مکس بورس شوق معامله‌گران به خرید سهام فولادی‌ها - مکس بورس

معامله‌گران در حالی امروز شاهد حفظ تغییر مالکیت در اختیار سهامداران خرد بود که خریدهای پرحجمی در سمت جمع آوری سهام نمادهای فولادی شکل گرفت. معامله گران خرد و عمده به خرید سهام مزبور تمایل نشان داده که در نهایت بیش از ۱۰میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی سهامداران خرد این صنعت منتقل شد.

دنیای بورس: امروز حقیقی‌های بازار بیشترین خرید را در نماد فولاد خوزستان داشتند که با خالص خرید ۱۶میلیارد تومانی آن‌ها دنبال شد. در این میان تقاضای بالای حقیقی‌ها در خرید سهام مزبور سبب شد حقوقی‌های «فخوز» به عرضه سهم بپردازند؛ به طوری که ۱۴میلیون سهم مزبور از سوی بانک رفاه کارگران عرضه شد.

همچنین ۱۰میلیون سهم دیگر از سوی صندوق سرمايه گذاری گنجينه زرين شهر و یک میلیون سهم دیگر نیز توسط شركت سرمايه گذاری سامان مجد به فروش رفت. در مقابل سهامداران عمده به حمایت از سهام فولاد مبارکه اصفهان پرداخته و حدود ۲میلیارد تومان نقدینگی را به پرتفوی خود افزودند.

در حالی ۲۵۰میلیون سهم «فولاد» از سوی شركت بهسازان انرژی تدبيرزنگان و ۲میلیون سهم توسط بيمه ايران خریداری شد که دو سهامدار عمده در نقش فروشنده ظاهر شدند؛ به طوریکه ۸میلیون سهم از سوی شركت سرمايه گذاری توسعه ملی و ۷٫۵میلیون سهم دیگگر نیز از سوی شركت سرمايه گذاری نوركوثرايرانيان به فروش رفت.

الف) بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری: رصد خرید و فروش های صورت گرفته در نمادهای بانکی نشان از آن دارد که امروز گروه مالی بانک پارسيان بیش از ۱۰۰هزار سهم بانک پارسیان را خریداری کرد. ولی روند خریدها در نماد بانک پاسارگاد به مراتب با حجم بالاتری دنبال شد. بر این اساس ۳۳۶میلیون سهم «وپاسار» از سوی شركت نوآوران دانش پژوه خاورميانه و ۴۰میلیون سهم دیگر نیز از سوی شركت تدبيرگران پيشرو پايدارزرين خریداری شد. در همین راستا شركت مديريت سرمايه گذاری كوثربهمن و صندوق سرمايه گذاری بازارگردانی بانک سينا به عنوان دو حقوقی فعال در بانک سینا، در مجموع ۳میلیون سهم «وسینا» را خریداری کردند.

در نماد بانک کارآفرین نیز امروز جابجایی بلوکی میان سهامداران عمده شکل گرفت؛ در حالی سهامدار حقیقی و مالک ۴درصدی سهام «وکار» اقدام به عرضه ۵۰میلیون سهم کرد که در مقابل شركت كارانديش دوران معاصر این میزان سهم را خریداری کرد.

ب) گروه محصول‌های شیمیایی: رصد خرید و فروش های صورت گرفته در نمادهای شیمیایی نیز نشان از عرضه ۷۰۰هزار سهمی پتروشیمی خراسان از سوی شرکت سهامی بیمه ایران دارد. نماد پتروشیمی مبین نیز از دیگر نمادهای این گروه بود که عرضه سنگین بیش از یک میلیارد و ۵۰۰میلیون سهمی را از سوی شركت صنايع پتروشيمی خليج فارس تجربه کرد. در همین راستا سرمایه‌گذاری صنايع‌ شيميايی ‌ايران نیز با واگذاری سهم از سوی دو سهامدار عمده مواجه شد. به طوریکه سرمايه‌گذاری صنعت ومعدن بهمراه شركت بازرگانی وخدمات بندری ايران در مجموع حدود ۴۰میلیون سهم «شیران» را عرضه کردند.

 این در حالی است که گروه پتروشيمی سرمایه گذاری ايرانيان با جمع آوری ۱۷۵میلیون سهم از سوی گروه توسعه مالی مهرآيندگان روبرو شد.

ج) شرکت‌های خودرویی: در میان نمادهای خودرویی نیز امروز الكتريک خودرو شرق‌ با واگذاری بیش از ۵میلیون سهم از سوی گروه صنعتی قطعات اتومبيل ايران مواجه شد. در همین راستا مهركام ‌پارس‌ نیز واگذاری بیش از ۴میلیون سهمی را از سوی سرمايه‌گذاری سمند تجربه کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 42 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 4 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.