مکس بورس محموله 10 هزار تنی متانول ایران در راه چین - مکس بورس

بهای متانول طی هفته گذشته در بازار آسیا نزولی بود. با این حال تحرکات بیشتر بازار در روز جمعه اندکی از افت ابتدای هفته را جبران کرد. خبر یک محموله متانول ایرانی به حجم ۱۰ هزار تن برای تحویل در انتهای ماه ژوئن به چین به گوش می‌رسد. قیمت ۲۶۸ دلاری هر تن از این محموله پایین‌تر از بهای متانول در سایر بازارهای آسیایی است.

دنیای بورس: به گزارش پلتس خبر دو خرید چین در انتهای هفته بازار متانول را از حال سکون خارج کرد. یک محموله ۱۰ هزار تنی متانول تولید ایران برای تحویل در نیمه دوم ژوئن به قیمت ۲۶۸ دلار به ازای هر تن در سی‌اف‌آر چین به ثبت رسید. روز جمعه نیز یک قرارداد ۵ هزار تنی متانول به ارزش ۲۹۰ دلار به ازای هر تن برای تحویل در نیمه اول ژوئن در سی‌اف‌آر چین بسته شد. در بازار جنوب‌شرق آسیا نیز متانول به قیمت ۳۳۰ دلار به ازای هر تن در سی‌اف‌آر چین به مصرف‌کنندگان اندونزیایی تحویل داده شد. در بازار کره‌جنوبی قیمت ۳۲۵ تا ۳۳۰ دلار برای هر تن متانول تحویل در ماه ژوئن مشاهده می‌شود. یکی از معامله‌گران کره‌ای در حاشیه کنفرانس پتروشیمی در تایپه تایوان اعلام کرد که هفته گذشته علاوه بر جو آرام بازار، تعادل در سمت تقاضای داخلی نیز برقرار بود.

هر تن متانول سی‌اف‌آر چین روز جمعه ۲ دلار افزایش یافت و به سطح ۲۷۹ دلار رسید. به این ترتیب افت ۳ دلاری در نوسان هفته برای این ماده پتروشیمی به ثبت رسید. جمعه بهای هر تن متانول در بازار داخلی چین ۲۳۴۸ یوآن بود که نسبت به پنجشنبه ۲۸ یوآن افزایش یافته بود. بهای متانول چین طی هفته قبل در بازه ۲۲۴۵ تا ۲۳۵۰ یوآنی قرار داشت. با تقویت بازار داخلی چین، قیمت هر تن متانول در سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا ۳۲۵ دلار بود. متانول در بازار تایوان نیز طی هفته قبل ۳ دلار کاهش یافت و به سطح ۲۹۴ دلار رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 2 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.