مکس بورس عرضه اولیه غکورش در راه ورود به بورس ایران - مکس بورس

عرضه اولیه غکورش

به گزارش پرشین بورس ، با توجه به موافقت هیئت‌ پذیرش بورس اوراق بهادار شرکت صنعت غذایی کورش با نماد غکورش در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد تا این شرکت یک گام به عرضه اولیه نزدیک شود.

برای مشاهده تاریخ این عرضه اینجا کلیک نمایید.

عرضه اولیه غکورش

به گزارش پرشین بورس در اطلاعیه منتشره آمده است با توجه به موافقت هیئت ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ با پذیرش سهام شرکت صنعت غذایی کورش (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌ شده در مصوبه‌‌ مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ شرکت صنعت غذایی کورش به‌ عنوان پانصد و چهل و ششمین شرکت پذیرفته ‌شده در ﺑﺨﺶ” محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر “، گروه ” تولید روغن­های حیوانی و نباتی ” و طبقه ” تولید روغنها و چربی­های گیاهی و حیوانی ” با کد صنعت «۴۲۱۴» و نماد ” غکورش، GHEKOUROSH” در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج می‌گردد.

عرضه اولیه غکورش

 

معرفی مختصر شرکت

صنعت غذایی کورش از شرکتهای زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ می باشد که در سال ۱۳۸۰ با نام کشت و صنعت گلبرگ بهاران با هدف توسعه کسب و کار و ورود به حوزه صنايع غذايي آغاز به کار کرد. از بدو تاسیس شرکت، تولید محصولات متنوعي چون انواع روغن‌هاي خوراکي، دانه زيتون، روغن زيتون، رب گوجه‌فرنگي، تن‌ماهي، کنسروجات، انواع مربا، ترشي و… با برندهای اویلا، فامیلا و کیمبال در برنامه کار قرار گرفت. در شروع کار، تولید محصولات با رویکرد بهره گیری از ظرفیت خالی کارخانجات کشور، به صورت برون سپاری آغاز شد. اولین کارخانه خود را در سال ۱۳۹۲ در شهرک صنعتی حیدریه در استان قزوین خریداری و راه اندازی کرد و یک سال بعد پروژه احداث کارخانه صنعت غذایی کورش در شهرک صنعتی اشتهارد آغاز شد. در حال حاضر تولیدات شرکت در دو کارخانه اشتهارد و تاکستان صورت می پذیرد. همچنین با هدف تکمیل زنجیره تامین و اهداف کیفی و اقتصادی دیگر، مخازن ذخیره روغن شرکت صنعت غذایی کورش به ظرفیت ۳۶۰۰۰ تن در بند امام خمینی(ره) در سال ۹۵ افتتاح گردید.

از آغاز سال ۹۵ حوزه محصولات روغنی از شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران تفکیک شده و اداره آن در شرکت صنعت غذایی کورش متمرکز شد. صنعت غذایی کورش در ابتدای سال ۹۶ با حدود ۵۰۰ نفر همکار به حضور و تولید در عرصه صنایع غذایی ادامه می دهد. از جمله دستاوردهای ویژه این حضور، در راستای رویکرد نوآورانه و سلامت محور شرکت، تولید روغنهای ویژه ای چون روغن سرخ کردنی بدون پالم است که برای اولین بار به مصرف کنندگان ایرانی عرضه شده است.

موضوع فعالیت

ساخت و اجداث کارخانجات تولیدی ، واردات مواد اولیه ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ، صادرات محصولات و مواد اولیه ، بازاریابی مجاز غیرهرمی و غیر شبکه ای ، اخذ نمایندگی از شرکت های خارجی ، ایجاد نمایندگی در سراسر کشور و کشورهای خارجی ، خرید و فروش انواع مواد اولیه و محصولات ساخته شده و کلیه کالاهای مجاز ، صادرات و واردات

 

کلیه کالاهای مجاز ،انعقاد قرارداد لیسانس تکنولوژی با شرکت های داخلی و خارجی ، انجام و اجرای کلیه امور و فعالیت های تجاری و عملیات جنبی مجاز که برای تحقق موضوع فعالیت شرکت مساعد یا لازم و ضروری باشد.ایجاد کارخانه بع منظور تصفیه و بسته بندی روغن جامد مایع و جامد خوراکی و تولید ظروف پی ای تی (پلی اتیلین تترافتالات ) و سایر ظروف برای بسته بندی روغن ، استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات به منظور روغن کشی ، تفیه و بسته بندی واردات مواد اولیه دانه های روغنی و انواع روغن خام و تصفیه شده ، صادرات روغن های مایع و جامد بسته بندی شده و سایر محصولات نهایی و کلیه مواد اولیه ، خرید و فروش دانه های روغنی ، روغن های خام و تصفیه شده ، خرید و فروش روغن مایع و جامد بسته بندی شده یا فله ، واردات دام زنده و فرآورده های دامی ، نهاده های خوراک دام ، داروی دامی و تجهیزات مرتبط مشارکت در اخذ و ارایه نمایندگی از شرکت ها و کارخانجات داخلی و خارجی در کلیه امور مربوطه ،مشاوره و مشارکت در تاسیس و راه اندازی شرکت ها و ایجاد نمایندگی و شعب فروش در سراسر کشور و خارج

 

ظرفیت تولید روغن

 

 

عرضه اولیه غکورش

 

ارقام مهم مالی

لازم به ذکر است سود هر سهم و سود تقسیمی هر سهم در سال مالی ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۲۸۴ و ۱۱۶۶ ریال بوده است.

عرضه اولیه غکورش

 

موسسین شرکت 

عرضه اولیه غکورش

این مطلب بروزرسانی میشود.

برای مشاهده لیست عرضه های اولیه ۱۳۹۹ بورس ایران ، اینجا کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 338 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.