مکس بورس صف‌های خرید سهام | ۲۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی دولت از پالایشی ها - مکس بورس

امروز در معاملات سهام، صف های خرید همچنان قابل ملاحظه هستند. از دید ناظران بازار، همه معامله گران همه سهام را به چشم عرضه اولیه می بینند.

دنیای بورس |  معاملات مدت‌ها است که از رویه منطقی خارج شده است و شرایط تشریح معاملات هر روز دشوارتر از قبل می‌شود. صف‌های خرید هر روز پررنگ‌تر از روز قبل می‌شوند و برای برخی از نمادها حجم صف خرید به حدی سنگین بوده که یادآور رویه صف‌نشینی در روزهای بعد از عرضه اولیه است. واقعا مجالی برای صحبت درباره هیچ تحلیلی چه بنیادی چه تکنیکال باقی نگذاشته است و باید گفته دور، دور تازه‌واردهاست.

 همین شرایط گرچه می‌تواند مشابه با هفته‌های اخیر با رشدهای پرشتاب بسیاری را جا بگذارد در عین حال برای یک معامله‌گر قدیمی قطعا هضم این شرایط سخت است و احتمالا به جایی می‌رسیم که تمامی معامله‌گران قدیمی‌تر بازار از هرگونه اظهارنظری در قبال سهام دست بکشند.

 ارزش امروز صف‌های خرید به حدود ۵۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. این صف برای نزدیک به ۱۹۸ نماد در بورس،‌ فرابورس و بازار پایه شکل گرفته است. «ومعادن» با نزدیک به ۶۸۰ میلیارد تومان صف خرید پس از بازگشایی روز گذشته در صدر این لیست قرار گرفته است. شپنا نیز به تنهایی حدود ۵۵۰ میلیارد تومان صف خرید را دارا است. «فولاد»،‌ «شساخت»،‌ «حفاری» و «وپاسار» از دیگر نمادهایی هستند که بیشتر صف خرید را به خود می‌بینند.

 شاخص کل بورس تا این لحظه با رشد بیش از ۲ درصد جایگاه خود در ابرکانال جدید را نیز تثبیت کرد. شاخص کل هم‌وزن اما رشد یک درصدی را تجربه کرده است. امروز موجی از توقف نمادها پس از رشد ۵۰ درصدی بازار را در بر گرفته است.

«وبملت»، «شبندر»، «شفن»،‌ «خاهن» از بورس و «تبرک»، «غشهداب» نیز از فرابورس به منظور برگزاری کنفرانس مطبوعاتی تا این لحظه متوقف شده‌اند. شاخص کل بورس در این لحظه در مرز ۸۳۷ هزار واحدی قرار گرفته است. بازدهی بورس از ابتدای سال به بیش از ۶۳ درصد رسیده است.

 

۲۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی دولت از سهام پالایشی

طی هفته‌های اخیر با وجود ریزش شدید قیمت نفت و نگرانی از حاشیه سود ناخالص منفی در شرکت‌های پالایشی اما استقبال گرمی از سهام این شرکت‌ها در بورس تهران شد. هجوم سنگین حقیقی‌ها به این نمادها باعث شد که بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را در بیشتر روزها برای سهام پالایشی شاهد باشیم.

از سوی دیگر شرکت ملی پالایش و پخش به نمایندگی از دولت عرضه‌های قابل توجهی را در این نمادها انجام داد. البته این عرضه‌ها تنها به شرکت ملی پالایش و پخش محدود نشد و صندوق گنجینه زرین‌شهر نیز با عرضه‌های متوالی از ترکیب درصدی‌های شبندر خارج شد.

 محاسبات اولیه نشان می‌دهد که شرکت ملی پالایش و پخش سی این عرضه‌ها تا حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جذب کرده است. عرضه سهام در پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت تهران و همچنین پالایش نفت تبریز انجام شده است.

فرصت مناسبی برای تامین مالی حداکثری دولت و شرکت‌های دولتی در رونق چشم‌گیر و هجمه سنگین نقدینگی به سمت سهام به دست آمده است. طبیعی است که دولت حساب ویژه‌ای روی بازار سهام باز کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 253 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.