مکس بورس عقبگرد فلزات در پی تهدید ترامپ به افزایش تعرفه‌ها - مکس بورس

در پی تثبیت شاخص دلار در محدوده ۹۷ واحد و تهدید رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تعرفه وارداتی وضع شده بر بخشی از کالاهای چینی، معاملات فلزات در روز جاری زیر فشار قرار گرفت.

پس از رشد شاخص دلار به سطوح بالاتر از ۹۷ واحد در شب گذشته، این نماگر افت و خیر محدودی را در صبح امروز تجربه می‌کند اما کماکان در محدوده ۹۷ واحد قرار دارد. همین امر به کاهش تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری منجر شده است.

در این میان شب گذشته دونالد ترامپ در مصاحبه با وال استریت ژورنال اعلام کرد که قصد دارد موضوع افزایش تعرفه وارداتی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را از ۱۰ درصد کنونی به ۲۵ درصد مورد بررسی قرار دهد. انتشار این خبر بار دیگر نگرانی‌های وسیعی را پیرامون تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین برانگیخت و فشار بر بازار فلزات را افزایش داد.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با افتی ۰/۴ درصدی در سطح ۱۹۴۰ دلار قرار گرفته و روی با کاهشی ۲/۳ درصدی به ۲۴۲۴ دلار رسیده است. سرب با افتی ۱/۲ درصدی در سطح ۱۹۲۴ دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان ۰/۳ درصد ارزان شده و در قیمت ۶۱۴۶ دلار معامله می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 5 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.