مکس بورس صعود فلزات با بازگشت چینی‌ها - مکس بورس

پس از بازگشت معامله گران چینی از تعطیلات یک هفته ای این کشور، قیمت فلزات پایه در بازار آتی شانگهای با تبعیت از رشد هفته گذشته بازار لندن با افزایش مناسبی در صبح دوشنبه مواجه شد. در این میان برخی از محصولات در بازار لندن نیز پس از افت قیمت روز جمعه توانسته اند به مدار صعود بازگردند اما فشار ناشی از شناسایی سود مانع از تغییر قابل ملاحظه قیمت ها شده است.

رشد مناسب قیمت فلزات پایه تا روز پنج شنبه هفته گذشته باعث شد تا از پایان هفته بازار زیر فشار ناشی از شناسایی سود قرار بگیرد. معاملات امروز با بازگشت چینی ها به بازار همراه بود امری که حجم معاملات را تا این لحظه بالا برده و کمی از جو منفی پایان هفته کاسته است اما به نظر نمی آید که فلزات در شرایط فعلی از پتانسیل رشد قیمت ملموسی برخوردار باشند.

رشد فلزات در هفته گذشته در حالی صورت گرفت که شاخص دلار ایالات متحده نیز توانست افزایشی ۰/۷ درصدی را تجربه کند. تحولات سمت عرضه باعث شد تا سرمایه گذاران به صعود ملموسی ارزش دلار بهای چندانی ندهند اما با شروع معاملات در این هفته به نظر می رسد که رشد پیشین دلار توانسته کمی تقاضا برای فلزات را کاهش دهد.

در این میان به تبع رشد هفته گذشته قیمت ها در لندن شاهد افزایش ملموس قیمت ها در بازار شانگهای پس از تعطیلات طولانی مدت بازارهای چین هستیم.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی ۰/۲ درصدی در سطح ۶۶۷۰ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی ۰/۳ درصدی در سطح ۲۱۵۱ دلار معامله می‌شود. سرب با افتی ۰/۴ در سطح ۲۵۲۵ دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با افزایشی ۰/۵ درصدی در سطح ۳۲۶۰ دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۱/۴ درصد رشد کرد و روی نیز افزایش قیمت ۲/۵ درصدی را به ثبت رساند.  سرب به میزان ۱/۵ درصد گران  شد و در این میان آلومینیوم رشد قیمتی ۱/۱ درصدی را تجربه کرد.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 151 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.