مکس بورس « فولاد » در کانون توجه حقیقی‌های بازار - مکس بورس

نماد فولاد مبارکه در دادوستدهای بازار سهام در حالی مورد توجه حقیقی‌های بازار قرار گرفت که سرمایه‌گذاری صنایع و معادن با عرضه سنگین همراه شد.

دنیای بورس: معاملات امروز بورس تهران با انتقال ۱۹۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی همراه شد. در این میان بازیگران خرد بازار تمایل زیادی به جمع‌آوری سهام فولاد مبارکه داشتند؛ به‌طوری‌که ۱۸میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به خالص خرید سهام «فولاد» تعلق داشت.

البته از دید تحلیلگران انتشار گزارش عملکرد ماهانه شرکت در خریدهای مزبور بی‌تاثیر نبوده است؛ بر این اساس فولاد مبارکه اصفهان در دوره ۱ ماهه منتهی پایان شهریور ماه سال جاری از محل فروش محصول‌های خود حدود ۳میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان درآمد داشت. به این ترتیب «فولاد» ، در نیمه نخست سال جاری بیش از ۲۰میلیارد تومان درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۴درصد افزایش داشت.

در معاملات روز شنبه سهامداران حقیقی به خرید سهام خودرویی ها نیز تمایل نشان داده و تقاضای بالایی در جمع آوری سهام مزبور داشتند. این امر سبب شد تا حقوقی های این نمادها به عرضه سهم بپردازند. در این میان گروه صنعتي اشتالز فولاد خاورميانه به عنوان سهامدار عمده در نماد آهنگري‌ تراكتورسازي‌ ايران‌ به فروش ۷میلیون سهم اقدام کرد.

در همین راستا گروه بهمن نیز با واگذاری ۳میلیون سهم از سوی شركت سرمايه گذاري بهمن روبرو شد. سرمايه گذاري سمند نیز دیگر حقوقی ای بود که در این بازار به فروش ۳میلیون سهم قطعات‌ اتومبيل‌ ايران‌ اقدام کرد. گسترش ‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو نیز عرضه ۲میلیون سهم از سوی بانک پارسیان را تجربه کرد. در این میان سرمايه‌گذاري سمند به عرضه های خود در نماد ایران خودرو ادامه داد و امروز نیز بیش از ۴میلیون سهم «خودرو» را واگذار کرد.

در میان نمادهای بانکی نیز وضعیتی مشابه برقرار بود، به طوریکه عمده نمادهای این گروه با عرضه از سوی سهامداران عمده مواجه شدند. در این راستا سرمايه گذاري تامين آتيه مسكن به عرضه ۲میلیون سهم بانک خاورمیانه پرداخت. روندی مشابه در نماد بانک صادرات با عرضه بیش از ۹میلیون سهم توسط صندوق سرمايه‌گذاري بازارگرداني سپهرصادرات تشکیل شد. صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني تجارت ايران نیز به عنوان سهامدار عمده بانک تجارت، یک میلیون سهم را واگذار کرد.

در میان نمادهای معدنی نیز چادرملو با استقبال سهامداران خُرد روبه‌رو شد که در این نماد نیز شركت سرمايه‌گذاري توسعه معادن وفلزات به عرضه سهم پرداخت و بیش از ۱۰میلیون سهم را واگذار کرد. به نظر می رسد انتشار گزارش عملکرد ماهانه «کچاد» در تشکیل چنین روندی بی‌تاثیر نبوده باشد؛ به طوری «کچاد» روز شنبه گزارش عملکرد تولید و فروش مربوط به دوره یک ماهه شهریور ماه را روی سایت کدال منتشر کرد. طبق گزارش مذکور درآمد «کچاد» در شهریور به بیش از ۶۱۰میلیارد تومان رسید.

البته در این روز «ومعادن» به عنوان سهامدار عمده در گل گهر نیز به عرضه سهم پرداخت و ۸میلیون و ۴۰۰هزار سهم «کگل» را فروخت. در همین راستا خود نماد «ومعادن» نیز با عرضه از سوی دو سهامدار عمده روبه‌رو شد. بر این اساس عرضه بیش از ۱۰ میلیون سهم از سوی توسعه معدني و صنعتي صبانور و فروش ۴میلیون و ۶۰۰هزار سهم از سوی صندوق توسعه معادن و فلزات آرمان شکل گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 301 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.