مکس بورس مصوبه جدید برای بازگشایی نمادها بعد از افزایش سرمایه - مکس بورس

در حالی قرار است فردا در جلسه هیات واگذاری درباره صدور مجوز دو خودروساز بورسی بحث شود که مقررات جدید برای بازگشایی نمادها بعد از افزایش سرمایه ها اعمال میشود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس پرس، علی‌اکبر خادم، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس گفت: طبق ضوابط و مقررات ، بازگشایی نماد شرکت ها بعد از افزایش سرمایه بیش از ۲۰۰ درصدی منوط به ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت ها است.

 به گفته خادم ایران خودرو و ساپیا ، هنوز به دلیل لزوم اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی و عدم برگزاری جلسات به علت شرایط کرونایی ، نتوانسته اند مجوز لازم را دریافت کنند. بنابراین بازگشایی نماد «خودرو» و «خساپا» مشروط به دریافت مجوز سازمان خصوصی سازی و سپس ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت ها است. هر زمان این فرایند طی شود با توجه به نبود ابهامی در اطلاعات در اولین فرصت زمینه بازگشایی نماد این دو شرکت فراهم خواهد شد. 

همچنین ابوالقاسم شمس جامخانه، عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی و معاون شرکت ها و قیمت گذاری بنگاه ها ضمن تایید صحبت‌های خادم گفت:  فردا دوشنبه یکم اردیبهشت ، جلسه هیات واگذاری برگزار و مصوبه لازم برای صدور مجوز افزایش سرمایه ایران خودرو و سایپا صادر می شود تا به سرعت فرایند ثبت در اداره شرکت ها فراهم شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 283 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 19 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.