مکس بورس مصوبه مهم بورس تهران ابلاغ شد + متن کامل - مکس بورس

اطلاعیه در خصوص اصلاح برخی از ریز ساختارها منتشر شد که براساس آن دسته سفارش شرکت های بورسی و دو ریز ساخت دیگر تغییر کرد. اجرای مصوبه از شنبه هفته آینده صورت می گیرد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس تهران، پیرو اطلاعیه شماره ۷۴۸۴۰/ ۱۸۱ مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ در خصوص اصلاح موادی از دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، از روز شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ تغییرات پیوست در خصوص اصلاح بخشی از ریزساختارهای معاملاتی صورت خواهد گرفت. 

با تصمیم بورس تهران ، دسته سفارش های خرید و فروش براساس قیمت سهام به حداکثر ۴۰۰ هزار سهم افزایش یافت که از شنبه آینده به همراه دو تغییر در حجم نمایش و حداقل تغییر قیمت عملی می شود .

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران درحالی اواخر ماه گذشته از چند برنامه جدید مانند افزایش دسته سفارش ها به حداکثر ۵۰۰ هزار سهم خبر داده بود که از شنبه آینده ۲۴ خرداد ، سه تغییر در مورد سفارش های خرید و فروش ، حجم نمایش سفارش های دو بخشی و حداقل تغییر قیمت ، عملی می شود.

در این رابطه محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس تهران با صدور اطلاعیه ایی به فعالان و کارگزاران ، تغییرات اعمالی را اعلام کرد که در این میان مهمترین بخش مربوط به افزایش دسته سفارش ها و براساس قیمت سهام است. 

به این ترتیب ، دسته سفارش خرید یا فروش برای سهام دارای قیمت یک ریال تا ۵۰۰ تومان معادل ۴۰۰ هزار سهم ، بیش از ۵۰۰ تا هزار تومان معادل ۲۰۰ هزار سهم ، بین هزار تا ۱۰ هزار تومان معادل ۱۰۰ هزار سهم و بیش از ده هزار تومان ۵۰ هزار سهم تعیین شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.