مکس بورس مس پرچم‌دار بازار لندن شد - مکس بورس

بازار فلزات پایه نتوانست به روند رو به رشد خود در این هفته ادامه دهد و در میان محصولات معاملاتی این بازار تنها مس عملکرد قیمت مناسبی را تجربه کرد. فرآیند شناسایی سود در برهه کنونی فشار شدیدی را بر معاملات وارد کرده است.

با شروع معاملات هفتگی در بازار فلزات پایه  باز هم سرمایه گذاران با دید تکنیکال بر حجم خرید خود افزودند و معاملات رو به رشدی را در بازار حاکم کردند. باز بودن پنجره آربیتراژی میان لندن و شانگهای در بازار روی و همچنین تحولات سمت عرضه از جمله ممنوعیت واردات کنسانتره سرب کره شمالی از سوی چین و کاهش تولید برخی از تولیدکنندگان بزرگ آلومینیوم در این کشور نیز در رشد قیمت ها تاثیرگذار بود.

در ادامه اما فرآیند شناسایی سود بر بازار فلزات پس از رشد قیمت اخیر این محصولات مسلط شد و همین امر نیز معاملات را زیر فشار قرار داد. وضع محدویت های معاملاتی از سوی بازار شانگهای در قراردادهای روی نیز جو معاملات  لیدر هفته گذشته بازار فلزات را ابتدا در شانگهای و سپس در لندن منفی ساخت.

بر این اساس از روز چهارشنبه گذشته کارمزد معاملات روزانه روی در قراردادهای ماه اکتبر و نوامبر بازار شانگهای  به میزان ۱۵ یوان(۲/۳ دلار)در هر لات و حداکثر حجم موقعیت‌های معاملاتی روزانه برای مشتریان غیر عضو در قراردادهای آتی با سررسیدهای مذکور به میزان دو هزار لات تعیین شد.

در این میان مس در اواخر هفته توانست تبدیل به یکه تاز بازار فلزات پایه شود. با کاهش ملموس میزان ذخایر مس در انبارهای بازار لندن معاملات بر روی این محصول رونق گرفت. همچنین پس از وضع محدودیت بر روی معاملات روی از سوی بازار شانگهای و تسلط فضایی منفی بر معاملات این محصول، صندوق های سرمایه گذاری جریان نقدینگی را به سوی معاملات مس سرازیر کردند امری که به رشد ملموس قیمت این محصول در روز پنج شنبه منجر شد.

این روند تا صبح جمعه نیز ادامه یافت و مس توانست بالاترین سطوح قیمت خود در حدود سه سال اخیر را تجربه کند اما در نهایت شاهد عقب نشینی مختصر قیمت در پایان معاملات این روز بودیم. در معاملات دیگر فلزات نیز به تبع فشار شدید ناشی از روند شناسایی سود با افت قیمت شدید ی همراه بود

در این میان وضعیت مبهمی نیز بر روند تغییر ذخایر فلزات در انبارهای بازار لندن حاکم بود به گونه ای  که مس با افت موجودی انبار ملموسی مواجه شد و در میان دیگر محصولات نیز تنها روی کاهش سطح موجودی انبار اندکی را پشت سرگذاشت.

در معاملات روز جمعه در بازار فلزت لندن هر تن مس برای تحویل در سه ماه آینده با افتی ۰/۳ درصدی به ۶۶۶۶ دلار رسید. این محصول نسبت به پایان هفته گذشته رشد قیمت ۲/۷ درصدی را تجربه کرده است. قیمت مس در معاملات دو روز پایانی هفته توانسته بود از مرز ۶۷۰۰ دلار فراتر رود.

روی در قرارداد مشابه ۱/۷۵ درصد ارزان شد و با رسیدن به ۳۰۶۳ دلار، کاهش قیمتی ۱/۹ درصدی را در این هفته پشت سرگذاشت.

همچنین آلومینیوم با کاهش قیمتی ۱/۷ درصدی در روز جمعه در سطح ۲۰۷۰ دلار قرار گرفت. این محصول در هفته اخیر ۰/۳ درصد گران شده است.

در این میان سرب با کاهشی ۱/۳ درصدی به ۲۳۲۵ دلار رسید. این محصول افت قیمتی ۱/۵ درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرد.     

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.