مکس بورس مشکل اساسی سیستم معاملات بورس تهران - مکس بورس

هر چه زمان پیش می‌رود بر شدت مشکلات سیستم معاملات بورس تهران افزوده می‌شود. این موضوع در معاملات امروز بدتر از روزهای قبل بوده و معامله‌گران با مشکل شدید مواجه کرده است.

دنیای بورس: همچنان هیچ برنامه‌ای برای عبور از وضعیت کنونی از سوی سازمان بورس ارائه نشده است و تنها آخرین شنیده‌ها از تلاش برای به کارگیری دانش فنی داخلی به منظور طراحی سیستم جدید گفته شده است. این‌که چند ماه دیگر بنا است این سیستم راه‌اندازی شود و یا اصلا امکان راه‌اندازی این سیستم وجود دارد یا خیر را باید در آینده منتظر ماند. 

 سیستم معاملات به حدی مشکل دارد که میزان نوسان شاخص کل نیز بعضا در صفحه نمایشگر ما کاملا غیرمنطقی است. در چنین شرایطی بیش از آن‌که هر موضوع دیگری برای بورس تهران حاوی ریسک باشد مشکلات و عدم رسیدگی به سیستم معاملات به عنوان بالاترین ریسک در شرایط کنونی مشاهده می‌شود. 

 ما نیز به چند واسطه و بعد از چک کردن با چندین سیستم به این موضوع رسیدیم که تا ساعت ۱۰:۳۰ شاخص کل بورس تهران بیش از ۱۴ هزار واحد افت داشته است. وضعیت به جایی رسیده است که افرادی که قیمت سهام را در لحظه می‌توانند ببینند یا میزان نوسان شاخص کل را به صورت لحظه‌ای می‌توانند رصد کنند به عنوان دارندگان اطلاعات نهانی محسوب می‌شوند زیرا شفافیت اطلاعاتی از قیمت سهام در دسترس نیست.

 از مشکلات دیگری که بعضا معامله‌گران به آن اشاره می‌کنند مشخص نبودن وضعیت پرتفو در برخی از کارگزاری‌ها است. به نظر می‌رسد کل سیستم آنلاین بورس و کارگزاری به تحولی اساسی نیازمند است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 28 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.