مکس بورس «فولاد» به پیشواز سال 98 می‌رود/ رشد 5 درصدی ورق‌ فولادی در بورس کالا - مکس بورس

جلسه امروز معاملات بورس کالا با عرضه انواع ورق‌های فولاد مبارکه پیگیری شد. در حالی که تابلوی بر خط بازار با اختلال در ارائه نتایج مواجه شد، آمار حاکی از حضور قدرتمند تقاضا برای این محصولات است. انتظار برای بهبود وضعیت بازارهای جهانی، رشد نسبی قیمت محصولات فولادی طی هفته‌های اخیر و بازگشت قیمت محصولات صادراتی کشور از کف‌های حساس قیمتی، از عوامل رشد تقاضا برای محصولات «فولاد» است.

دنیای بورس: دادوستدهای روز دوشنبه، ۱۵ بهمن ماه در بورس کالا، با عرضه ۵ دسته از ورق‌های تولیدی فولاد مبارکه اصفهان پیگیری شد.

حجم عرضه ورق گرم B بیش از ۸۱ هزار تن و حجم تقاضا برای این محصول نزدیک به ۱۲۰ هزار تن بود که رقابت برای این محصول سبب شد تا قیمت پایانی آن در محدوده ۴۴۸۹ تومان به ازای هر کیلوگرم قرار بگیرد. قیمت پایانی این محصول در جلسه پیشین ۴۲۹۸ تومان رقم خورده بود. قیمت این محصول نسبت به داد و ستد پیشین در یکم بهمن ماه رشد ۴٫۵ درصدی را نشان می‌دهد. موعد تحویل این محصول ۳۱ فروردین تعیین شده است.

در رابطه با معاملات ورق گرم C، ۲۵۵۲۰ تن از این محصول در قیمت پایه ۳۷۱۹ تومان عرضه شد که در جبهه تقاضا با حجم ۴۳۶۷۰ تنی مواجه شد و قیمت پایانی این داد و ستدها نهایتا در سطح ۴۱۱۶ تومان به ازای هر کیلوگرم قرار گرفت. میانگین قیمتی معاملات این محصول در جلسه پیشین ۳۸۶۵ تومان بود. بر این اساس قیمت پایانی این محصول در جلسه امروز رشد ۱۱ درصدی نسبت به قیمت پایه و رشد ۶٫۵ درصدی را نسبت به جلسه پیش به ثبت رسانده است.

موعد تحویل برای ورق‌های سرد و پوشش‌دار فولاد مبارکه میانه اردیبهشت ماه تعیین شده است. عرضه ورق سرد B در حجم ۲۰ هزار تن و در قیمت پایه ۴۹۰۲ تومان صورت گرفت که میانگین موزون قیمتی معاملات آن در سطح ۵۱۱۳ تومان قرار گرفت. قیمت پایانی این محصول در جلسه پیشین ۵۰۳۰ تومان بود.

در این جلسه همچنین ۴ هزار تن ورق گالوانیزه و ۱۸۰۰ تن ورق قلع‌اندود مورد معامله قرار گرفت که قیمت پایانی این محصولات به ترتیب در سطوح ۸۰۹۷ و ۱۲۰۹۰ تومان ثبت شد. این میانگین قیمتی در جلسه پیشین عرضه برای ورق گالوانیزه ۷۷۰۳ و برای ورق قلع اندود ۱۱۵۴۷ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است.

کل مبلغ حاصل از فروش محصولات فولاد مبارکه در جلسه امروز کالا رقمی بالغ بر ۶۲۵ میلیارد تومان بوده است. با این حال این ارقام به صورت جدا از هم و در گزارش‌های مالی سال آینده لحاظ خواهند شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 201 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 5 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.