مکس بورس عرضه اولیه احتمالی را بشناسید: چهارشنبه عرضه اولیه داریم؟ - مکس بورس

مدیرعامل شرکت نت تجارت اهورا از موافقت هیات مدیره برای عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس خبر داد. در همین حال معاون بازار فرابورس گفته شاید در چهارشنبه یک عرضه اولیه داشته باشیم.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس پرس، در حالی بازار سرمایه  با رونق بی سابقه و بازدهی ۱۸۷ درصدی سال گذشته و ۴۵ درصدی ماه فروردین و حمایت های چند باره شخص رئیس جمهور و … مورد توجه ویژه مردم قرار گرفته که شرکت های معروف و مطرح هم خواهان ورود به بازار سرمایه شده اند .

به این ترتیب ، آخرین تحولات مربوط به برنامه ورود شرکت های جدید نشان می دهد هیئت مدیره شرکت نت تجارت اهورا (شیپور) با پیشنهاد عرضه اولیه سهام این شرکت موافقت کرده است .

در این رابطه ، رضا اربابیان مدیرعامل شیپور با بیان اینکه عرضه اولیه سهام این شرکت یکی از اهداف سال ۹۹ شیپور است از انعقاد قرارداد مشاوره پذیرش این شرکت در پی تصویب این استراتژی با یکی از مشاوران مالی خوشنام خبر داد و گفت: با توجه به رشد و دستاورد‌های اخیر این شرکت در صنعت نیازمندی‌ها به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون زمان مناسبی جهت ورود این شرکت به بازار سهام باشد.

مجید آنت مدیرمالی شیپور نیز که سابقه مشارکت در عرضه اولیه چندین شرکت دیگر را در سوابق دارد با اشاره به شفافیت صورت‌های مالی، رعایت استانداردهای بالای حسابداری و حسابرسی و انضباط مالی این شرکت در کنار وجود سهامداران بورسی و نهادهای مالی این مجموعه مانند شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، صندوق سرمایه‌گذاری رویش لوتوس، شرکت های سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه و سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران،  ابراز امیدواری کرد فرآیند عرضه این شرکت به مراتب از دیگر استارتاپ‌های ایرانی سریع‌تر و هموارتر خواهد بود.

شیپور در سال های اخیر توانسته با توجه ویژه به فرایند رشد و جذب نیروهای متخصص، نقشی قابل توجه را در بازار نیازمندی های آنلاین ایفا کند و هم اکنون بیش از ۲۵۰ نفر نیروی انسانی در بخش های مختلف این مجموعه مشغول به کار هستند.

 

عرضه اولیه جدید در چهارشنبه هفته جاری / عرضه اولیه «پیزد» هم در هفته آینده است

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بااقتصاد، افسانه اروجی گفت: موارد درخواستی از سوی فرابورس و سازمان ناشران برای عرضه اولیه سهام پگاه گیلان انجام و اطلاعات روی کدال هم کامل شده است. بنابراین، از میان دو شرکت پگاه گیلان و لاستیک یزد، غگیلا در اولویت قرار دارد و آخر هفته عرضه می‌شود.

وی افزود: برای لاستیک یزد که یکی از موارد درخواستی فرابورس انجام شده است، منتظر دریافت نامه مکتوب از سوی این شرکت هستیم و پس از دریافت نامه مکتوب، آگهی عرضه اولیه سهام پیزد نیز برای چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت منتشر خواهد شد.

معاون بازار فرابورس همچنین از اعلام آمادگی فرابورس برای عرضه اولیه آریاساسول خبر داد و گفت: دو موضوع تغییر نرخ اتان و افزایش عرضه سهام شرکت در بازار دوم فرابورس، دلیل وقفه عرضه اولیه آریاساسول بوده است.

اروجی افزود: از یک‌‎سو مدیران آریاساسول منتظر تغییر نرخ اتان (که روی قیمت‌گذاری سهام این شرکت تاثیرگذار است) هستند و از سوی دیگر شرکت فرابورس خواهان افزایش عرضه سهام آریاساسول در راستای نقدشوندگی و هدایت نقدینگی به سمت عرضه‌های اولیه است و مذاکراتی را با مدیران این شرکت انجام داده‌ایم.

به گفته معاون بازار فرابورس در صورت موافقت مدیران آریاساسول، سهام این شرکت در روز عرضه اولیه بیشتر از ۵ درصد تعیین شده در بازار دوم فرابورس خواهد بود.

اروجی اظهار کرد: بنابراین با محاسبه زمان برای تغییر احتمالی نرخ اتان و به سرانجام رسیدن مذاکرات افزایش عرضه سهام به‌نظر می‌رسد زمان عرضه اولیه آریاساسول ۳۱ اردیبهشت‌ماه تعیین و آگهی شود.

وی همچنین درباره عرضه اولیه سهام شرکت‌های استارتاپی مانند کافه بازار، شیپور و دیجی‌کالا گفت: باتوجه به جدید بودن این صنعت، نوع فعالیت‌ها، صورت‌های مالی و روند درآمد هزینه‌های خاصی که دارند، طرح در هیات پذیرش این گروه از شرکت‌ها مهم‌تر از عرضه آنهاست و شرکت‌های استارتاپی در مرحله پذیرش قرار دارند.

به گفته معاون بازار فرابورس در این شرکت‌ها نکات صورت مالی خاص باید با استانداردهای حسابداری رعایت و در عرضه شفافیت اطلاعاتی چک شود که موضوع بسیار مهمی است.

 

عرضه اولیه چهارشنبه قطعی نیست

در همین حال البته معاون فرابورس گفته است انجام عرضه اولیه غگیلا برای روز چهارشنبه تا ساعت دو امروز قطعی بود اما اکنون زمان دقیق آن از قطعیت خارج شده و  به احتمال ۵۰ درصد ممکن است عرضه اولیه روز چهارشنبه انجام شود؛  اگر تا فردا نتوانیم اقدامات مربوطه به پگاه گیلان را به مرحله نهایی برسانیم، عرضه اولیه آن هفته آینده با لاستیک یزد انجام خواهد شد.

 اروجی به زمان عرضه «پیزد» اشاره کرد و گفت: این شرکت اکنون منتظر تعیین قطعی مطالبات ارزی است، هیئت وزیران فرمول آن را مصوب و اعلام کرده است و این شرکت باید ضمن مذاکره با بانک، مبلغ تعیین شده را به صورت قطعی دریافت کند و بعد اقدامات لازم برای عرضه اولیه صورت گیرد که به نظر می‌رسد این اقدام تا هفته آینده انجام شود.

 وی در خصوص عرضه اولیه «آریا» گفت: همچنان منتظر شفاف سازی نرخ اتان از سوی شرکت آریاساسول هستیم تا بتوانیم آن را به مرحله عرضه اولیه برسانیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 268 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 17 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.