مکس بورس صعود قیمت پروپیلن به سقف 7ماهه - مکس بورس

در پی کاهش عرضه پروپیلن به بازارهای آسیایی و وجود تقاضای قوی از سوی چین، قیمت این محصول جهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و به بالاترین سطح در هفت ماه اخیر رسید.

پلاتس: در اوایل هفته شرکت Korea Petrochemical واحد پالاش نفتی خود در اونسان کره جنوبی را به علت بروز نقص فنی تعطیل کرد که البته در اواخر روز پنج شنبه این واحد به مدار تولید بازگشت. واحد مذکور توان تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن پروپیلن را دارد.

در عین حال با افت بیش از پیش ارزش دلار در برابر یوان، تقاضا برای پروپیلن از سوی این کشور در بازار وارداتی رشدی ملموس را تجربه کرد. محدودیت عرضه در بازار داخلی این کشور نیز دلیل دیگری در رونق معاملات به حساب می‌آید. با نزدیک شدن به روز ملی چین در ماه اکتبر، محدودیت‌های لجستیکی در بازار این محصول ایجاد شده است.

با این وجود برخی فعالان بازار این روند را موقتی می‌دانند و بالا بودن نرخ تولید در واحدهای هیدروژن زدایی پروپان در چین و وجود تقاضای نه چندان مطلوب برای پروپیلن از سوی بخش تولید پلی پروپیلن را به عنوان نشانه‌هایی از احتمال افت قیمت به حساب می‌آورند.

در پی این شرایط قیمت هر تن پروپیلن در قراردادهای سی اف آر چین با رشدی ۷۹ دلاری در این هفته به ۱۰۱۰ دلار رسید. همچنین شاهد رشد ۱۰۰ دلاری قیمت پروپیلن در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا بودیم. قیمت در این منطقه در سطح ۸۸۰ دلار گزارش می‌شود. پروپیلن در قراردادهای فوب کره جنوبی نیز ۸۰ دلار گران شد و به ۹۵۰ دلار رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 61 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.