مکس بورس محدوده خرید جذاب! / بررسی عملکرد «توریل» - مکس بورس

  • فونیکس- مدیران خودرو- صفحه خبر- بالای تیتر مطلب
  • خودروسازی فردا- صفحه خبر- بالای تیتر مطلب
۰ نفر

مکس بورس بررسی می‌کند؛

محدوده خرید جذاب! / بررسی عملکرد «توریل»

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵

کد خبر:
۸۰۸۰۲۹

مینا یوسفی

محدوده خرید جذاب! / بررسی عملکرد «توریل»

شرکت های صنعت حمل و نقل در مهرماه ۱۴۰۲ موفق به کسب درامد ۱۵۲۸ میلیارد تومانی شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۷ درصدی را نشان میدهد . پیش تر حسینا و حکشتی را به عنوان دو هلدینگ بزرگ حمل و نقل مورد ارزیابی قرادادیم . حال برآن شدیم که یکی دیگر از نمادهای این گروه که در روزهای اخیر ورود نقدینگی مشهودی داشته را بررسی کنیم

مکس بورس – مینا یوسفی؛ نماد توریل (شرکت توکاریل) در تاریخ اسفند ماه ۱۳۸۳ به عنوان یک شرکت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکتهای استان اصفهان ثبت گردیده است.

توریل در تاریخ آذر ماه ۹۰ به شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ اسفند ماه همان سال با نماد “توریل” در بازار دوم فرابورس پذیرفته شد. مرکز اصلی شرکت واقع در اصفهان خیابان هزارجریب خیابان شیخ کلینی روبروی مخابرات پلاک ۷۸ بوده است.

 موضوع فعالیت اصلی شرکت نیز جابجایی و حمل و نقل بار و انواع کالا و مسافر با استفاده از امکانات حمل و نقل ریلی میباشد. سهم بازار هلدینگ توکاریل از حمل بار ریلی کل کشور حدود ۲۰ درصد می باشد.

توکاریل با استفاده از ۱۹۲۰ دستگاه واگن باری لبه بلند ۶ محوره ویژه با ظرفیت بارگیری هر اگن ۱۰۵ تن، ۹۵ دستگاه واگن ۴ محوره، ۶ دستگاه لوکوموتیو مانوری می‌تواند سالیانه بیش از ۱۲ میلیون تن مواد خام را از معادن مختلف به مجتمع فولاد مبارکه و سایر نقاط حمل کند.

افزایش نرخ و تعدیل قرارداد در توریل:

توکاریل به تازگی طی شفاف سازی که روانه کدال نموده اعلام داشته که با توجه به دریافت تعدیل قرارداد از طرف فولاد مبارکه با موضوع “انجام عملیات راهبری و نگهداری و تعمیرات خطوط ریلی داخلی فولاد مبارکه”، تعدیل مزبور منجر به افزایش ۴۰ درصدی درامد های عملیاتی این قرارداد می شود. ولی با توجه به حجم پایین مبلغ در مقایسه با قراداد حمل ریلی تاثیر کم اهمیتی در عملکرد شرکت دارد.

دیگر شنیده ها حاکی از این است که دولت و وزارتخانه راه و شهرسازی موافقت خود را با واردات لکوموتیو توسط مجموعه فولادمبارکه با محوریت توکاریل اعلام کرده است و ۸۰دستگاه لکوموتیو ۵۰۰۰اسب بخار طی دوسال وارد خواهد شد. واردات چرخ واگن نیز در دستور کار توریل می باشد.

سهامداران:

شرکت سرمایه گذاری توکافولاد با ۳۸ درصد سهام بزرگترین مالک شرکت است. سپس فولاد مبارکه با ۳۲.۶ درصد سهامدار عمده  دوم سهم می باشد. شرکت حمل و نقل توکا ۴درصد و شخص حقیقی ۱.۵ درصد شرکت را دارد. سایر سهامداران زیر ۱ درصدی هستند.

ارزش بازار سهم ۴۰۴۰۰ میلیارد ریال بوده وقیمت هر سهم امروز ۲۳ آیان ماه ۵۵۶۰ ریال است.

اقدامات انجام شده شرکت در سال مالی گذشته:

عقد قرارداد تعمیرات اساسی واگن‌ها و نظارت و کنترل بر انجام آن در زمان مقرر.

پیگیری رفع توقفات واگن‌ها در ایستگاه‌های مختلف راه آهن به دلیل تعمیرات.

پیگیری افزایش ضریب آماده بکاری واگن‌ها تا سقف ۹۵ درصد.

اخذ تعدیل قرارداد پروژه راهبری سبا به میزان ۵۵ درصد و حمل ریلی فولاد مبارکه حدود ۳۰ درصد.

انعقاد قرارداد جدید عملیات راهبری و نگهداری و تعمیرات خطو ریلی شرکت فولاد مبارکه.

اخذ مجوز واردات تعداد ۴۰۰۰ چرخ از وزارت صمت.

اخذ مجوز واردات تعداد ۸۰ دستگاه لکوموتیو.

خرید واحد دوم مربی ساختمان شیرین واقع در تهران از شرکت راهوار نیرو.

پیگیری افزایش ضریب آمادگی لکوموتیوهای در اختیار شرکت راهوار نیرو آریا.

بررسی و ارزیابی طرح‌های سرمایه گذاری و توسعه شامل افزایش ۱۰۰ عدد واگن‌ها لبه کوتاه، خرید ۸۰ دستگاه لکوموتیو وارداتی و احداث طرح دپوی تعمیراتی.

مشارکت در افزایش سرمایه شرکت راهوار نیرو آریا از مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به ۲.۰۰۰ میلیارد ریال به میزان ۱۹۰۰ درصد و شرکت آسیا سیر آرا در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال به ۱۸۰۰ میلیارد ریال.

افزایش سرمایه شرکت توکا ریل از ۳.۲۰۰ میلیارد ریال به ۷.۰۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۱۹ درصد از حل سود انباشته و استفاده از معافیت‌های مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور.

انتقال اسناد مالکیت دو واحد ساختمان تهران به نام شرکت و خریدار و اسناد مالکیت دو دستگاه لکوموتیو ۱۱۱۱ و ۱۱۱۲ از راه آهن ج. ا. ا.

کدال نگر:

شرکت توکاریل در مدت ۷ ماهه منتهی به مهر سال ۱۴۰۲ حدود ۱۷۰۴ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود به دست آورد.

در گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده شرکت شاهد رشد ۹۱ درصدی در امدهای عملیاتی در مقایسه با مدت مشابه هستیم. ۱۴۴۵ میلیارد تومان در امد عملیاتی ۶ ماهه اول است.

در امد شناسایی شده در مهرماه  ۸ درصد بالاتر از متوسط درامد ۶ ماه گذشته بوده است.

درامد یک ماهه مهر ۱۴۰۲ ۲۵۷ میلیارد تومان  بوده است.

تحلیل تکنیکال توریل

توریل پس از ریزش از پیک ۱۶۰۰ تا ۲۵۰ تومان یک الگوی دیامتریک را تمام و سپس در قالب پساالگویی یک رشد خوب تحت عنوان A تا محدوده ۸۷۰ تومان رقم زده است. سپس وارد اصلاح زمانبر B به صورت یک دیامتریک شده ایم که به نظر امواج تکمیل شده و رشد اخیر پسالگویی است و ادامه دارد. شکست خط روند نزولی مهم است و در صورت شکست هدف های ۷۷۰ و ۹۳۰ پیش روی سهم خواهد بود.

حمایت قوی ۴۸۰ تومان را دارد و ۵۳۰ برای سهم حمایت نزدیک تری است که یک خط تبدیل سطح می باشد.

محدوده خرید جذاب! / بررسی عملکرد «توریل»

۰ نفر

برچسب‌ها

  • توریل

  • سی چارت (صفحه خبر- اتنهای مطلب)
  • دارا ماینر (میان مطلب)
  • مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.






captcha

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 14 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.