبت باشد.

وی ادامه داد: تست غربالگری به عمل آمده در کشور در دور دوم برخی استان‌ها آمار بالای ۹۲ درصد، و در برخی دیگر به ۸۰ درصد رسیده است به همین دلیل برای تشخیص و شناسایی دقیق بیماران کرونایی، مجدد تست غربالگری انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:  جلوه اصلی فداکاری را کارکنان بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها دارند ولی موفقیت اصلی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مراکز بهداشت سطح شهر و روستا انجام می‌شود.

حریرچی ادامه داد:نمونه‌گیری مناسب، شناسایی بیماران کم علامت و ایزوله کردن آنها، شناسایی کسانی که با بیماران تماس داشتند، و پیگیری و قرنطینه کردن بیماران باعث جلوگیری از انتشار و پیشرفت بیماری کرونا خواهد شد که تنها با کمک به‌ورزان و پزشکان عمومی انجام می‌شود که جا دارد از این کادر پزشکی قدردانی و تشکر کنیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که در سفری یک روزه وارد خوزستان شده، از بیمارستان رازی اهواز و مرکز بهداشت غرب اهواز دیدن کرد. وی پس از بررسی روند اقدام انجام شده در مقابله با بیماری کرونا در اهواز، برای بررسی وضعیت این بیماری عازم آبادان شد و از بیمارستان طالقانی این شهر بازدید کرد، بیماران مبتلا به ویروس کرونا در آبادان، در بیمارستان طالقانی این شهر بستری هستند.

همچنین به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اهواز ایرج حریرچی چهارشنبه شب در نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونا استان خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: در هفته های گذشته دربسیاری از استانها روند نزولی بیماری را شاهد بودیم که نتیجه اقدامات مناسب در فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی بوده است.

وی افزود: پس از ۱۵ فروردین ماه که بخشی از بازگشایی ها صورت گرفت، نگرانی هایی در زمینه کاهش فاصله گذاری و بازگشت بیماری وجود داشت اما با تلاش مدافعان سلامت این نگرانی کمتر شد ولی با این وجود متاسفانه در طول یک هفته اخیر تعداد بستری ها در اهواز افزایش پیدا کرده است.

معاون کل وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجب افزایش تعداد بیماران شده که تا اندازه ای نگران کننده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته روزانه  ۲میلیون و ۳۵۰ هزار بار مراجعه مردم به سیستم بهداشتی درمانی در طول روز به صورت حضوری انجام شده  که این مراجعات شامل مراجعه به پزشک بهورز، مراقب سلامت، آزمایشگاه، رادیولوژی بوده است.

حریرچی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود برخی از شایعات در جامعه روند مراجعات ۴۰ تا۶۰ درصد کاهش یافته و در برخی موارد نیز بیش از ۸۰ درصد با کاهش مراجعه مواجه بوده ایم.

وی تعداد مادران باردار را بیش از یک میلیون و۳۰۰هزار نفر در کشور اعلام کرد و گفت: به هیچ عنوان شهروندان به دلیل ترس از بیماری کرونا واکسیناسیون فرزندان، مراقبت های دوران بارداری یا مراقبت های افراد دارای بیمارهای زمینه ای اعم از دیابت ، قندخون و فشار خون را به تعویق نیندازند و حتما نکات بهداشتی را در زمان تعیین شده رعایت کنند.

نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونا استان استان چهارشنبه شب با حضور ایرج حریرچی ، محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت وزارت در مدیریت کاهش خطر و بلایا،  فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر استان و آیت عادلی نژاد مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از مسوولان و مدیران ستادی در سالن دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

 

دکتر زالی: قطعاً با افزایش بار بیماری کرونا روبرو خواهیم شد | ماه رمضان فرصت مناسبی برای کنترل کرونا است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تغییر روند زندگی مردم و کنترل کرونا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، ضمن ابراز نگرانی از افزایش میزان ترددها و سفرهای بین استانی، اظهار کرد: با وجود انجام ترددهای غیر ضروری و تفریحی در سطح شهر و افزایش مسافرت‌ها قطعاً با افزایش بار بیماری روبرو خواهیم بود.

وی افزود: متأسفانه کنترل و یا کاهش بار بیماری کووید ۱۹ پیام غلطی است که به مردم رسیده و اگر چنانچه در برخی شهرها آمارهایی از کاهش کرونا به گوش می‌رسد نباید تصور کنیم که به طور کلی بیماری ریشه کن شده است.

زالی، کرونا را ویروسی فریبنده و خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: باید ملاحظات بهداشتی با قوت و جدیت همچنان ادامه داشته باشد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: در تهران ۳۱۳ مورد جدید بیماری کرونا در بخش‌های عادی و ۸۶ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده اند و ۴۶۲ بیمار نیز از مجموع بیمارستان‌های تهران ترخیص شده اند.

وی از افزایش ۱,۵ درصدی آمار مبتلایان خبر داد و گفت: این مهم نشان دهنده شیب نسبتاً ملایم مبتلایان به کرونا است.

زالی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی بهبود یافتگان در بیمارستان‌های کلانشهر تهران، توضیح داد: اگر چنانچه ترددهای غیر ضروری در سطح شهر افزایش یابد ممکن است با افزایش آمار مواجه شویم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ناقلین بدون علامت گروه‌های پرخطر انتشار بیماری محسوب می‌شوند، افزود: حتی در افرادی که از بیمارستان‌ها هم مرخص می‌شوند، درمان قطعی سه تا چهار هفته زمان بر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بیماری‌های اپیدمیولوژیک گمانه زنی‌های فراوانی مبنی بر واکنش‌های مختلف ویروس وجود دارد افزود: احتمال افزایش ترددها با تند شدن بار بیماری کرونا وجود دارد.

زالی از برنامه ریزی برای نحوه فعالیت ادارات و ارائه پیشنهادات برای ناوگان حمل و نقل عمومی برای کنترل و ریشه کنی کرونا در تهران خبر داد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تغییر روند زندگی مردم و کنترل کرونا خواهد بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های کاری مختلف در شیفت‌های شب و یا بعدازظهر را راه برون رفتی برای کاهش ترددها خواهد بود.

 

هجوم مسافران به گیلان و شیوع دوباره کرونا!

تسنیم نوشت: نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از افزایش ورود مسافران به این استان در روزهای گذشته خبر داد و گفت: مسافرت‌ها موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور شد.

محمد حسین قربانی ضمن ابراز نگرانی از افزایش مسافرت‌ها و شلوغی جاده‌های ورودی به گیلان در چند روز اخیر اظهار داشت: تداوم افزایش مسافرت‌ها موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا شده از طرفی شیوع کرونا در بین اعضای خانواده‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان عادی شدن اوضاع در پی برداشته شدن محدودیت ترددهای بین استانی و بین شهری در روزهای پایانی فروردین را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد حجم ورود بسیار زیادی از مسافران به استان گیلان بودیم که این امر به‌ویژه در شرایط کنونی نگران‌کننده است.

قربانی افزایش حجم رفت ‌و آمدهای خانوادگی و ابتلا شمار زیادی از خانواده‌ها به ویروس کرونا در روزهای گذشته را از تبعات سخت عدم رعایت هشدارهای وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا خواند و گفت: گسترش ویروس کرونا در بین اعضا خانوادها موجبات نگرانی شدید ما را فراهم کرده و زنگ‌های خطر را به صدا درآورده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طبق شواهد موجود ویروس کرونا در سطح جهانی در حال فروکش کردن و افول است این موضوع را به منزله تمام شدن خطر تلقی نکرد و ابراز داشت: وضعیت کنونی مانند یک آتش‌فشانی است که شعله‌های آن کاهش پیدا کرده و از طرفی هر لحظه ممکن است مجدداً فوران کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ویروس کرونا را یک بیماری نوپدید و ناشناخته برای جامعه علمی و پزشکی دنیا دانست و با بیان اینکه هنوز پروتکل جامع و کاملی برای مبارزه با آن وجود ندارد خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی باید رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری و پرهیز از ترددهای غیرضروری در دستور کار قرار گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.