روز مجردها یک مناسبت غیرمعمول و غیر رسمی برای پاس داشتن تنهایی است که از سال ۲۰۰۹ با تخفیفهای «علیبابا» به مناسبتی شبیه با «جمعه سیاه» و فستیوالی برای خرید بدل شده است.
دنیای بورس: به نقل از رویترز- در سال ۲۰۰۹ تنها ۲۷ برند با «علیبابا» برای برگزاری این فستیوال ۲۴ ساعته همکاری کردند و این عدد در سال جاری به بیش از ۲۰۰ هزار برند رسیده است. انتظار میرود نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر در خرید امروز شرکت کنند.
کل فروش این غول خردهفروشی در روز مجردهای سال ۲۰۱۸ در حدود ۳۰٫۸ میلیارد دلار بوده و پیشبینیها رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی این عدد را برای سال جاری برآورد کردهاند. مبلغ فروش علیبابا تا ساعت ۱۶:۳۱ دقیقه به وقت محلی از ۳۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.