مکس بورس عرضه اولیه « غزر »: همه چیز آماده | در انتظار تصمیم بورس - مکس بورس

هلدینگ زرماکارون برای عرضه در بورس اوراق بهادار تهران آماده است و منتظر زمان نهایی برای عرضه اولیه است. «غزر» اعلام کرده عرضه های اولیه زیرمجموعه را هم در دستورکار دارد.

دنیای بورس | مدیرعامل زر ماکارون افزایش قیمت ماکارونی را عامل تعویق در عرضه اولیه عنوان کرد و اظهار داشت که تمامی اطلاعات لازم اعلام شده و «غزر» آماده عرضه اولیه و در اولویت قراردارد.

تعیین زمان این عرضه بستگی به نظر و تایید سازمان بورس دارد. صادرات محور بودن هلدینگ زر و صادرات محصولات به بیش از ۸۰کشور، برخورداری از ماشین آلات و تجهیزات به روز دنیا در خطوط تولید، تصمیم برای بورسی کردن شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ زر، نبود مشکل در تهیه مواد اولیه، وجود زنجیره غذایی کامل از تهیه مواد اولیه تا تولید و حمل و نقل و برنامه‌های افزایش سرمایه از دیگر موارد مهم عنوان شده بود.

به طرح‌های توسعه شرکت اشاره شد که خط تولید کارخانه زرکام با توان تولید شیرینی و شکلات در گروه صنعتی زر در اولویت قرار دارد.

 

هدف برای تبدیل به بزرگترین تولیده کننده در دنیا

مرتضی سلطانی بنیان گذار و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی زر ، دو هدف اصلی برای ورود «غزر» به بورس را مدنظر قرار داد و گفت: یکی از اهداف اصلی تامین منابع مالی مورد نیاز از بازار سرمایه برای طرح توسعه شرکت و مشارکت مردم است. شرکت برای افزایش ظرفیت روزانه از ۱۵۰۰ به ۲۵۰۰ تن در بازه ۵ ساله ، نیاز به منابع مالی دارد که تامین آن از طریق بورس مدنظر است .

وی در ادامه افزود: با اجرای این طرح به اولین تولید کننده ماکارونی با تولید بالای ۲۰۰۰ تن در سطح دنیا تبدیل خواهد شد . این امر سبب می‌شود تا مجموعه به بزرگترین تولیده کننده در دنیا تبدیل شود.

سلطانی در ادامه دومین هدف برای ورود به بورس را مشارکت با مردم عنوان کرد و افزود: که با ورود بورس می‌توان مردم را در این طرح اقتصادی و منافع حاصل از آن  شریک کرد . به عبارت دقیق‌تر صاحبان واقعی شرکت، مصرف کنندگان محصولات هستند.

 

آماده عرضه

مدیر عامل زرماکارون افزایش قیمت ماکارونی در بازار را  باعث تعویق در عرضه اولیه دانست و گفت : این افزایش قیمت در کدال ابهاماتی ایجاد می‌کرد وباید اطلاعات آن اصلاح می‌شد .

محسن امینی با اشاره به اینکه پس از انجام این اقدمات عرضه اولیه غزر انجام خواهد شد افزود: زمان بعدی عرضه اولیه باید توسط مدیران شرکت بورس باید اعلام شود و ما هم از زمان آن اطلاعی نداریم. البته با توجه به اینکه تمامی اطلاعات لازم در اختیار سازمان بورس قرار گرفته، هیچ مانعی برای عرضه وجود ندارد و در اولویت عرضه اولیه قرار داریم.

 

توجه به صادرات

محسن امینی در بازدید اصحاب رسانه از خط تولید هلدینگ زر با بیان اینکه تمام محصولات این شرکت صادرات محور است، گفت: سیاست ما صادرات به کشورهای دوردست است و صادرات به کشورهای همسایه را فرصت می‌دانیم و نه افتخار.

به گفته امینی سیاست زر ماکارون ، صادرات منسجم و قدرتمند است و محدود به کشورهای همسایه و منطقه نمی‌شود بلکه، نگاه این شرکت به بازارهای جهانی و کشورهایی است که تولیدکننده ماکارونی و پاستا هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر  به ۸۰ کشور از جمله آلمان ، انگلیس و ایتالیا صادرات محصول داریم، گفت: تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات از کشورهای مطرح دنیا و برندهای اروپایی تهیه شده است.

امینی در ادامه افزود: در هر شرایطی توانستیم نیازهای خط تولید را تامین و صادرات خود را ادامه دهیم به طوری که حتی برای ادامه و افزایش صادرات برند محصول را هم تغییر می‌دهیم.

 

افزایش سرمایه

مدیرعامل «غزر» در ادامه در خصوص  احتمال افزایش سرمایه در شرکت زر اظهار داشت: این موضوع در مجمع مطرح می‌شود و اگر مورد موافقت قرار گرفت نسبت به افزایش سرمایه اقدام می‌کنیم.

 وی در ادامه تاکید کرد: شرکت در نظر دارد افزایش سرمایه از طرق مختلف را مورد بررسی قرار دهد و افزایش سرمایه در دستور کار مجمع فوق العاده خواهد بود که پس از بررسی از طریق کدال اعلام خواهد شد.

 

تصمیم برای بورسی کردن دیگر شرکت‌ها

امینی در ادامه به برنامه هلدینگ زر برای ورود شرکت‌های زیرمجموعه به بازار سهام اشاره کرد و گفت: هلدینگ زر دارای چند شرکت زیرمجموعه است که با همکاری و تایید سازمان بورس، به‌‍‌تدریج آنها را نیز وارد بازار سرمایه خواهیم کرد. امینی عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان از سهام شرکت در قالب سهام ترجیجی به تعدادی از کارکنان هلدینگ زر به صورت رایگان تخصیص داده شد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 330 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 20 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.