مکس بورس فراز و نشیب بازار سنگ‌آهن در هفته اخیر - مکس بورس

بازار سنگ آهن هفته پر نوسانی را تجربه کرد و با وجود فراز و فرود قیمت به پیروی از بازار محصوت فولادی، این محصول سرانجام توانست با رشد قیمت هفتگی مواجه شود.

با اعلام برنامه دولت دولت چین برای محدودیت تولید فولادسازان در برخی استان‌های این کشور در فصل سرد سال به منظور مقابله با معضل آلودگی هوا ، بازار محصولات فولادی در ابتدای هفته معاملات بسیار پر رونقی را تجربه کرد و همین امر نیز به رشد ملموس قیمت سنگ آهن منجر شد و این محصول از مرز ۷۶ دلار فراتر رفت و بالاترین سطح قیمت چهار ماه اخیر را تجربه کرد.

پس از این روند شاهد افت قیمت در ادامه هفته بودیم که این امر نیز به تبع تزلزل معاملات محصولات فولادی روی داد. افت قیمت فولاد به تبع روند شناسایی سود چندان به طولانی نبود و بار دیگر این محصولات به مدار صعود بازگشتند به گونه‌ای که قیمت بیلت در بازار نقدی تانگشان به رکورد تاریخی خود رسید. در پی این امر قیمت سنگ آهن در معاملات نقدی تا نزدیک ۷۷ دلار افزایش بالا رفت.

در پایان هفته اما شاهد سقوط بازار محصولات فولادی بودیم امری که به افت قیمت سنگ آهن نیز منجر شد. اتحادیه آهن و فولاد چین در اواخر هفته اعلام کرد که جهش اخیر قیمت محصولات فولادی بیشتر به تبع انتظارات اغراق شده در بازار روی داده و عوامل عرضه و تقاضا نقش مهمی را در این روند نداشته‌اند. این موضع‌گیری در کنار آغاز روند شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران در پایان هفته به شدت بازار محصولات فولادی و سنگ آهن را متاثر کرد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی به میزان ۱/۴۹ دلار به ۷۵/۱۹ دلار رسید اما در نهایت توانست افزایش قیمتی به میزان ۱/۴ درصد را در هفته اخیر تجربه کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.