مکس بورس طرح فاصله گذاری اجتماعی از امروز + جزییات 11 بندی - مکس بورس

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، بامداد جمعه هشتم فرودین ماه با اعمال محدودیت هایی برای تردد خودروها آغاز می شود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در نشست خبری اجرای طرح “فاصله گذاری اجتماعی” مقابله با کرونا افزود: اگر خودرو‌ها به شهر‌هایی که ساکن نیستند سفر کنند، اجازه ندارند وارد شهر شوند، اگر غیرقانونی وارد شهر شوند، خودرو تا یک ماه توقیف و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر کشور درباره اصناف متخلف هم گفت: اصناف متخلف که به قانون توجه نکنند، به مدت یک ماه پلمپ می‌شود. برگزاری هر گونه مراسم اعم از رسمی و غیررسمی که منتهی به تجمع و انتشار بیماری می‌شود ممنوع است.

وی گفت: فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی بر اساس بخشنامه ریاست جمهوری با حداکثر دورکاری و حداقل حضور کارکنان در ادارات انجام می‌شود.

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ادامه داد: در حال حاضر بخش زیادی از کارمندان چیزی حدود ۲ میلیون نفر در مدارس و مراکز آموزشی تعطیل است، اما وزارت بهداشت کادر درمانی و انتظامی همچنان فعالند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: مردم جدی بگیرند همه دادستان‌های سراسر کشور و شورا‌های تامین استان در اجرای طرح نظارت دارند.

 

سفر ممنوع، مسافران به خانه برگردند

معاون وزیر کشور و رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: هر گونه سفر و تردد ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، حسین ذوالفقاری صبح امروز در تشریح طرح “فاصله گذاری اجتماعی” افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور‌های دنیا، اقدامات بسیاری در سراسرجهان در حال انجام است و در کشور ما نیز اقدامات زیادی برای پیشگیری و درمان انجام گرفته و تعدادی از کادر درمانی کشور به شهادت رسیده اند.

وی گفت: درحال حاضر بسیج همگانی در سراسر کشور برای مقابله با کرونا تشکیل شده و امیدواریم از ظرفیت همه مردم در این خصوص استفاده شود.

ذوالفقاری ادامه داد: در طول این مدت بخش زیادی از مردم همکاری کردند، اما عده‌ای ظاهرا جدی نگرفته اند و نیاز به قاطعیت بیشتری است تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.

وی تاکید کرد: اطلاعات نشان می‌دهد هنوز به قله نرسیدیم و سیر بیماری، کاهش را نشان نمی‌دهد بنابراین همه باید همکاری کنیم.

ذوالفقاری گفت: طرحی که امروز اعلام و اجرایی می‌شود، بنا بر اجماع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همه نهاد‌های کشور و تایید دولت و رئیس جمهور، تدوین شده است.

تشدید محدودیت بیشتر در تردد‌ها و سفرهاست، افرادی که قصد سفر دارند سفر آن‌ها باید لغو شود.

وی گفت: صرفا به افراد ساکن شهر‌ها اجازه ورود داده می‌شود، یعنی سفر ممنوع است. کسانی که در سفر هستند باید سریعتر به خانه برگردند و کسانیکه در محل سکونت خود هستند سفر نروند، چون اجازه ورود به شهر‌ها را ندارند.

وی افزود: دو رقم اول کد ملی اشخاص در ورودی شهر‌ها بررسی می‌شود البته اشخاصی که محل سکونتشان در شهر دیگر و محل کارشان جای دیگر است با کارت شناسایی تردد خواهند کرد.

معاون وزیر کشور افزود: ادامه تعطیلی، دانشگاه‌ها، مدارس، پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز ورزشی در این طرح پیش بینی شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: محدودیت تردد در خطوط ریلی، خطوط هوایی و پایانه‌های مسافربری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: گروهی از اصناف باید به صورت صددرصد باز باشند تا خدمات مایحتاج عمومی مردم را تامین کنند و مردم در این خصوص نگران نباشند.

معاون وزیر کشور افزود: برخی گروه‌های اصناف تا پایان طرح تعطیل خواهند بود.

 

طرح فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از موج دوم بیماری

وزیر بهداشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شروع موج دوم بیماری است و مخاطب آن گروهی است که در خانه نمی نشیند.

دکتر سعید نمکی در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: قرار است امروز رئیس جمهور طرح فاصله گذاری اجتماعی را که در وزارت کشور با لحاظ کردن همه موارد به لطف خدا و همت عزیزان در هیئت دولت به تصویب رساندیم، ابلاغ کند.

وی افزود: امیدواریم همانطور که مردم ما را یاری کردند و در خانه ماندند، این طرح سختگیرانه برای گروه دیگری که در خانه نمی نشیند اجرا شود تا بتوانیم از موج دوم بیماری‌ها جلوگیری کنیم.

 

اجرای محدودیت تردد خودروها از ۸ فروردین

کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه ای اعلام کرد: طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، بامداد جمعه هشتم فرودین ماه با اعمال محدودیت هایی برای تردد خودروها آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره یک کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است: در ادامه اقدامات مستمر یک ماه اخیر توسط همه دستگاه‌ها که با حداکثر ظرفیت به صورت ۲۴ ساعته و مستمر برای مقابله و ممانعت از گسترش شیوع کرونا در کشور صورت گرفت، طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

 در زمان اجرای این طرح؛

۱- صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

۲- خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌شود. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.

۳- مدارس و دانشگاه ها تا پایان زمان طرح تعطیل است.

۴- پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و… که محل تجمع افراد هستند، تعطیل خواهند بود.

۵- اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب گروه بندی سه گانه (گروهی که باید کاملا فعال باشند جدول شماره یک، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که بر اساس اقتضا و شرایط محلی فعالیت آنها می تواند مجاز باشد، جدول شماره دو) به شرح پیوست، فعالیت می کنند.

۶- ادارت دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت شیفت بندی خدمات رسانی خواهند کرد.

۷- برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیررسمی) ممنوع است.

۸- تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت ها نمی‌شود.

۹- محدودیت حداکثری در جابجائی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، اعمال می شود.

۱۰- طرح کنترل های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش های ذیربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد.

۱۱- ممنوعیت های تعیین شده شامل کارکنان دستگاه های دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد نمی گردد و تیم های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می کنند.

در ادامه این طرح تاکید شده است: به منظور تضمین اجرای طرح، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه های جانبی توقیف می شود. همچنین جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و پلمپ واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیزات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.

در بخش دیگر این طرح آمده است: کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور در اطلاعیه های بعدی جزییات و نکات مورد تاکید را مستمرا به اطلاع کلیه مردم عزیز ایران می رساند و همچنین  این کمیته آماده دریافت نظرات پیشنهادات است.

برای اطلاع عموم،  کمیته مستقر در وزارت کشور در سطح ملی و ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا مستقر در استانداری ها و فرمانداری ها، مسئول پیگیری فرایند اجرای طرح بوده و به صورت روزانه ضمن رصد شرایط، نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.