مکس بورس علاقه‌مندی حقوقی‌های بازار به خرید نمادهای معدنی - مکس بورس

معامله‌گران حقوقی روز سه‌شنبه را نیز با خریدهای پرحجم و حمایت‌های خود، توانستند جریان تغییر مالکیت را در زمین خود حفظ کنند؛ به این ترتیب خالص خرید حقوقی‌ها در معاملات امروز به ۳۸میلیارد تومان رسید.

دنیای بورس: در روز سه‌شنبه بیشترین خریدهای صورت گرفته از سوی سهامداران عمده در نمادهای معدنی بود. به طوری‌که در این روز خالص خرید ۳میلیارد تومانی در نماد توسعه معادن فلزات و ۲٫۵میلیارد تومانی در نماد چادرملو به ثبت رسید. در نماد «کچاد» بیشترین خرید از سوی صندوق سرمايه‌گذاری گنجينه زرين شهر بود که با جمع‌آوری ۵میلیون سهم دنبال شد.

در همین راستا سهامدار عمده چادرملو یعنی گروه مديريت سرمايه‌گذاری اميد نیز با خرید و حمایت از سوی حقوقی‌ها روبرو شد. بر این اساس خالص خرید حقوقی‌ها در نماد مزبور به ۲۴میلیارد تومان رسید.

در نهایت خریدهای مزبور سبب شد بیش از ۱۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله‌گران حقیقی به حقوقی گروه معدنی جابه‌جا شد.

الف) بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری: تغییرمالکیت‌های صورت گرفته در نمادهای بانکی نیز نشان از آن دارد که بانک خاورمیانه شاهد خرید سهم از سوی دو سهامدار عمده بود. بر این اساس ۷۰۰هزار سهم از سوی سرمايه‌گذاری سمند و حدود ۳میلیون سهم نیز از سوی سرمايه‌گذاری تامين آتيه مسكن خریداری شد. در نماد بانک ملت نیز ۲۰۰هزار سهم توسط صندوق سرمايه‌گذاری بازارگردانی ملت جمع‌آوری شد.

سرمايه‌گذاری تدبير و گروه مالی بانک پارسيان نیز هر کدام اقدام به خرید یک میلیون سهم بانک پارسیان کردند. گروه مالی سپهرصادرات نیز خرید ۱۰میلیون سهم بانک صادرات را ثبت کرد. در همین راستا بیش از ۳میلیون سهم بانک تجارت نیز از سوی صندوق سرمايه‌گذاری بازارگردانی تجارت ایران خریداری شد.

ب) گروه فلزات اساسی: در میان نمادهای فلزی نیز فولاد کاوه جنوب کیش با عرضه سنگین از سوی سهامدار عمده مواجه شد. بر این اساس حدود ۵۰میلیون سهم مزبور توسط هلدینگ مادرتخصصی مالی وسرمايه‌گذاری سينا به فروش رفت. این در حالی است که نورد آلومينيوم‌ خرید ۱۰۰هزار سهم از سوی مشاورسرمايه‌گذاری تامين سرمايه نوین را تجربه کرد.

ج) شرکت‌های پالایشی: رصد تغییر مالکیت‌های صورت گرفته در نمادهای پالایشی نیز نشان از آن دارد که پالایش نفت بندرعباس شاهد خرید حدود یک میلیون سهم از سوی صندوق سرمايه‌گذاری گنجينه زرين شهر بود. این صندوق به عنوان سهامدار عمده در نماد پالایش نفت تبریز نیز خرید ۶۰۰هزار سهم را ثبت کرد. این روند در نماد پالایش نفت تهران با خرید بیش از یک میلیون سهمی توسط صندوق گنجینه زرین شهر دنبال شد.

این در حالی است که پالایش نفت اصفهان با جابجایی بلوکی سهم میان سهامداران عمده روبرو شد؛ در حالی ۱۰۰میلیون سهم «شپنا» از سوی سرمايه‌گذاری اهداف عرضه شد که در مقابل نفت سپاهان این میزان سهم را خریداری کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 5 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.