مکس بورس صعود دوباره | منتظر پرواز شاخص باشیم؟ - مکس بورس

شاخص کل بورس امروز پس دوباره در کانال صعود دوباره قرار گرفت و تا یک ساعت گذشت از بازار با افزایش ۴۰ هزار واحدی مواجه شد.

دنیای بورس | امروز پس از تخلیه هیجان و زهر فروش در بازار سهام که از نیمه دوم دیروز معاملات سهام آغاز شد، شاخص دوباره متاثر از نمادهای بانکی با سیر صعودی مواجه شد. در این باره البته شاخص سهام در یک ساعت گذشته از معاملات در دومین روز دو نیمه ای شدن معاملات نزدیک ۴۰ هزار واحد به نقاط هدف قبلی برگشت.

حالا پس از یک دوره اصلاح بازار از دید برخی از تحلیلگران بازار سهام خود را برای صعود دوباره آماده میکند. البته برخی هم قبلا این سناریو را پیش بینی کرده بودند و معتقدند با تخلیه هیجانات و البته زهر فروش که از هفته گذشته شدت گرفته بود، باید در انتظار صعود متفاوت تری نسبت به قبل بود. 

برخی از فعالان بازار سرمایه معتقدند صعود شاخص این بار بیشتر خواهد بود و برخی هم معتقدند با حمایت ها و سیگنال دولت به بازار سرمایه، نوسان بازار به صورت سینوسی مثبت خواهد بود. به نظر در بازارهای این چنینی که نیاز به تثبیت دارد حجم معاملات یک سهم و تثبیت در قیمت های منطقی از میزان درصد نوسان آن سهم مهم تر است. ولی فروش بی امان حقوقی ها را نیز نباید دست کم گرفت.

تغییرات شاخص کل در بورس و فرابورس

۱۰۰ هزار میلیارد تومان پول به بورس آمد

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است:

  • سال‌های گذشته اگر در طول یک سال ۵۰ یا ۶۰ هزار کد معاملاتی صادر می‌کردیم خوشحال می‌شدیم، اما امسال روزانه ۱۰۰ هزار کد بورسی صادر می‌شود.
  • سال قبل مجموع پول ورودی به بازار ۳۵ هزار میلیارد تومان بود، اما امسال با گذشت پنج ماه از شروع سال ۹۹ ،حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وارد بازار شده است.
  • اگر این حجم از پول وارد بازار‌های موازی سرمایه می‌شد قطع به یقین سبب افزایش تورم و قیمت ها می شد، اما نه تنها این اتفاق در بازار سرمایه رخ نداده، بلکه سبب حرکت نقدینگی به سمت تولید هم شده است.

قابل توجه سهام عدالتی ها | خبر خوب بازار سهام چه بود

حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت نیز گفته است: برای حمایت از بازار سرمایه و حقوق سهامداران، فروش سهام عدالت به صورت بلوکی با نماد ۲ در بورس انجام می‌شود. از دید سیاست‌گذار فروش سهام عدالت در بازار باعث نزولی شدن بازار سهام نشده است و نکته‌ای که این روزها در این رابطه مطرح می‌کنند صحت ندارد.

با توجه به اینکه اخیراً امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت فراهم شده، ممکن است افراد زیادی اقدام به فروش کنند و احتمال دارد سهام، مشمول فروش بلوک یا عمده شود.

طبق جدیدترین تصمیمات، قرار بر این شده که معاملات سهام_عدالت از تابلو معاملات عادی جدا شده و به تابلویی دیگر منتقل شود. این تصمیم موثر که از دیروز عملیاتی شد و حجم قابل توجهی از معاملات که مربوط به سهام عدالت بود، در خارج از تابلو معاملات عادی انجام شد.

کارگزاران بانکی و غیر بانکی از دیروز سهام عدالت مشتریانی که تصمیم به فروش گرفته‌اند را در تابلو معاملات «خرده فروشی» که به معاملات بلوکی معروف است عرضه کردند. گویا قرار بر این شده است که سهام عدالت به شکل بلوکی در نماد ۲ زده شود و فروش خرد بازار نداشته باشد.

وضع پالایشی ها بهتر میشود

وزیر نفت در سخنانی تاکید کرد:

  • قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش داده و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.
  • آمریکا ادعا کرده که محموله بنزین ایران را توقیف کرده است اما این در شرایطی است که اگرچه محموله ها از ایران رفته بود اما نه کشتی ها ایرانی بود نه محموله برای ایران بود؛ محموله، بنزین ایران بود که به مشتری فروخته شده بود.
  • تقاضا برای تشکیل صندوق ETF پالایشی را داده‌ایم‌، فرایند مربوطه را بورس طی می‌کند.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 14 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.