مکس بورس عرضه اولیه سنگین تا پایان سال / تجدید ارزیابی بورس تهران منتفی شد - مکس بورس

  • خودروسازی فردا- صفحه خبر- بالای تیتر مطلب
  • فونیکس- مدیران خودرو- صفحه خبر- بالای تیتر مطلب
  • پارمیس
۱ نفر

در جمع خبرنگاران اعلام شد؛

عرضه اولیه سنگین تا پایان سال / تجدید ارزیابی بورس تهران منتفی شد

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳

کد خبر:
۸۱۷۶۲۸

عرضه اولیه سنگین تا پایان سال / تجدید ارزیابی بورس تهران منتفی شد

مدیرعامل بورس تهران از عرضه اولیه ۱۰ همتی تا پایان سال سخن به میان آورد و گفت: تا پایان سال بورس تهران چند عرضه اولیه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مکس بورس ، محمود گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: به واسطه شرایط حاکم بر بازار، امکان عرضه اولیه سنگین در مقطع فعلی وجود ندارد؛ چراکه فشار فروش را افزایش داده و کلیت بازار دچار مشکل خواهد شد.

وی افزپد: همین امر باعث شد که ابتدا به سمت عرضه شرکت‌های متوسط باشیم؛ به نحوی که در حال حاضر ذوب آهن بیستون و هلدینگ شستان، شرکت‌هایی هستند که در صف عرضه قرار دارند و متناسب با شرایط تا پایان سال روانه بازار خواهند شد؛ ضمن اینکه مجموع ۵ شرکت آماده عرضه تا پایان سال به بیش از ۱۰ همت خواهد رسید.

گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حال و روز «شگستر»، اولین شرکت پذیره نویسی شده در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای، اشاره کرد و گفت: در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای شرکت‌ها نزد سازمان بورس ثبت می‌شوند؛ اما پذیرش نمی‌شوند؛ این در حالی است که ضوابط ابلاغی سازمان بورس برای این دست از شرکت‌ها، آن‌ها را از الزام بازارگردان معاف کرده‌است؛ چراکه هدف اصلی این بازار، هدایت منابع به سمت پروژه است و پارک سرمایه برای بازارگردانی توجیهی ندارد.

به گفته گودرزی، اگر لازم باشد سهامداران عمده را به وجود بازارگردان ملزم خواهیم کرد. دغدغه دیگری که حول این نماد وجود دارد، عرضه سهم توسط سهامدار عمده است که قطعا بورس تهران اجازه چنین کاری را نخواهد داد و روند معاملاتی تا به بهره برداری رسیدن این پروژه براساس همان پذیره نویسی اولیه خواهد بود.

وی در خصوص تجدید ارزیابی بورس تهران نیز این‌گونه پاسخ خود را مطرح کرد: بورس تهران در سرتاسر ایران املاکی دارد. به عنوان مثال در ۲۲ تالار منطقه‌ای حداقل در ۱۰ نقطه دارای املاک هستیم؛ اما بزرگترین دارایی و ثروت بورس تهران همین ساختمان سعادت آباد است که به علت مشکلات حقوقی و شهرداری همچنان پایان کار ندارد.

گودرزی گفت: برای این ملک امکان تجدید ارزیابی وجود ندارد؛ اما در تلاش هستیم تا با رفع موانع موجود نظیر مشکلات پارکینگ ساختمان، در اسرع وقت پایان کار آن‌را اتخاذ کرده و در مسیر تجدید ارزیابی قرار بگیریم.

وی افزود: ۵۰ شرکت در لیست پذیرش قرار دارند که ۱۰ مورد آن‌ها شرکت‌های دانش بنیان هستند. این شرکت‌ها به واسطه عدم تاثیرپذیری از نرخ‌های جهانی در تقویت اقتصاد داخلی می‌توانند نقش کلیدی را ایفا کنند. تمرکز بورس تهران بر این است که هیچ تمییزی در پذیره نویسی این شرکت‌ها با سایرین نباشد. این شرکت‌ها در زمینه اقتصاد دیجیتال، دارویی و صنعت برق فعالیت دارند. در صورت پذیرش آن‌ها، این اتفاق برای اولین بار در تاریخ بورس رقم خواهد خورد.


journalist
رجا ابوطالبی

برچسب‌ها

  • شستان
  • بورس تهران
  • عرضه اولیه

  • مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.






captcha

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 6 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.