مکس بورس «فولاد» عملکرد فروش خرداد را در تیر جبران می‌کند؟ - مکس بورس

معاملات امروز محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا پس از کش و قوس‌های فراوان و لغو دو معامله قبلی در تالار نقره‌ای نهایتا با عرضه‌های سنگین این شرکت به منظور کنترل رشد قیمت انجام شد. رشد ۲۴ درصدی قیمت ورق گرم B با حجم معامله ۱۷۰ هزارتنی مهمترین عرضه این شرکت در روز جاری بود. با توجه به لغو معاملات قبلی، سوال اینجاست که افت سهم فروش خرداد شرکت در بورس کالا در معاملات تحویل تیر جبران شده است یا نه

دنیای بورس: فولاد مبارکه در نخستین ماه سال جاری ۲۳۲۶ میلیارد تومان انواع محصولات خود را به فروش رساند که سهم فروش محصولات سرد و گرم این شرکت بیش از ۱۹۱۹ میلیارد تومان (بیش از ۸۲ درصد مبلغ فروش) بود. سهم فروش بورس کالا نیز قابل توجه است و می‌تواند تخمین خوبی از روند عملکرد این شرکت برای ماه‌های آتی با توجه به فروش سلف مبارکه در بورس کالا باشد.

لغو معاملات محصولات این شرکت در بورس کالا در دو جلسه گذشته منجر به کاهش سهم فروش در تحویل خرداد شد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است، مجموع سهم فروش دو محصول اصلی فولاد مبارکه در خرداد به ۷۳۸ میلیارد تومان رسیده که حاکی از افت محسوس فروش با توجه به شرایط بورس کالاست. اما این افت فروش با افزایش سهم عرضه در معاملات امروز در تحویل تیر تا حد زیادی جبران شده‌است.

 

بنابراین روند عملکرد فولاد مبارکه در بورس کالا به طور میانگین ماهانه یک روند با ثبات دارد و انتظار می‌رود با افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌های پایانی در سال جدید، با بهبود وضعیت عرضه در ماه‌های آتی شاهد رشد سهم فروش ماهانه در بورس کالا نسبت به میانگین ثبت شده در ۴ ماه نخست سال باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 3 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.