مکس بورس فولاد شانگهای ارزان شد - مکس بورس

محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای معاملات رو به افولی را در روز چهارشنبه تجربه می کنند. فشار ناشی از نوسان گیری سرمایه گذاران و افزایش نرخ بهره کوتاه مدت در چین برای دومین روز متوالی از دلایل تزلزل  معاملات به حساب می آید.

دیروز قیمت محصولات فولادی در معاملات صبح بازار شانگهای پایین آمد اما با افزایش طح خریدهای سوداگرانه بار دیگر قیمت ها احیا شد. این وضعیت اما در معاملات رو جاری مختل شده است. روند اصلاح قیمت در معاملات محصولات فولادی به تبع رشد سطح سفته بازی در معاملات آتی شانگهای به تاخیر افتاده و در هفته اخیر شاهد نوسان مکرر قیمت این محصولات هستیم و هر از چند گاهی به تبع فرآیند شناسایی سود، قیمت ها افت نسبتا ملموسی را تجربه می کنند.

عالاوه بر فرآیند شناسایی سود، افزایش نخ بهره شبانه بین بانکی شانگهای در روز چهارشنبه برای دو روز متوالی نیز بر معاملات محصولات فولادی فشار وارد کرد. افزایش نرخ بهره کوتاه مدت با ایجاد موانع جدی برای دسترسی به منابع مالی برای معامله گران و واحدهای صنعتی، بازارهای مالی و کالایی را متاثر می‌کند.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم ترین قرارداد با افتی به میزان ۷ دلار به ۶۰۷ دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه بیش از ۱۱ دلار ارزان شد و قیمت ۵۷۸ دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دوشنبه برابر با ۶/۶۱ است)

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.