مکس بورس شاخص سهام بر فراز 209 هزار واحد - مکس بورس

بورس تهران در معاملات امروز مسیر صعودی پرشتابی را در پیش گرفته است. در این میان نمادها از گروه‌های فلزی، فرآورده‌های نفتی و کانه‌های فلزی در میان نمادها با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل قرار گرفته‌اند. جهش‌های اخیر بورس به دنبال جبران فاصله نیما و دلار در بازار آزاد است. با این شرایط همچنان باید در انتظار صعود بورس به خصوص نمادهای کالایی بود.

دنیای بورس: بورس تهران با سوخت نمادهای فلزی و پالایشی رشد محسوسی را تجربه کرده‌اند. طی لحظات اخیر شاخص کل بورس تهران به کانال ۲۰۹ هزار واحد وارد شده است. سرمایه‌گذاران با مشاهده جذابیت بورس به دنبال مشارکت در سمت خرید هستند و در این میان حتی حقوقی‌های بزرگ نیز بعضا از روند جا مانده‌اند. در شرایط کنونی قطعا باید دید باز در معاملات شرکت کرد و از ورود به موج‌های هیجانی پرهیز شود. با این حال اگر در تشخیص بازی سهام در هر نماد موفق باشیم همچنان می‌توان سودهای جذابی را کسب کرد.

به معامله‌گران به خصوص تازه‌واردان توصیه می‌شود نیم‌نگاهی به بازار جهانی، رویه نرخ دلار در بازار آزاد و مهم‌تر از آن اخبار از نرخ نیمایی داشته باشند. برای مثال در صورت‌ مالی زاگرس برای سال مالی ۹۷ نرخ تسعیر ارز حدود ۹ هزار تومان بوده است که اختلاف موجود میان نرخ الزام فروش ارز توسط پتروشیمی‌ها با نرخ بازار آزاد پتانسیل رشد قیمتی رها را می‌رساند. البته تاکید می‌شود که باید به رویه قیمتی در بازارهای جهانی توجه ویژه داشت؛ برای مثال در «زاگرس» افت محسوس قیمت متانول باید مورد توجه قرار گیرد. ظرفیت‌های اضافی در بازار متانول می‌تواند معادلات را به نحوی دیگر رقم بزند. با این حال این موارد نیاز به بررسی دقیق عوامل دارد و از طرفی باید اثر فزاینده جهش نرخ دلار نیما تا بازار آزاد را در نظر گرفت.

نکته جالب توجه در معاملات امروز جاماندن عمده نمادهای پربیننده از قطار صعود سهام است. این نمادها عمدتا بازی‌های نسبتا پیچیده‌تری نسبت به نمادهای کالایی دارند. در خصوص نمادهای کالایی انتظار برای جهش سودآوری وجود دارد که به قطع از سهام به خصوص در فصل مجامع حمایت می‌کند با این حال در نمادهای پربیننده امروز (بانک و خودرو) بازی سهام عمدتا ورای یک عامل بنیادی قدرتمند مانند بهبود سودآوری قابل تکرار است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 3 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.