مکس بورس عرضه اولیه هفته آینده چه سهمی خواهد بود - مکس بورس

فرابورس قصد دارد در سال جدید تقریبا هر هفته یک سهم جدید را برای عرضه اولیه در دستور کار قرار دهد. حالا بعد از عرضه اولیه امروز، قرار است هفته آینده چه سهمی عرضه شود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایسنا، معاون بازار فرابورس با بیان اینکه در سال جاری تقریبا در آخر هر هفته شاهد یک عرضه اولیه در فرابورس خواهیم بود، اظهار کرد: بر این اساس سهام شرکت آریاساسول آماده عرضه در هفته آینده است. معاون بازار فرابورس با بیان اینکه هدف در سال ۱۳۹۹ این است که در هر فصل به صورت متوسط حداقل شش تا هفت عرضه صورت گیرد، اظهار کرد: اینکه سهام چه شرکتهایی در فرابورس عرضه خواهد شد مشخص نیست. یک تا دو شرکت وجود دارند که اگر درج شوند، آماده عرضه خواهند بود.

افسانه اروجی با تاکید بر اینکه پذیرش شرکتها در فرابورس، رویه خاصی را طی می کند، اظهار کرد: شرکتها برای پذیرش و عرضه در فرابورس باید از هیات پذیرش گذر کرده و آمادگی کامل برای درج داشته باشند. اما به طور کلی تلاش بر این است که طی برنامه ای اواخر هر هفته عرضه اولیه های مداومی را در فرابورس داشته باشیم.

اروجی از عرضه اولیه شرکت آریا ساسول در هفته آینده خبر داد و افزود: همچنین  یک شرکت SME که جزو شرکتهای کوچک و متوسط محسوب می شود، آماده عرضه است. لاستیک یزد نیز از مرحله پذیرش گذر کرده است و منتظر درج آن هستیم.

چند مطلب جدید درباره عرضه اولیه ها بخوانیم:

 

فرابورس، میزبان نخستین عرضه اولیه سال

به گزارش «دنیای بورس»، درحالی پرونده عرضه اولیه شرکت ها در بورس و فرابورس طی سال گذشته با واگذاری سهام ۲۴ شرکت بسته شد که با آغاز سال جاری و رالی صعودی شاخص ،بازار سرمایه امروز میزیان نخستین عرضه اولیه سال جدید است .

در این رویداد ۱۰ درصد از سهام سرمایه گذاری صبا تامین شامل  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم با محدوده قیمتی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۲۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود. حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در این عرضه ، یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان است و در صورت استقبال ۱٫۳ تا ۱٫۸ میلیون نفر، بین ۸۳۳ تا ۱۱۵۳ سهم به هر کد (حدود یک میلیون تا ۱٫۳۹ میلیون تومان) تعلق می گیرد. همچنین دو درصد از سهام شرکت شامل ۳۰۰ میلیون سهم متعلق به صندوق های سرمایه گذاری است که روز کاری بعد از عرضه اولیه با همان قیمت کشف شده ، تخصیص داده می شود .

براساس یک گزارش بورس پرس، سرمایه گذاری صبا تامین ۲۱ بهمن سال ۷۷ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی هفت مرحله به ۱٫۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. برنامه شرکت برای افزایش سرمایه از محل مطالبات به ۲ هزار میلیارد تومان در سال مالی جدید در دستور کار قرار دارد.

«صبا» طبق عملکرد ۹ ماهه منتهی به بهمن سال گذشته ، ۱۸۰۵ ریال سود محقق کرده که بخش مهمی از سود ناشی از فروش دارایی است. همچنیندر این مدت ۳٫۷ هزار میلیارد تومان سود خالص محقق شده که نسبت به دوره مشابه قبل ۱۷۵ درصد رشد داشته است. ۹۹٫۹ درصد سهام سرمایه گذاری صبا تامین با ۳۶ نفر نیروی انسانی به شستا تعلق دارد و واحد تجاری نهایی گروه سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.

همچنین با هم بخوانیم:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 61 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 22 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.