مکس بورس مجوز اکتشافات معدنی به « کچاد » - مکس بورس

مجوز محیط‌زیست به چادرملو برای اکتشاف‌های مقدماتی در D19 صادر شد. بررسی‌های «دنیای بورس» نشان می‌دهد ذخیره فعلی معدن چادرملو کمتر از ۵ سال است و بهره‌برداری این معدن بیش از آنچه متصور می‌شود، حیاتی است.

محمدرضا بهرامن؛ رئیس خانه معدن ایران از رای به انجام اکتشافات مقدماتی در محدوده D19 برای چادرملو خبر داد.

با توجه به اتمام ذخایر معدن کنونی چادرملو تا ۶ سال آینده و سرمایه‌گذاری های عظیم برای ایجاد حلقه ارزش افزوده تا محصول‌های فولادی، نیاز بود محدوده معدن سنگ آهن چادرملو، یکبار دیگر از نظر اکتشافی مورد بازبینی قرار گیرد و ذخایر سنگ آهن آن شناسایی شود. بررسی‌های «دنیای بورس» نشان می‌دهد که با توجه به برآورد صورت گرفته ذخیره فعلی معدن چادرملو کمتر از ۵ سال است و بهره‌برداری این معدن بیش از آنچه متصور می‌شود برای شرکت استراتژی و حیاتی است.

براساس اکتشافات پایه ای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، احتمال وجود ذخایر غنی در محدوده D19 بالاست از این رو، با توجه به درک متقابلی که میان سازمان محیط زیست و بخش معدن به وجود آمده، مجوز انجام اکتشافات مقدماتی در این منطقه صادر شد چادرملو بتواند به میزان دقیق سنگ آهن موجود در این منطقه دست یابد.

محمود نوریان؛ مدیر عامل معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به شناسایی اولیه ذخیره  ۱۰۰ میلیون تنی این پهنه معدنی  ابراز امیدواری کرد: با انجام اکتشافات اولیه بتوان میزان دقیق ذخایر قطعی این معدن را شناسایی کرد. مدیر عامل چادر ملو با یادآوری اینکه بهره‌برداری از این معدن سنگ آهن به طور مشترک به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ آهن مرکزی ایران  واگذار شد، گفت : همانطور که با آغاز  بهره برداری از معدن چادرملو در دل کویر مرکزی و در فاصله ۱۸۰ کیلومتری یزد،  اقدام به ایجاد بیش از ۸۰ هکتار فضای سبز کرد.

پهنه جدید D19 در فاصله ۳۰ کیلومتری معدن کنونی چادرملو واقع شده که با توجه به روبه پایان بودن ذخیره این معدن تا ۵ تا ۶ سال آینده، بنا بر این  بهره برداری از معدن D19 برای ادامه فعالیت‌های مجتمع عظیم معدنی چادرملو  اهمیت دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 243 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.