مکس بورس صعود ملموس فولاد در بازگشایی بازارهای چین - مکس بورس

بهبود تقاضا برای محصولات فولادی پس از اتمام تعطیلات ملی چین منجر به رونق معاملات این محصولات در بازار آتی شانگهای شد و بدین ترتیب در جلسات معاملاتی صبح و ظهر امروز قیمت نورد گرم و میلگرد رشد نسبتا ملموسی را تجربه کرد. بیلت در بازار نقدی تانگشان نیز افزایش قیمت قابل ملاحظه ای پشت سرگذاشت.

پس از تعطیلات یک هفته‌ای بازارهای چین، امروز معامله‌گران به بازارها بازگشتند و همین امر نیز منجر به تحریک تقاضا برای محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی شد. همین امر نیز قیمت را در مسیر رشد قرار داد.

همچنین به علت تعطیلی مذکور، تاثیر گزارش‌های بهتر از انتظار مربوط به شاخص مدیران خرید تولیدی چین در معاملات دیده نشده بود که با بازگشایی بازارها شاهد اثرگذاری مثبت از این ناحیه بودیم. شاخص مذکور در پایان سپتامبر یعنی دقیقا پیش از آغاز تعطلات ملی چین منتشر شده بود.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی ۱۴ دلاری در سطح ۶۰۰ دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه ۱۳ دلار بالا رفت و قیمت ۵۵۶ دلار را تجربه کرد. همچنین در بازار نقدی تانگشان قیمته تنبیلت با رشدی ۱۹ دلاری به ۵۴۷ دلار رسید (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با ۶/۶۳ است).

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.