مکس بورس « فلوله » در کانون توجه حقیقی‌های بازار - مکس بورس

هفته جاری در حالی با خریدهای پرحجم سهامداران خرد دنبال شد که سهام لوله‌وماشین‌سازی ایران در کانون توجه سهامداران حقیقی قرار داشت.

دنیای بورس: معاملات روز شنبه با خریدهای پرحجم سهامداران خرد آغاز شد. به این ترتیب ۱۴۵میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی منتقل شد. در این میان بخش عمده‌ای از خریدهای مزبور به جمع‌آوری سهام لوله‌ و ماشين‌سازي ‌ايران‌ تعلق داشت؛ به‌طوری‌که خالص خرید حقیقی‌ها در این نماد به حدود ۵۰میلیارد تومان رسید.

به دنبال تقاضای زیاد برای خرید سهام «فلوله»، دو حقوقی شرکت به عرضه سهم پرداختند. بر این اساس ۵میلیون سهم مزبور از سوی سرمايه‌گذاري ملي ايران و ۲۵میلیون سهم دیگر توسط شركت توسعه وتامين شريف به فروش رفت.

بررسی خریدهای صورت گرفته در بازار امروز نشان از آن دارد که سهامداران خرد به جمع‌آوری سهام ایران‌ترانسفو نیز تمایل داشتند. بر این اساس خالص خرید حقیقی‌ها در این نماد به ۲۷میلیارد تومان رسید.

در مقابل بازیگران عمده بیشترین حمایت را از نماد سرمايه‌گذاري صدرتامين داشتند. این امر با خالص خرید ۵٫۳میلیارد تومانی حقوقی‌ها دنبال شد. در ادامه این روند نیز جمع‌آوری سهام گروه مپنا قرار داشت؛ به‌طوری‌که امروز بیش از ۳میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی «رمپنا» جابجا شد.

الف) بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری: رصد خرید و فروش های صورت گرفته در نمادهای بانکی نشان از آن دارد که ۵میلیون سهم بانک پاسارگاد از سوی سرمايه‎گذاري خوارزمي عرضه شد. در همین راستا ۶میلیون سهم بانک پارسیان را نیز سرمايه‎گذاري تدبير عرضه کرد. در مقابل بانک خاورمیانه با خرید یک میلیون سهم از سوی سرمايه‌گذاري تامين آتيه مسكن روبه‌رو شد. جمع آوری ۸٫۵میلیون سهم بانک انصار توسط ايرانيان اطلس نیز از دیگر خریدهای امروز در نمادهای بانکی بود.

در این میان بانک صادرات نیز شاهد خرید سهم از سوی دو سهامدار عمده بود؛ جمع آوری ۳۰میلیون سهم از سوی گروه مالي سپهرصادرات و ۳۰۰هزار سهم توسط صندوق سرمايه‌گذاري بازارگرداني سپهرصادرات از جمله این خریدها بود.

ب) شرکت‌های دارویی: روند عرضه ها در نمادهای دارویی نیز با حجم نسبتا بالایی دنبال شد. در این میان ۱۲میلیون سهم داروسازی زهراوی از سوی صندوق سرمايه‌گذاري گنجينه زرين شهر و یک میلیون سهم دیگر نیز از سوی داروسازي تهران شيمي به فروش رفت. در نماد دارویی رازک نیز ۲میلیون و ۵۵۰هزار سهم از سوی سرمايه‌گذاري البرز واگذار شد.

ج) گروه محصول‌های شیمیایی: در گروه شیمیایی نیز پاکسان شاهد خرید ۱۰۰هزار سهم از سوی بيمه ملت بود. در گروه صنعتی پاکشو نیز در حالی ۲۲هزار سهم از سوی رستورانهاي زنجيره اي گل فوده خریداری شد که در مقابل بیش از ۱۲میلیون سهم را گروه سرمايه‌گذاري كوروش عرضه کرد. در همین راستا مديريت صنعت شوينده توسعه صنایع بهشهر نیز با عرضه ۳میلیون و ۵۰۰هزار سهمی از سوی سرمايه‌گذاري گروه صنايع بهشهرايران روبه‌رو شد.

د) شرکت‌های خودرویی: در میان نمادهای خودرویی نیز لیدر گروه یعنی سایپا با تداوم خرید از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد. بر این اساس امروز نیز  گروه سرمايه‌گذاري سايپا به جمع آوری سهام «خساپا» پرداخت و ۷میلیون سهم دیگر را به پرتفوی خود افزود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 2 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.