مکس بورس متانول باز هم گران شد - مکس بورس

قیمت متانول در این هفته باز هم به لطف وجود تقاضای مناسب از سوی چین و همچنین نگرانی پیرامون تاثیر توفان هاوری بر بازار این محصول سیری رو به رشد را تجربه کرد.

پلاتس: قیمت متانول در بازار داخلی چین این هفته با افزایشی به میزان ۱۷۰ یوان مواجه شد و به ۲۷۹۰ یوان رسید که این رقم برابر با ۳۳۳ دلار برمبنای قیمت‌های وارداتی است. افزایش تقاضا به صورت فصلی از سوی صنایع پایین دستی این محصول پیش از ماه سپتامبر در رشد قیمت تاثیر شایانی داشته است.

در عین حال پس از بروز توفان سهمگین هاروی در جنوب ایالات متحده، نگرانی‌های زیادی در زمینه کاهش عرضه متانول از سوی تولیدکنندگان آمریکایی پدید آمده و همین امر نیز در حمایت از قیمت‌ها موثر بوده است. پس از وقوع توففان اخیر شرکت Celanese مجبور به تعطیلی سایت تولیدی خود در ایالت تگزاس با ظرفیت سالانه ۱/۳ میلیون تن شده است.

بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی ۱۴ دلاری نسبت به جمعه هفته گذشته در سطح ۳۲۴ دلار در روز پنج شنبه معامله شد. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با افزایشی به میزان ۱۶ دلار، قیمت ۳۲۱ دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت ۶ دلار بالا رفت و این محصول در سطح ۳۳۰ دلار معامله شد. در بازار هند نیز متانول با افزایشی ۱۲ دلاری به ۲۸۲ دلار رسید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.